دانلود و خرید کتاب پادشاهی بریتانیا نیکول هورنینگ ترجمه پریسا صیادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشاهی بریتانیا اثر نیکول هورنینگ

کتاب پادشاهی بریتانیا

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پادشاهی بریتانیا

کتاب پادشاهی بریتانیا؛ از آغاز تا امروز نوشتهٔ نیکول هورنینگ و ترجمهٔ پریسا صیادی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پادشاهی بریتانیا

سال‌هاست که اخبار مربوط به پادشاهی بریتانیا توجه مردم سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۳ میلیون نفر در آمریکا از تلویزیون مراسم ازدواج پرنس ویلیام آرتور فیلیپ لوئیس با کاترین (معروف به کیت) میدلتون را تماشا کردند. چند سال بعد، در سال ۲۰۱۸، مراسم عروسی پرنس هنری (هَری) چارلز آلبرت دیوید با مگان مارکل بیش از ۲۹ میلیون بیننده را فقط در آمریکا پای تلویزیون کشاند. پربیننده‌بودن سریال‌های تلویزیونی‌ای مانند تاج نیز نشان می‌دهد این پادشاهی همچنان برای مردم جالب توجه است.

پیگیری اخبار مربوط به اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا و کارهایشان فقط هوسی زودگذر و مربوط به دوره اخیر نیست. به گفتهٔ آریان چِرنوک، استاد تاریخ دانشگاه بوستون، کنجکاوی آمریکاییان درباره وقایع پادشاهی بریتانیا «به حدود سال ۱۷۷۶ برمی‌گردد. تقریباً از زمانی که پیوندمان را با آن‌ها گسستیم، مجذوب ــ واقعاً شیفته ــ خانواده سلطنتی شدیم.» این علاقه در زمان رویدادهای مهم که اطلاع‌رسانی همگانی صورت می‌گیرد افزایش می‌یابد، مثلاً تولد فرزندان، مراسم ازدواج، مراسم تشییع جنازه، و تاج‌گذاری پادشاه جدید ــ مراسمی که طی آن پادشاه رسماً قدرت را به دست می‌گیرد.

مراسم تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ سرآغاز توجه مردم به رویدادهای مربوط به خاندان سلطنتی و پیگیری اخبار مربوط به آن بود. مراسم او اولین رویداد از این دست بود که از تلویزیون پخش شد و ۲۷ میلیون نفر در سراسر پادشاهی متحد و میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر جهان آن را از تلویزیون تماشا کردند. در این رویداد الیزابت به طور رسمی ملکه تاجدار پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی شد.

تقریباً سی سال بعد، در سال ۱۹۸۱، مراسم عروسی پرنس چارلز فیلیپ آرتور جورج با لیدی دایانا اسپنسر یکی از پربیننده‌ترین رویدادهایی بود که در دهه ۱۹۸۰ از تلویزیون پخش شد. سپس در سال ۱۹۹۷ که دایانا در تصادف رانندگی درگذشت، خبر آن در صدر اخبار جهان قرار گرفت. حدود سی‌میلیون نفر در آمریکا مراسم تشییع جنازه او را از تلویزیون تماشا کردند.

در سال ۲۰۲۲ نیز ملکه درگذشت و چند ماه بعد پسر او تاج‌گذاری کرد. این دو مراسم نیز در صدر اخبار قرار گرفت.

اما پادشاهی بریتانیا بر چه اساس و گذشته‌ای است؟ شخصیت‌های مهم این سلسله چه کسانی هستند؟ کتاب پادشاهی بریتانیا شما را با گذشته و امروز این خاندان آشنا می‌کند.

خواندن کتاب پادشاهی بریتانیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به خاندان سلطنتی بریتانیا علاقه‌ دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پادشاهی بریتانیا

«در حال حاضر حکومت بریتانیا مشروطه سلطنتی است. تصمیمات سیاسی را مقاماتی می‌گیرند که با رأی مردم انتخاب شده‌اند، با این‌که پادشاه یا ملکه در رأس حکومت قرار دارند، اما فقط با مشورت با پارلمان یا دیگر مقامات تصمیم‌گیری می‌کنند. نظام مشروطه بریتانیا نتیجه تغییراتی است که طی سالیان دراز رخ داده است. در گذشته پادشاه بالاترین مقام بود، اما نظام حکومتی به‌تدریج دموکراتیک‌تر شد.

در نظام پادشاهی، مقام پادشاه یا ملکه موروثی است، یعنی با تولد در خانواده سلطنتی این مقام به دست می‌آید. در این نظام موروثی اولویت با فرزند بزرگ است، و در نتیجه وارث تاج‌و‌تخت محسوب می‌شود. بنا بر سنتی دیرینه در بریتانیا، طی صدها سال بزرگ‌ترین پسر وارث تاج‌و‌تخت می‌شد، اما در حال حاضر بزرگ‌ترین فرزند ــ بدون توجه به جنسیت ــ وارث سلطنت می‌شود.

اعضای خاندان سلطنتی عناوین سلطنتی هم دارند، که از طریق نظام القاب و عناوین به آن‌ها اعطا می‌شود. رسانه‌ها اغلب به‌اشتباه عنوان‌هایی مثل پادشاه، ملکه، پرنسس یا پرنس را به کار می‌برند. مثلاً عنوان درست کیت میدلتون دوشسِ کمبریج است، اما برخی به‌اشتباه او را «پرنسس کیت» می‌خوانند.

هر چهار فرزند ملکه الیزابت عنوان پرنس یا پرنسس دارند، اما بجز این، عناوین دیگری هم دارند. وقتی مردان خانواده سلطنتی ازدواج می‌کنند، معمولاً عناوین جدیدی به آن‌ها داده می‌شود. مثلاً ویلیام پس از ازدواج با کیت میدلتون عنوانش از والاحضرت همایونی پرنس ویلیامِ ولز به دوک کمبریج تغییر کرد. زمانی هم که هری با مگان مارکل وصلت کرد عنوان دوکِ ساسکس به او اعطا شد، و مگان دوشسِ ساسکس شد.

والاترین جایگاه از آنِ ملکه یا پادشاه است. او اختیارِ دادنِ القابی مانند دوک، اِرل، و دیگر القاب را به افراد دارد. بعد از پادشاه یا ملکه والاترین جایگاه از آنِ همسر اوست. شخصی که با پادشاه ازدواج می‌کند ملکه خوانده می‌شود، اما اختیاراتی ندارد. با این حال به نظر می‌رسد وضعیت فیلیپ،۱ همسر ملکه الیزابت، که در این سیستم به این جایگاه رسیده در این میان استثنا باشد. در پادشاهی متحد بریتانیا، مردی که با ملکه وصلت می‌کند لقب «همسر ملکه» به او داده می‌شود.

بعد از عنوان همسر ملکه والاترین عنوان پرنس و پرنسس است. پرنس یا پرنسس فرزند پادشاه یا ملکه است، به همین دلیل است که خطاب کردن کیت با عنوان پرنسس نادرست است، داشتن لقب پرنس یا پرنسس لازمه‌اش به دنیا آمدن در خانواده سلطنتی است. لیدی دایانا اسپنسر نیز به‌اشتباه پرنسس دایانا خوانده می‌شد ــ عنوان درست او دایانا پرنسسِ ولز بود. او پرنسس خطاب می‌شد، زیرا وقتی زنی با یکی از اعضای خاندان سلطنتی ازدواج می‌کند عنوان همسرش به او هم داده می‌شود.

سلسله‌مراتب القاب و عناوین اشرافی بعد از این دو عنوان یعنی شاه و ملکه آغاز می‌شود. والاترین جایگاه در این نظام دوک یا دوشس است. هری و ویلیام هر دو دوک هستند. دومین مرتبه در این نظام مارکی یا مارکیز است. این مقام متعلق به نجیب‌زادگانی بود که در مناطق مرزی اسکاتلند و ولز صاحب زمین بودند. مرتبه بعدی در این سلسله‌مراتب اِرل (برای آقایان) یا کُنتس (برای خانم‌ها) است. این مقام و مرتبه عموماً از پدر به فرزند به ارث می‌رسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۳۵,۴۰۰
۴۰%
تومان