دانلود و خرید کتاب عمل خلاقه ریک روبین ترجمه آراز بارسقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عمل خلاقه اثر ریک روبین

کتاب عمل خلاقه

نویسنده:ریک روبین
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عمل خلاقه

کتاب عمل خلاقه؛ شیوه‌ای برای هستی نوشتهٔ ریک روبین و ترجمهٔ آراز بارسقیان است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عمل خلاقه

شاید تابه‌حال به مفهوم خلاقیت اینگونه فکر نکرده باشید که خلاقیت یعنی شیوه‌ای برای هستی. یعنی شما با خلق عملی درواقع شیوه‌ای برای هستی و زندگی خود می‌یابید. کتاب عمل خلاقه دقیقا روی همین نکته دست گذاشته است.

کتاب عمل خلاقه از این بخش‌ها تشکیل شده است:

همه خالق‌اند

با دقت گوش‌دادن

منشأ خلاقیت

هوشیاری

طبیعت در حکم معلم

هیچ‌چیز ثابت نیست

همیشه آنجاست

عامل حواس‌پرتی

همکاری

الهام‌گرفتن

بی‌توجهی‌کردن؛ نشنیده‌گرفتن صداها

منتظر غافل‌گیری باشید

منتظر غافل‌گیری باشید 

و... .

با خواندن این بخش‌ها وارد دنیای زیبای خلاقیت شوید.

خواندن کتاب عمل خلاقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دوست دارند کاری خلاقانه انجام دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عمل خلاقه

«گلی را در یک بیشهٔ وسیع در نظر بگیرید. همان گل را بگذارید توی لولهٔ اسلحه یا روی سنگِ قبر. ببینید در هرجا چه احساسی دارید. تفاوت بنیادی است. در محیطی تازه، همان شیء معنای به‌شدت متفاوتی به خود می‌گیرد. این یعنی متنِ اثر محتوا را تغییر می‌دهد.

در کار، چه دلالت‌هایی بر این اصل وجود دارد؟ اگر داریم پرتره می‌کشیم، پس‌زمینهٔ اثر بخشی از متن اثر است. تغییر پس‌زمینه نور تازه‌ای به پیش‌زمینه می‌اندازد. صحنه‌ای تاریک پیام‌هایی متفاوت نسبت به صحنه‌ای روشن دارد. محیط متراکم احساس متفاوتی نسبت به محیط نامتراکم دارد. چهارچوب، اتاقی که نقاشی در آن آویزان شده و اثر هنری در کنارش، تمام این عناصر تأثیر خود را در ادراک ما از اثر هنری می‌گذارد.

هدفِ برخی از انتخاب‌های هنری، کنترل تمام این عوامل است. برخی دیگر آن‌ها را به حساب بخت می‌گذارند. برخی هنر را کاملاً وابسته به متن اثر می‌سازند؛ مثل جعبهٔ بیرول که اندی وارهول ساخت. آن‌ها در خواربارفروشی، بسته‌هایی دورانداختنی هستند که داخلشان وسایل کاربردی آشپزخانه می‌گذارند. در موزه، آن‌ها اشیای خاصی هستند که حساب‌شده آنجا گذاشته شده‌اند و باعث تعجب ما می‌شوند.

وقتی داریم یک مجموعه‌آواز را کنار هم می‌چینیم، ترانه‌ای آرام را کنار ترانه‌ای بلند گذاشتن، شیوهٔ شنیدن شنونده را در خصوص هر دو تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بعد از یک ترانهٔ آرام، ترانه‌ای بلند حالت گزافه‌گویانه‌ای به خود می‌گیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
باور عمومی این است که زندگی یک سری تجربیات بیرونی است. ما باید یک زندگی خارق‌العادهٔ بیرونی داشته باشیم تا در نهایت چیزی برای ارائه بروز دهیم. تجربهٔ دنیای درونی ما معمولاً به‌طور کامل نادیده گرفته می‌شود.
ریحون
هنر مواجهه است. کارش وسعت‌دادن به واقعیت تماشاگر است. به تماشاگر اجازه می‌دهد زندگی را از طریق پنجره‌ای متفاوت نگاه کنند، پنجره‌ای که امکان بالقوهٔ یک منظر تازه را دارد.
ریحون
چیزی معمولی اصلاً قابلیت تحت‌تأثیرقراردادن را ندارد. هدف این نیست که با محیط جور شویم. اگر هدفی باشد، آن هدف طنین تفاوت‌هاست. صحبت دربارهٔ چیزی است که جور نمی‌شود، خصوصیات خاصی که مخصوص نگاه ما به دنیاست. عوض اینکه بخواهیم شبیه دیگران باشیم، باید برای صدای خودمان ارزش قائل شویم: بال‌وپرش دهیم.
ریحون
نقاشی فقط نقاشی است؛ مگر اینکه ما آن را قاب بزنیم و روی دیوار آویزان کنیم. آن‌وقت به آن می‌گوییم اثر هنری.
ریحون
جذابیتِ هنر، همان انسانیتی است که در آن وجود دارد.
ریحون
دخالت گاهی از صداهای درون خودتان می‌آید. آن‌هایی که توی سرتان هستند، زمزمه می‌کنند که شما به‌اندازهٔ کافی استعداد ندارید، ایده‌هایتان خوب نیست، هنر آن سرمایه‌گذاری ارزشمندی نیست که بخواهید وقتتان را صرفش کنید، آن‌طوری که باید نتیجه نمی‌گیرید و اگر چیزی که ساختید ناموفق باشد، شکست‌خورده محسوب می‌شوید. خیلی خوب است که آن صداها را ساکت کنید تا بتوانید صدای زنگِ ساعت کیهانی را بشنوید. این صدا به شما یادآوری می‌کند وقتش است. وقت این است که وارد شوید.
ریحون
کار واقعی هنرمند شیوه‌ای است که برای هستی در این جهان انتخاب می‌کند.
ریحون
جهان خِرَد ممکن است باریک و پر از بن‌بست باشد؛ در حالی که نگاه معنوی چیزی است بی‌حد و باعث می‌شود امکانات شگفت‌انگیزی برای شما ایجاد کند. جهانِ ندیدنی عاری از مرز است.
ریحون
هنر گذرگاه ما به جهانی نادیدنی است.
ریحون

حجم

۲۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان