دانلود و خرید کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی هاروی دیاموند ترجمه سیدماشاءالله فرخنده (کشفی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی اثر هاروی دیاموند

کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی

معرفی کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی

کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی نوشتهٔ هاروی دیاموند و ماریلین دیاموند و ترجمهٔ سیدماشاءالله فرخنده (کشفی) و ویراستهٔ معصومه امیرخانی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. با برنامهٔ غذایی دیاموند به راحتی وزن کم کنید و سلامتی خود را باز یابید. این کتاب برنامهٔ غذایی چهارهفته‌ای را به شما توصیه می‌کند که به‌وسیلهٔ آن یاد می‌گیرید چگونه مواد را با هم ترکیب کنید تا اینکه اضافه وزن خود را از بین ببرید و وزن ثابتی برای همیشه داشته باشید.

درباره کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی

کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی ترجمه‌ای از کتاب Fit for life است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بعد از کتاب مقدس مسیحیت (بایبل) محسوب می‌شود. با چاپ این کتاب، در آمریکا تحولی عظیم در اذهان عمومی مردم در رابطه با تندرستی به‌وجود آمد. شما با دنبال کردن توصیه‌های این کتاب، به‌راحتی هم وزن کم می‌کنید، هم این‌که دارای وزنی ثابت می‌شوید و هم سلامتی خود را باز می‌یابید.

رژیم‌های غذایی که تاکنون مطرح شده‌اند و شاید شما بعضی از آن‌ها را می‌شناسید و یا تجربه کرده‌اید، همگی در کوتاه‌مدت قابل اجرا هستند، زیرا با اصول اساسی فیزیولوژی و بیولوژی بدن انسان هماهنگی ندارند و بیهوده هستند. شخص پس از اینکه مدتی طبق پیشنهادهای این نوع رژیم‌ها خود را تغذیه کرد و سپس به زندگی معمولی برگشت، دوباره همان مشکلاتی را خواهد داشت که قبلاً داشته و چند کیلوگرم وزنی که در اثر محدود کردن زندگی و گرفتن رژیم از دست داده بود، در مدت کوتاهی دوباره سر جای خود برمی‌گردند. این نشان می‌دهد که این قبیل رژیم‌های غذایی تا چه اندازه بی‌فایده و بی‌ثمر هستند و برای مدتی طولانی قابل اجرا نخواهند بود، زیرا کسی نمی‌تواند در درازمدت زندگی خود را طبق آن‌ها ادامه دهد. اما برنامهٔ غذایی که این کتاب معرفی می‌کند این مشکلات را ندارد.

خواندن کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به وزن ایدئال خود برسند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاروی دیاموند

هاروی دیاموند مدیر مؤسسه بین‌المللی تغذیه در «سانتامونیکا در کالیفرنیا» است که در کنار سمینارها و دوره‌ها و جلسات سخنرانی که او در رابطه با تندرستی و تغذیه برگزار می‌کند، مدرسه‌ای را تأسیس کرده که در آن اصول تندرستی و تغذیه را تدریس می‌کند و در سرتاسر امریکا به عنوان متخصص و مشاور تغذیه شناخته شده است. ضمنا همسر این نویسنده (ماریلی) متخصص علوم تغذیه و سرپرست انستیتو تندرستی بچه‌ها و زن‌های حامله در (باراکا) است. این زوج خوشبخت، مرتب در برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یابند و تجارب و اندوخته‌های خود را در رابطه با تغذیه‌ای طبیعی، در اختیار عموم قرار می‌دهند.

بخشی از کتاب تندرست و بانشاط برای زندگی

«استفاده از شیر و لبنیات به اندازه خوردن گوشت، سؤال‌برانگیز و جنجالی می‌باشد. من بعد از ۱۵ سال تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ عاملی مانند شیر، گوشت و لبنیات مانع کم شدن وزن و به‌دست آوردن سلامتی نمی‌شود. من می‌دانم که با نوشتن این مقاله بر علیه شرکت‌های دامداری و تولیدهای لبنیاتی قد علم کرده‌ام و هستند بسیاری از افراد که وقتی ببینند که من بر علیه بستنی آن‌ها مقاله‌ای نوشته‌ام خواهند گفت: به هیچ عنوان این نوشته‌ها صحت ندارند، اما زمان آن رسیده که واقعیات عریان شوند تا هر کسی بداند که با خود چه باید بکند. آیا شما نیز مانند من مجبور شده‌اید که برای مدتی رژیم بگیرید و فقط گوشت و لبنیات مصرف کنید، تا این‌که چند کیلویی وزن کم کنید؟ در طول یک ماهی که رژیم گرفتم و فقط گوشت، پنیر و تخم‌مرغ خوردم چنان از زندگی بیزار شده بودم که هرگز فراموش نخواهم کرد. در این یک ماه ۲۵ پوند وزن کم کردم که پس از این‌که به زندگی معمولی خود بازگشتم، خیلی زود پوندهای رفته شده دوباره سر جای خود برگشتند. وقتی که انسان غذای کمتری می‌خورد طبیعتا وزنش کم می‌شود، زیرا بدن کمتر مشغول فعالیت می‌باشد و انرژی کمتری دریافت می‌کند. در آن یک ماه چه حال بدی داشتم، بوی تعفن از دهنم می‌آمد، زیرا غذاهایی که می‌خوردم هیچ آب نداشتند و در بدنم گندیده می‌شدند.

در امریکا بیشتر از بقیه دنیا شیر و لبنیات مصرف می‌شود. در یک نظرسنجی که در سال ۱۹۸۲ به عمل آمد، مشخص شد که شیر و لبنیات بیشترین منبع درآمد هستند. فقط ۶ درصد از آمریکایی‌ها شیر نمی‌خورند. اگر شیر و لبنیات واقعا مفید می‌باشند و بهترین غذا برای انسان هستند، پس چرا مردم آمریکا تا این اندازه بیمار می‌باشند؟ آمریکایی‌ها بیمارترین مردم دنیا هستند. لبنیات و شیر نیز مانند گوشت باعث به‌وجود آمدن بیماری‌هایی مانند: آسم، آرتریتیست (رماتیسم) سرطان، میگرن، آلرژی، بیماری‌های تنفسی، عفونت گوش، سرماخوردگی و بسیاری بیماری‌های دیگر می‌شود. اظهارات دانشمندان و اطبای بسیاری مانند: حانا آلن، آلیس بورتن، ویکتوریا کولیوینسکی، آف. ام. پوتنگر، هربرت شلتون و نرمن والکر اثبات‌کننده این ادعا می‌باشد که شیر فقط بیمارکننده است و باعث چاقی می‌شود. یک موضوع را باید بدانیم و آن این‌که، شیر و لبنیات یک غذای سیاسی در آمریکا و اروپا می‌باشند. روزنامه لس‌آنجلس تایم می‌نویسد: سالانه سه میلیارد دلار کمک مالی به شرکت‌های تولیدی شیر و لبنیات داده می‌شود که مردم این مبلغ را به‌وسیلهٔ مالیات باید پرداخت نمایند.

باید متذکر شد که شیر و لبنیات یکی از پردرآمدترین منابع اقتصادی برای دولت‌ها می‌باشند. در ماه مارس ۱۹۸۴ روزنامهٔ لس‌آنجلس تایم گزارش داد: برای این‌که تبلیغ کنند و مردم را به مصرف بیشتر شیر و لبنیات ترغیب نمایند، حدود ۱۴۰ میلیون دلار هزینه یک کار تبلیغاتی را دادند. بحث دربارهٔ این‌که شیر و لبنیات مفید می‌باشند یا مضر، مانند: بحث دربارهٔ گوشت کار خسته‌کننده‌ای می‌باشد که قضاوت در این‌باره را باید به خواننده واگذار کرد که با عقل سالم خود این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. من از شما یک سؤال دارم و آن این‌که: گاو شیر گاو را نمی‌خورد، پس چرا انسان آن را باید بخورد؟ چرا در دنیا فقط انسان‌ها باید شیر بخورند؟ اگر به یک گاو بالغ شیر بدهیم، فقط آن را بو می‌کند و از خوردنش امتناع می‌ورزد و می‌گوید متشکرم، من فقط علف می‌خورم. آیا خالق ما طوری انسان را آفریده که شیر گاو بخورد؟ شاید شما بگویید که من چه می‌گویم؟ گوساله‌ها نیز شیر می‌خورند. درست است شیر گاو را فقط باید گوساله‌ها بخورند، زیرا برای تغذیه آن‌ها مفید می‌باشد؛ پس ما چرا آن را باید بنوشیم؟»

نظرات کاربران

sara77
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

کتاب فوق العاده خوبی هست. روش تغذیه من را کاملا تغییر داده. به همه توصیه میکنم حتما بخوانید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان