دانلود و خرید کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن جوئل فورمن ترجمه رضوان موحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن اثر جوئل فورمن

کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن

نویسنده:جوئل فورمن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن

کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن نوشتهٔ جوئل فورمن و ترجمهٔ رضوان موحدی است. انتشارات راوشید این راهنمای کاهش وزن سریع و پایدار را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن

کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن، معجونی بنیادین برای کاهش وزن سریع و پایدار را در بر گرفته است. نسخۀ ویراسته کتاب حاضر دربرگیرندهٔ آخرین یافته‌های علمی - پژوهشی در حوزهٔ تغذیه و سلامتی است. برنامه‌ای شش‌هفته‌ای که جوئل فورمن پیشنهاد داده است، فصل تازه‌ای به مسئلهٔ «گرسنگی سمی» و نقش اعتیاد غذایی مرتبط با وزن می‌گشاید. در این کتاب با بینش‌هایی ژرف دربارهٔ شیوه‌های افزایش یا کاهش وزن بدن از طریق تغذیهٔ درست آشنا خواهید شد. نویسنده در قالب تصاویر، شکل‌ها و نمودارهایی گویا شرح داده است که خوردن غذاهای اشتباه چگونه و چرا موجب گرسنگی سمی یا همان اشتیاق وافر برای مصرف مواد پرکالری می‌شود. وقتی رژیم غذایی سرشار از ریزمغزی‌های باکیفیت به گرسنگی واقعی منتهی می‌شود، این وضعیت باعث کاهش احساس غریزی برای میل به خوردن غذای اضافی و رفتارهای پرخوری و سبک زندگی ناخوشایند می‌شود. روش پیشنهادی نویسنده، به شما آموزش می‌دهد که چطور گرسنگی سمی را پشت سر بگذارید و عادت‌های مرتبط با خوردن غذاهای ناسالم را برای حفظ تناسب اندام و داشتن سبک زندگی متناسب ترک کنید. فرقی نمی‌کند دنبال افزایش وزن باشید یا کاهش وزن، این کتاب دربارهٔ برقراری تعادل موردنیاز برای اجرای کارکردهای معمولی زندگی و داشتن حس شادابی روزمره در خانه و محل کار است.

در اواسط این کتاب با دستور پخت و مواد لازم برای آماده‌سازی غذاهایی روبه‌رو می‌شوید؛ به اضافهٔ پرسش‌های متداول جدیدی که به‌ترتیب و به‌طور مفصل پاسخ داده شده‌اند. کتاب حاضر به شما کمک می‌کند زندگی طولانی‌تر، تندرست‌تر و غنی‌تری داشته باشید؛ همین‌طور نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و درمان‌های پزشکی را کاهش دهید و وضعیت سلامتی خود را به‌طور چشمگیری بهبود دهید. رژیم متحول‌کنندۀ جوئل فورمن راجع به اراده نیست؛ مربوط به دانش است. این نویسنده، یک پزشک خانوادگی موردتائید و متخصص در زمینۀ پیشگیری و معکوس‌کردن روند بیماری به‌سوی سلامتی، از طریق نوع تغذیه و روش‌های طبیعی است.

خواندن کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ سلامت و علاقه‌مندان به داشتن تغذیهٔ درست پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خوردن برای زیستن، نه فقط زنده ماندن

«یک استنباط مهم از مفهوم محدودکردن غذاهای پرکالری، به‌عنوان تنها راه دستیابی ایمن به مزایای محدودیت کالری و درعین‌حال اطمینان از کافی بودن مواد مغذی رژیم غذایی، ممانعت از مصرف غذاهای واجد مواد مغذی کم تا حد امکان است.

در واقع، این مهم‌ترین نکته در گزینش و تصمیم‌گیری در مورد مصرف مواد خوراکی است. ما باید غذاهایی مصرف کنیم که دارای مواد مغذی کافی باشند. بنابراین برای رسیدن به نیازهای غذایی خود، نیازی به مصرف کالری اضافی یا پوچ نداریم. مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی و فیبر و کالری پایین، کاملاً ما را سیر می‌کند و مانع از پرخوری می‌شود.

برای درک علل تأثیر این عمل، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که مغز چگونه رژیم غذایی ما را کنترل می‌کند. یک سامانه پیچیده گیرنده‌های شیمیایی در اعصاب پوشاننده دستگاه گوارش، میزان کالری و مواد مغذی دهان را به‌دقت کنترل می‌کند و این اطلاعات را به هیپوتالاموس مغز، مرکز کنترل‌کننده رژیم غذایی ارسال می‌کند.

گیرنده‌های کششی نیز در معده وجود دارد که با تشخیص حجم غذای خورده شده و نه وزن غذا، علامت سیری می‌دهند. اگر مواد مغذی و فیبر مصرفی شما کافی نباشد، مغز سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند که به شما ندا می‌دهد غذای بیشتری بخورید یا پرخوری کنید.

در واقع مصرف مواد مغذی و فیبر کافی باعث می‌شود از نظر بیوشیمیایی (مواد مغذی) و از نظر مکانیکی لبریز شوید (فیبر) و میل شما به مصرف کالری کاهش می‌یابد. یک عامل کلیدی تعیین‌کننده اضافه‌وزن در آینده، عدم مصرف فیبر و مواد مغذی کافی است. این نکته به‌وضوح در مطالعات علمی به اثبات رسیده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان