دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت مجید صفاری‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت اثر مجید صفاری‌نیا

کتاب روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت

معرفی کتاب روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت

«روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت» نوشته دکتر مجید صفاری‌نیا (ـ۱۳۴۸) از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته علوم تربیتی است. کتاب حاضر به جهت آموزش روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت تدوین گردیده است. مطالب این کتاب در ده فصل گردآوری شده است و فصول مرتبط با تعلیم و تربیت و روان‌شناسی اجتماعی در ابتدای کتاب و فصول مربوط به روان‌شناسی شناختی و نگرش به واسطه حفظ اصالت در انتهای کتاب قرار گرفته است. این کتاب ابتدا بعد از تعریف کلیات روان ‌شناسی اجتماعی و ارتباط آن با سایر علوم، نظریه ها وتعاریف خود درتعلیم و تربیت توضیح داده شده. سپس نقش رهبری و تعامل در محیط آموزش در روانشناسی اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است. از فصل هفتم ارتباط فرهنگ و تعلیم و تربیت با تعریف گزاره‌های فرهنگی از قبیل فرهنگ، قومیت و خرده فرهنگ‌ها بررسی می‌شود. در فصول انتهایی نیز نویسنده به رابطه روان‌شناسی اجتماعی کاربردی و تعلیم و تربیت در حل مشکلات اجتماعی پرداخته است. نکته قابل توجه در روان‌شناسی اجتماعی این است که بسیاری از نتایج و یافته‌های این علم کاربردی است و در حل مشکلات انسانی آزموده شده است. روش تحقیق این علم یافته‌های خود را از میان تحقیق آزمایشی و زمینه‌یابی استخراج می‌کند. اگرچه یافته‌ها و نظریه‌های آن ممکن است نسبت به مشکلاتی که در جامعه است دور و پرت بیاید، اما بسیاری از مشکلات اجتماعی جنبه‌هایی از روان‌شناسی اجتماعی را در خود دارند. مانند صرفه‌جویی انرژی، آلودگی‌های محیطی، جنایت و سرایت بیماری‌ها، بنابراین روان‌شناسی اجتماعی نه فقط این مشکلات را روشن می‌کند، بلکه در یافتن راه حل برای مشکلات هم نقش دارد.

نظرات کاربران

سادات
۱۳۹۷/۱۱/۰۷

بد نیست. در کنار مباحث نظری صِرف و غیرکاربردی، مطالب کاربردی هم توش پیدا می شه. به نظرم دو و نیم ستاره براش خوبه ولی چون طاقچه دو و نیم نداره دیگه چاره ای نیست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
‌از زمان کورت لوین روان‌شناسان اجتماعی دریافتند که معنای رفتار اجتماعی به‌عنوان ادراک مردم از جهان پیرامون خود به مراتب گویاتر است که آن را واکنشی در برابر محرک‌های محیطی توصیف کنیم.
کاربر ۳۱۱۵۹۳۵
یکی از نظام‌های مهمی است که در اجتماعی‌شدن فراگیران‌ نقش دارد. در خلال دوران مدرسه فراگیران‌ به‌سرعت از طریق آموزش‌ها، الگوها و شرایط دریافت تشویق وتنبیه، اجتماعی می‌شوند. تعاملات فراگیران با سایرین به ویژه با معلمان نقش مهمی در اجتماعی شدن آن‌ها ایفا می‌کند، در این جریان فراگیران به مفهوم خود، عزت نفس، نقش‌ها و فرهنگ‌پذیری دست می‌یابند، بنابراین آموزش وپرورش یکی از نهادهای مؤثر در اجتماعی شدن فراگیران است. اطلاعات و نتایج حاصل از تحقیقات روان‌شناسی اجتماعی اگر به‌نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند اثر بخشی نهادها و سازمان‌های آموزشی را افزایش دهند، و به روند رشد فراگیران کمک کنند. به‌عنوان مثال استفاده از نتایج مطالعات روان‌شناسی اجتماعی در شیوه ارتباط، همبازی‌ها و دسته‌ها، انجمن‌های دانش‌آموزی، نقش وتعارض نقش، زبان، تصورهای قالبی، خودپنداره، جنبه‌های اجتماعی فرآیند شناخت، ایدئولوژی، نظام ارزشی و نقش ملی، لایه‌بندی اجتماعی، رغبت و ترجیح، نگرش وتغییر آن و..... می‌تواند تأثیری چشمگیر در یادگیری حل مسئله، برنامه‌ریزی، طراحی واجرای برنامه‌های آموزش و پرورش داشته باشد.
کاربر ۳۶۵۴۹۶۱

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۷۴,۷۵۰
تومان