دانلود و خرید کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان ناصرالدین پروین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان اثر ناصرالدین پروین

کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان

معرفی کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان

کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان نوشتهٔ ناصرالدین پروین است. انتشارات ندای تاریخ این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان

کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان ابتدا از روزنامه‌نگاری فارسی در مصر سخن گفته و سپس درمورد موضوعاتی همچون روزنامه‌نگاران، تجدد و ترقی، اسلامیت، محتوا، دورهٔ پهلوی، سرلوحه‌ها، پیش از مشروطه، چرخش مالی و... سخن گفته است. این کتاب در فصل دوم به‌سراغ روزنامه‌نگاری فارسی در بخش عرب‌زبان عراق کنونی رفته است. فصل سوم «فارسی در روزنامه‌های کردی عراق (اقلیم کردستان کنونی)» نام گرفته است و فصل چهارم به روزنامه‌نگاری فارسی در سامان‌های عرب‌زبان دیگر پرداخته است. این کتاب در ادامه از رادیوهای فارسی کشورهای عرب‌زبان و نمونهٔ محتوای پیآیندهای فارسی چاپ کشورهای عرب‌زبان سخن گفته است.

خواندن کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد روزنامه، مجله و برنامهٔ رادیویی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخچه تحلیلی روزنامه نگاری فارسی در کشورهای عرب زبان و اقلیم کردستان

«نخستین روزنامه‌ای که در سرزمین‌های عرب زبان به چاپ رسید، روزنامه الوقایع المصریة بود که در قاهره به زبان ترکی از سوی محمدعلی پاشا حکمران وقت انتشار یافت (سوم دسامبر ۱۸۲۸/ ۱۲ آذر ۱۲۰۷) و آن ۸ سال پیش از نخستین روزنامه ایرانی و چهار دهه پس از آغاز نشر نخستین روزنامه‌های دو زبانه فارسی ـ انگلیسی هندوستان است. باید بیفزاییم که اولین روزنامه در سرزمین مصر در لشکرکشی ناپلئون به آن کشور و به زبان فرانسوی انتشار یافت. بنابراین، روزنامه‌نگاری در آن کشور با زبان‌های بیگانه فرانسوی و ترکی آغازیده است.

وقایع المصریة، روزنامه‌ای رسمی و دولتی بود و چندی بعد دو زبانه (ترکی ـ تازی) شد؛ تا آنکه با جداسری روزافزون محمدعلی پاشا نسبت به امپراتوری عثمانی، سرانجام زبانش را یکسره عربی گرداندند. پاشا، اهمیت بسیار به سخنگوی دستگاه حکمرانی اش می‌داد و خود بر محتوای روزنامه نظارت می‌کرد. نزدیک به بیست سال، وقایع المصریة یگانه روزنامه آن سرزمین و در نخستین سال‌های انتشار به زبان عربی، یگانه روزنامه عرب زبان جهان بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان