دانلود و خرید کتاب سال هایی که سینما مهم بود توماس الزاسر ترجمه مازیار اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سال هایی که سینما مهم بود اثر توماس الزاسر

کتاب سال هایی که سینما مهم بود

معرفی کتاب سال هایی که سینما مهم بود

کتاب «سال هایی که سینما مهم بود» نوشتۀ توماس الزاسر، الکساندر هورواث، نوئل کینگ و ترجمۀ مازیار اسلامی است و نشر چشمه آن را منتشر کرده است. این کتاب جالب و خواندنی، سیاست، تاریخ و جنبش‌های اجتماعی در سینمای دهۀ هفتاد امریکا را بررسی می‌کند. 

درباره کتاب سال هایی که سینما مهم بود

کتاب سال‌های که سینما مهم بود به طور خاص دربارۀ سینمای دهه هفتاد در سینمای آمریکا است. دوره‌ای که به تعبیر مازیار اسلامی، پژوهشگر سینما، مترجم و منتقد، سینما فراتر از تمام عناصر و زمینه‌هایی که موجب تولید یک فیلم می‌شوند فراتر می‌رود. کتاب سال‌های که سینما مهم بود شامل ۱۲ مقاله است که توماس الزاسر، الكساندر هورواث و نوئل كينگ، منتقدان معروف حوزۀ سینما جمع‌آوری کرده‌اند. این کتاب که قصد دارد سینمای آمریکا در دهۀ ۷۰ را بررسی کند، از اواخر دهۀ ۶۰ و با فیلم‌هایی مانند بانی و کلاید، بوچ کسیدی و ساندنس کید، دارودستۀ وحشی، فارغ‌التحصیل و چندتای دیگر آغاز می‌شود.

مازیار میری در بخشی از مقدمۀ کتاب این‌طور می‌نویسد که «سينماي راديكال دهه۷۰ چيزي بيش از يک دهۀ تاريخی – تقويمی در سينماست، همچون درامی باشكوه، خيالی و همراه با پيچش‌های نامنتظره در زمان است كه در دوره‌های پس از خود به‌پیش می‌رود و یقیناً همچنین خواهد رفت. حتی انرسی شوم فرهنگ نئولیبرال تجارت‌زدۀ دهه‌های بعد هم نتوانست آن را از حرکت بیندازد و پیشروی‌اش را سد کند. سينمای آن دورۀ باشكوه هم اينک همچون لايه‌های صخره‌هايی مرجانی شده است كه هر عصر و نسلی ويژگی‌های اسكلت سنگی خود را بر آن ترسيم مي‌كند و این کار را به‌عنوان سهم و نقشی که در رشد کل صخرۀ سینمای دهۀ ۷۰ و البته تغییر شکل آن دارد انجام می‌دهد. همچون متنی مقدس كه محل ارجاع نسل‌های بعد قرار می‌گيرد و با هر بار ارجاع به آن مرزهايش را جابه‌جا مي‌كند. ديويد فينچر با برايان دی پالما، وس اندرسن با وودی آلن، پل توماس اندرسن با رابرت آلتمن، تارانتينو با سينماي سياه‌محور، گرگ اراکی با سینمای نیمه‌شب، اندرو دومينیک با ترنس ماليک، ديويد ا.راسل با مارتين اسكورسيزی و… اين فهرست را می‌توان ادامه داد؛ فهرست تأثیر مشهود اين سينما بر نسل‌های بعدی فيلم‌سازان.»

عناوین مقالاتی که در کتاب سال‌هایی که سینما مهم بود آمده عبارت است از: «آخرین اوقات خوشی که داشتیم»، «دهه‌ای که سینما مهم بود»، «نسل بهره‌کشی»، «هالیوود و دیگ درهم جوشان دهۀ ۶۰»، «دایناسورهایی در عصر سینه موبیل»، «نشویل در برابر آرواره‌ها»، « جادۀ دوبانده، آهسته راندن»، «برای واندا»، «یک تناقض زنده (نیمی حقیقت و نیمی افسانه)»، «مؤلف‌گرایی و جنگ مؤلف‌گرایی»، «گرفتار در تأثر- تصویر» و «جذابیت بی‌رحمانه»

خواندن کتاب سال هایی که سینما مهم بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان