دانلود و خرید کتاب اعجوبه آر. جی. پالاسیو ترجمه فرح بهبهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اعجوبه

رمان اعجوبه یا همان شگفتی اثر آر. جی. پالاسیو، نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است و دو سال بعد برنده‌ی جایزه‌ی دانش‌آموزان مین و در سال ۲۰۱۵ هم برنده‌ی جایزه‌ی مارک تواین شده است.

درباره کتاب اعجوبه

مدرسه می‌تواند جای بسیار وحشتناکی باشد و رفتار بچه‌ها نیز بسیار بی‌رحم، آنها نقش بزرگترها را بازی کرده و تا ده سالگی کاملا یاد می‌گیرند که از تفاوت‌ها بترسند و تفاوت‌هایشان را پنهان کنند، اما تفاوت آگوست پنهان‌کردنی نیست، همه فکر می‌کنند به خاطر قیافه‌اش او هیولایی است که باید همیشه در خانه باشد، او پسربچه‌ای ده ساله با چهره‌ای ناهنجار است که به خاطر بیماری‌اش تا کلاس پنجم در خانه درس خوانده، تا اینکه والدینش با وجود نگرانی‌هایی که دارند، تصمیم می‌گیرند او را به مدرسه‌ای خصوصی بفرستند. ورود او به مدرسه باعث مشکلات زیادی می‌شود، اما او با صبوری و مهربانی خود تمامی شاگردان کلاس را شیفته‌ی خودش می‌کند.

شجاعت اگوست بسیار قابل‌ تحسین است، او آن‌چنان زشت است که کودکان فکر می‌کنند ماسکی زده تا به زمین‌بازی، سوپرمارکت یا ... برود. البته خانواده‌ی شجاعی هم دارد که باوجود تنها رها کردنش در جامعه ریسک می‌کنند و از نتیجه‌ی آن راضی هستند.

کتاب اعجوبه راوی‌های متفاوتی دارد، داستان را از زبان تمام شخصیت‌های نزدیک به آگوست می‌شنویم و بعد از شنیدن داستان به‌صورت کامل می‌توانیم آنها را درک کنیم، بیایید همگی صادق بوده و شخصیت‌های کتاب را قضاوت نکنیم، روزی ما هم در گذشته به صورت غریبه‌ای با ماه‌گرفتگی یا با کنجکاوی به دست و پای کسی به خاطر سوختگی‌اش نگاه کرده‌ایم یا حتی کودکی را به خاطر نژادش در بازی راه نداده‌ایم و صدها مثال دیگر..

در سال ۲۰۱۲ کمپانی لاینزگیت اعلام می‌کند که فیلمی با اقتباس از رمان اعجوبه اثر آر جی پالاسیو خواهد ساخت، اما کمپانی از نتیجه راضی نبود و در سال ۲۰۱۳ جک تورن بازنویسی این فیلم را بر عهده گرفته است و در سال ۲۰۱۴ اعلام شد جان کروکیداس کارگردانی را به عهده گرفته و البته از ساخت فیلم کناره‌گیری کرد و پل کینگ جانشینش شد و فیلم‌نامه هم بار دیگر تغییر یافت. البته در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی اقتباس‌شده‌ای از این کتاب ساخته شد و پالاسیو به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی این فیلم است.

چرا باید کتاب اعجوبه را مطالعه کنیم؟

کتاب اعجوبه به ما یادآوری می‌کند انسان‌های متفاوتی در دنیا وجود دارند که حق دارند راحت و بدون دغدغه‌ی متفاوت بودن زندگی کنند.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر در اطرافیان خود کودکی با تفاوتی دارید که به خاطر این مشکل از دیگران دوری می‌کنند، این کتاب را به او پیشنهاد بدهید، البته این کتاب را به همه‌ی کسانی که از کتاب خواندن لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنم.

درباره راکل جارامیلو پالاسیو

نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال ۱۹۶۳ راکل جارامیلو پالاسیو به همراه همسر و دو فرزندانش در نیویورک زندگی می‌کنند. او در دبیرستان هنر و طراحی منهتن درس خوانده و سپش در رشته‌ی تصویرسازی دانشکده طراحی پارسونز مشغول به تحصیل شد، او سال دوم دانشگاهش را در پاریس گذراند و سپس برای ورود به رشته‌ای به صورت کار حرفه‌ای به نیویورک برگشت. وقتی شروع کرد، کارهایش در چند نشریه چاپ شدند و بعد از آن مدیر هنری چند شرکت انتشاراتی بزرگ کتاب شد، و به شکل حرفه‌ای برای کتاب‌های داستانی و غیرداستانی نویسندگان طراحی جلد کرد مثل: پل استر و توماس پینچون و ..

عکس آر جی پالاسیو

آر جی پالاسیو اولین کتابش را با عنوان اعجوبه در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد و در مدت بسیار کوتاهی تبدیل به یکی از داستان‌های مورد‌علاقه‌ی معلمان و دانش‌آموزان در آمریکا شد. کتابش در ۴۵ کشور منتشر شده و پنج میلیون از این نسخه در جهان به فروش رسیده و در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شد.

پالاسیو در مصاحبه‌ای با گاردین گفت ایده‌ی چنین کتابی وقتی به دهنش رسید که چندین سال قبل وقتی با دو پسرش در پارک بودند، دختری را با وضعیتی مشابه به آگوست دید که کنار پسری نشست، پسر با دیدن چهره‌ی دختر جیغ زد، او تعریف می‌کند که چطور در آن لحظه غم چشمان دختر را دید و هرگز فراموش نکرد و با خود گفت اگر جای مادر آن دختر بودم چه می‌کردم؟ و ادامه داد حال که با این صحنه مواجه شده‌ام باید برخورد در این مواقع را به فرزندان خود نیز بگویم، او می‌گوید وقتی به خانه رفتم شروع به نوشتن کردم و تصمیم گرفتم نگذارم این داستان تمام شود.

جدیدترین کتاب پالاسیو با نام همه‌ی ما شگفت‌انگیزیم در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که هدف تمامی کتاب‌های او آموزش مهربانی به کودکان و نوجوانان است.

بخش‌هایی از متتن کتاب اعجوبه

می‌دانم یک پسر ده ساله‌ی عادی نیستم. خب، البته کارهایم عادی ومعمولی‌اند. بستنی می‌خورم. دوچرخه سواری می‌کنم. توپ بازی می‌کنم و یک ایکس باکس دارم. ظاهرا این‌جورکارها باید از من بچه‌ای عادی بسازند؛ به‌خصوص که از نظر شخصیتی هم شبیه بچه‌های عادی هستم. باوجود این، می‌دانم که هیچ بچه‌ی عادی‌ای باعث نمی‌شود که سایر بچه‌های عادی توی زمین بازی، به محض دیدنش جیغ بکشند و فرار کنند. می‌دانم که هیچ بچه‌ی عادی‌ای، هرجا که پا می‌گذارد، سایر بچه‌های عادی چهارچشمی به او خیره نمی‌شوند.

اگر یک چراغ‌جادو گیر می‌آوردم که می‌توانست فقط یک آرزویم را برآورده کند، آرزو می‌کردم قیافه‌ای عادی داشته باشم، تا دیگر هیچ کس به من زل نزند! آرزو می‌کردم بتوانم توی خیابان راه بروم، بی‌آنکه مردم با دیدنم روی‌شان را برگردانند!

به‌هرحال، فکر می‌کنم من فقط به این دلیل عادی نیستم که هیچ‌کس مرا عادی نمی‌بیند. ولی حالا دیگر کم و بیش به این چیزها عادت کرده‌ام. یاد گرفته‌ام وانمود کنم که نمی‌بینم مردم با دیدنم چه قیافه‌هایی می‌گیرند. حالا دیگر همه‌مان، من، مامان، بابام و خواهرم، ویا، خیلی خوب با این رفتارها کنار می‌آییم.

خب... بهتر است بگویم، جز ويا! چون او هنوز که هنوز است، نمی‌تواند بی‌خیال برخورد دیگران شود و هروقت رفتار بی‌ادبانه‌ای می‌بیند، واقعا جوش می‌آورد. مثلا یکبار در زمین بازی، چندتا بچه‌ی بزرگ‌تر از من، سروصدا راه انداختند. من حتی نمی‌دانم سروصدای‌شان سر چه چیزی بود؛ چون اصلا چیزی نشنیدم. ولی ویا شنید و درجا، سرشان هوار کشید! خب دیگر، ویا این‌طوری است و من این‌طوری نیستم.

نظرات کاربران

یک مشکل لاینحل، sky
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

🐉_ چطور می شه عاشق آگی نشد؟؟؟😍 آگی، مادرزادی با صورتی بسیار متفاوت نسبت به اکثر مردم متولد شده. صورتی که معمولا 'زشت" خوانده می شود. حالا آگی ده ساله است و بعد از چند سال تحصیل در خانه، باید به

- بیشتر
farez
۱۳۹۷/۰۹/۱۹

کلیت داستان خوب بود،همزاد پنداری کردن با شخصیت اول کار خیلی سختی به نظر میرسید و نویسنده تا حد قابل قبولی تونسته بود از پسش بربیاد،روایت داستان از دید افراد مختلف ایده ای تکراری و در عین حال برای این

- بیشتر
😁pary😁
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

سلام به همه من یه دختر 11 ساله هستم که این کتاب رو خوندم میخواستم یه چیزی بگم ببینید شماهایی که میگین کتاب بد بوده و اصلا دوستش نداشتم:خوب هرکسی یه سلیقه ای داره اما ترجمه داریم تا ترجمه من ترجمه ی خانم پروین

- بیشتر
Hana
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

واقعا ظاهر مهم نیست...مهربانی و عشق به هم مهمه... اینکه از همه خوشگل تر باشی مهم نیست...اینکه رفتارت از بقیه بهتر باشه مهمه...نفرت مهم نیست...عشق و دوستی مهمه... ممنون اوگی. تو بهم یاددادی که توی بدترین شرایط هم بتونم موفق بشم...تو

- بیشتر
niki
۱۳۹۹/۰۸/۱۱

خوب بود 👍🏻💝 اما چرا عمل جراحی می کرده ❓ اگه میشه این کتاب رو رایگان کنید😕 اگه میشه جوابمو بدید 🧡

aseman
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

شما در این کتاب تنها ماجرای یک پسر با چهره عجیب رو نمیخونید بلکه زندگی رو از دید آدم های اطرافش هم خواهید دید. در واقع میشه گفت کتاب داره رفتار های مختلف رو به ما نشون میده و بعد دلیل

- بیشتر
یاسمن
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

سخن زیبایی هست که می‌گه: «اگه شروع کنی، شاید ببازی اما اگه اصلا شروع نکنی، حتما می‌بازی». و این حرف به نظرم مصداق داستان اعجوبه‌ست. تلاش برای درست‌کردن اوضاع همون چیزیه که این داستان رو شکل داده. تلاشی که گاهی اونقدر

- بیشتر
بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۰۶/۰۲

این کتاب باید جز کتابای درسی متخصصین اطفال بشه و هرکس که با بچه ها سر و کار داره

نگار
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

بشدت کتاب خوبیه😌 پر از درس و اهمیت ندادن به ظاهر و قضاوت نکردن افراد از روی ظاهر. حس بد تنهایی شخصیت اصلی داستان .

𝑴𝒐𝒉𝒂𝒅𝒆𝒔𝒆✨
۱۳۹۹/۰۶/۱۱

من فیلمشو دیدم ولی کتابشو نخوندم، خیلی قشنگ بود وپیشنهادش میکنم😋

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۰)
به نظر من تنها دلیلی که من عادی نیستم این است که دیگران مرا عادی نمی‌بینند.
Agha_M@hdiar
به نظر من تنها دلیلی که من عادی نیستم این است که دیگران مرا عادی نمی‌بینند.
خانومِ اِچ
وقتی که حق انتخاب بین درست بودن و مهربان بودن را دارید، مهربان بودن را انتخاب کنید.
خانومِ اِچ
وقتی به گهواره‌ام آمد تقدیر لبخند زد و سرنوشت خندید
Laya Bedashti
پزشک‌ها از شهرهای دور آمده‌اند فقط برای اینکه مرا ببینند بالای تخت من می‌ایستند و آنچه را که می‌بینند، باور نمی‌کنند می‌گویند که من باید یکی از عجایب خلقت خداوند باشم و هیچ توضیحی برای آنچه که می‌بینند پیدا نمی‌کنند
zeinab☆
این احساس را که صبح چشم باز می‌کنم و نمی‌دانم چرا همه‌چیز متفاوت است، دوست دارم. به نظر می‌رسد که همه‌چیز ساکت است. صدای بوق ماشین نمی‌آید. اتوبوسی توی خیابان حرکت نمی‌کند. بعد کنار پنجره می‌روم و می‌بینم که همه‌جا سفید است. پیاده‌رو، درخت‌ها، ماشین‌های توی خیابان، قاب پنجره‌ها. و بعد می‌فهمم که مدرسه تعطیل است. خب، مهم نیست چند سالم است، همیشه فکر می‌کنم که بهترین احساس در دنیاست.
محمد جواد
پزشک‌ها از شهرهای دور آمده‌اند فقط برای اینکه مرا ببینند بالای تخت من می‌ایستند و آنچه را که می‌بینند، باور نمی‌کنند می‌گویند که من باید یکی از عجایب خلقت خداوند باشم و هیچ توضیحی برای آنچه که می‌بینند پیدا نمی‌کنند       ناتالی مرچنت (اعجوبه)
یا مهدی
اگر هر فردی در این اتاق قانونی برای خود درست کند که هر کجا که هست، هروقت که می‌تواند، سعی کند از آنچه که نیاز است مهربان‌تر باشد، دنیا واقعاً دنیای بهتری خواهد شد. و اگر این کار را بکنید و بیش از آنچه نیاز است کمی مهربان‌تر باشید، یک جایی، یک روزی، چهره‌ی خداوند در فرد فرد شما نمایان می‌شود.
aseman
باورنکردنی است که چطور دروغ از میان لب‌های آدم بیرون می‌آید.
خانومِ اِچ
جوزف خدا را در چهره‌ی یک انسان می‌دید
vania

حجم

۲۶۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۱۵ صفحه

حجم

۲۶۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۱۵ صفحه

قیمت:
۱۷۴,۰۰۰
تومان