لوگو طاقچه
رمان عاشقانه را به چه کتابی شروع کنیم

❤️ دانلود رمان عاشقانه و جذاب (لیست جدید) ❤️

3,121,352 بازدید

همه‌ی ما به کمی عشق در زندگی احتیاج داریم. تجربه‌ی داستان‌های عاشقانه اما، می‌تواند جایی جز در جهان واقعی اتفاق بیفتد. ما می‌توانیم بخشی از این ماجراها را، لابه‌لای کلمات یک رمان عاشقانه جست‌وجو کنیم. کتاب‌های رمان می‌توانند دستان ما را بگیرند و جذاب‌ترین تصاویر عاشقانه‌ی جهان را نشانمان دهند.

در این یادداشت، با بیش از ۴۰ کتاب عاشقانه جدید و محبوب و معروف‌ و انواع رمان عاشقانه آشنا می‌شویم که ما را با این احساس پیچیده‌ی انسانی آشنا می‌کنند. احساسی که گاهی با شور و شگفتی و گاهی با اشک و آه همراه است. این رمان‌ها را در دسته‌بندی‌های متنوعی به تفکیک ملیت نویسنده، کلاسیک و غیرکلاسیک، مناسب نوجوانان و بزرگان و… معرفی کرده‌ایم تا کتاب مدنظرتان را راحت‌تر پیدا کنید. برای دانلود رمان مدنظرتان کافی است روی دکمه دانلود کتاب در هر بخش بزنید. ما همواره در حال به‌روزرسانی این یادداشت هستیم. برای همین پیشنهاد می‌کنیم به این یادداشت هر چند وقت یک بار سری بزنید و با کتاب‌های جدیدتر آشنا شوید. راستی اگر شما هم داستان درباره عشق و رمان عاشقانه معروفی خوانده‌اید، فراموش نکنید که در قسمت دیدگاه‌ها نامش را برای ما بنویسید.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چطور رمان بخوانیم» را هم مطالعه کنید.

دانلود رمان عاشقانه با تخفیف

پیشنهاد می‌کنیم اگر به خواندن رمان‌ها و داستان‌های عاشقانه علاقه دارید، با کلیک روی دکمه زیر، به سایت طاقچه بروید و بهترین و جدید‌ترین رمان‌های عاشقانه را با تخفیف دریافت کنید.

رمان عاشقانه جدید

تو مانده ای برای من

تو مانده ای برای من

نویسنده: سمیه هرمزی

انتشارات شقایق

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «تو مانده‌ای برای من» نوشته‌ی سمیه هرمزی است و انتشارات شقایق آن را منتشر کرده است. این رمان داستان زن جوانی به نام الهام صدر است که به‌تازگی از شوهرش جدا شده و جویای کار است و از قضا برای مصاحبه‌ی کاری وارد شرکتی می‌شود که متعلق به روزبه مختاری، عاشق سینه‌چاک سال‌های دور او است…

وانیل و شکلات

وانیل و شکلات

نویسنده: ازووا کاساتی مودینیانی

مترجم: لیلا صدری

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

وانیل و شکلات دو مزه‌‌ی متفاوت‌اند اما وقتی کنار هم قرار می‌گیرند با هم بسیار عجین می‌شوند و نتیجه عالی می‌شود. همان‌طور که برای پپه و آندرا اتفاق افتاد، که پس از هجده سال زندگی مشترک و سه فرزند، هنوز عاشق یکدیگرند. اما یک روز جادو باطل می‌شود و زن ناامید و سرخورده از فرارهای گاه‌ و بی‌گاه شوهر، تصمیم به ترک وی می‌گیرد و او را با هزاران مشکل روزمره تنها می‌گذارد تا به تنهایی با آن ها مواجه شود و آن‌ها را حل می‌کند. جدایی‌ای که مسائل زیادی را برای هردوی آن ها آشکار می‌سازد و به آنان کمک می‌کند که خود را پیدا کنند و شخصیت فردی‌شان را جلا بخشند…

دل باز

دل باز

نویسنده: نغمه نائینی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

فرهاد، پسر بزرگ خانواده‌ی فیروز و والا با دختری غریبه ملاقات می‌کند. این دختر با خسرو، پسر کوچکتر خانواده نیز ارتباطی نامشخص و مرموز دارد. ملاقات فرهاد با این دختر آرامش درونی فرهاد و همچنین آرامش بیرونی خانواده‌ی او را به‌هم می‌ریزد…

تعقیب خورشید

تعقیب خورشید

نویسنده: تریسی پترسون

مترجم: سروناز فرهنگ فر

انتشارات نباتی

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی پدر هانا دندریج در منطقهٔ جنگ زدهٔ می‌سی‌سی‌پی ناپدید می‌شود، هانا علاوه‌بر مسئولیت نگهداری از خواهر و برادر کوچک‌ترش، با وظیفهٔ مراقبت از گاوداری که پدرش به‌تازگی در تگزاس خریده هم روبه‌رو می‌شود. یک ازدواج راحت می‌تواند او را از این مخمصه نجات بدهد… اما آیا این کار خواستهٔ قلبی اوست؟

سرباز زخمی ویلیام بارنت وقتی به خانه برمی‌گردد متوجه می‌شود که گاوداری خانوادگی او را مصادره کرده‌اند. هرچند از این شرایط غیر‌منتظره خشمگین می‌شود، اما وقتی متوجه می‌شود که زن جوان زیبا و فوق‌العاده صبوری که همراه خانواده‌اش در گاوداری زندگی می‌کند، به‌شدت در تلاش است که آنجا را سر پا نگه دارد؛ غافلگیر می‌شود.

آن‌ها با وجود این شرایط به آتش‌بس ناراحت کننده‌ای رضایت می‌دهند… و جاذبهٔ غیر‌قابل‌انکاری بینشان شکل می‌گیرد. در زمینی که وفاداری‌ها در جناح‌های مختلف تقسیم شده و در کشوری که در اثر جنگ ویران شده، آیا می‌توان به زنده‌ماندن اولین جوانه‌های عشق امیدوار بود؟

هزار نامه عاشقانه

هزار نامه عاشقانه

نویسنده: شوتاب گنگور

مترجم: مطهره شادپور

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب هزار نامه عاشقانه نوشته‌ی شوتاب گنگور و ترجمه‌ی مطهره شادپور است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. هزار نامه عاشقانه داستانی است لطیف و احساس‌برانگیز برای آن‌ها که عشقشان ناشناخته مانده، اما هنوز آن را مثل رویایی خاموش در سر دارند. داستانی برای آن‌هایی که به اندکی قدرت و جرئت نیاز دارند تا به رویایشان رنگ حقیقت ببخشند.

ما شروعش می کنیم

ما شروعش می کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: مهدی شمسایی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب عاشقانه «ما شروعش می‌کنیم» اثری از کالین هوور است که وقایع آن در ادامه‌ی رمان «و کسی نماند جز ما» از همین نویسنده اتفاق می‌افتد. لیلی، شخصیت اصلی داستان، ناچار است با پیامدهای جدایی و ارتباط اجتناب‌ناپذیر با رایل که پدر فرزند اوست، دست‌وپنجه نرم کند، اگرچه هنوز آسیب‌های روانی ناشی از بدرفتاری‌های رایل در وجودش باقی است. لیلی ناچار است با این واقعیت روبه‌رو شود که خشم همیشگی رایل و حسادت‌های وی بر زندگی آینده‌اش خدشه وارد خواهد کرد. کتاب ما شروعش می کنیم شهامت آغاز زندگی دوباره را پس از سپری‌کردن آشفتگی‌های زندگی خشونت‌آمیز به شما می‌بخشد و ضرورت ادامه‌دادن را مطرح می‌کند.

و تنها باد می داند

و تنها باد می داند

نویسنده: ایمی هارمن

مترجم: مرجان حمیدی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب و تنها باد می داند داستانی عاشقانه درباره‌ی زنی است که به گذشته برمی‌گردد. او به دلیل علاقه‌ی زیاد به پدربزرگش و در رجوع به خانه‌ی او، به ایرلند سال‌ها قبل برمی‌گردد.

ایرلندی که آنه گلهر در آن به هوش می‌آید، در آستانه‌ی جنگ است و محلی خطرناک. آنه زخمی و مبهوت تحت مراقبت دکتر توماس اسمیت قرار می‌گیرد. اشتباهی رخ می‌دهد و آنه موقتا از هویت زن دیگری استفاده می‌کند. با شدیدترشدن درگیری‌ها، توماس به نیروهای آزادی‌خواه می‌پیوندد و آنه که میان تاریخ و احساسات خودش گیر کرده، باید بین عشقی که هرگز تصور نمی‌کرد تجربه کند و زندگی سابقش یکی را برگزیند. با افزایش تنش‌ها توماس به مبارزه برای استقلال ایرلند می‌پیوندد و آنه نیز در کنار او درگیر می‌شود.

آبرویم را پس بده

آبرویم را پس بده

نویسنده: مریم ثروت

انتشارات شقایق

اطلاعات بیشتر و خرید

خلاصه‌ی کتاب آبرویم را پس بده از این قرار است: «دختر آزادی بودم که به خاطر یک اشتباه، اعتماد خانواده‌ام را از دست دادم و طرد شدم. مجبور شدم با مردی که فقط من را به خاطر پولم می‌خواست ازدواج کنم. سال‌ها زیر دست این مرد عذاب کشیدم و تاوان تمام خطاهایم را دادم. حالا بعد از سه سال توبه کردم. از خدا خواستم اشتباهاتم را ببخشد تا دوباره زندگی‌ام را از نو شروع کنم؛ اما با لکه ننگی که روی دامنم مانده و هیچ‌وقت پاک نمی‌شود چه‌کار کنم ؟ با تهمت‌های جدیدی که به خاطر گذشته‌ام بهم نسبت می‌دهند و آبرویم را بارها به ناحق می‌برند چه کنم؟ تهمت زدن آسان است، اما… این آبروی رفته را از کی پس بگیرم؟»

عشق در عصر کودتا

عشق در عصر کودتا

نویسنده: مرجان کمالی

مترجم: جلیل جعفری

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب عشق در عصر کودتا رمان عاشقانه چندوجهی‌ای است که به جهان پیچیده‌ی گمشده‌ای حیات می‌بخشد و شخصیت‌های فریبنده‌ای را وارد زندگی می‌کند که زمانی آن جهان را خانه می‌نامیدند. این اثر، نمونه‌ی رمانی است درباره‌ی چند خانواده و درمورد اینکه چگونه اسرار ما در زندگی‌هایمان دیوار بنا و ما را بیمار می‌کنند. این کتاب، کتابی است سرشار از احساس با موضوع عشق که جاودانه می‌شود و به مداخله‌ی گاه‌به‌گاه تقدیری اشاره دارد که ما را وامی‌دارد گام در راه‌هایی بگذاریم که هیچ‌گاه در خواب و رؤیا هم نمی‌دیدیم.

آداب ترک کردن تو

آداب ترک کردن تو

نویسنده: حمزه برمر

نشر برج

اطلاعات بیشتر و خرید

حمزه بربر در رمان کوتاه آداب ترک کردن تو داستانی عاشقانه نوشته که به‌درستی با همین امروز ما مرتبط است؛ گم‌شدن و از‌دست‌دادن در میان هیاهوی بی‌پایان شهر بزرگ که هر لحظه زندگی در آن به مانند گیرافتادن در توفان است، آن هم توفانی که عاشقی در آن گیر افتاده و در این توفان دست به هر کاری می‌زند، برای یافتن معشوق است، معشوقی که نمی‌دانیم نقشش در تمام این ماجراها دقیقا چیست.

تاریخ عشق

تاریخ عشق

نویسنده: نیکول کراوس

مترجم: ترانه علیدوستی

نشر مرکز

اطلاعات بیشتر و خرید

این اثر سرنوشت دو جوان عاشق لهستانی به نام آلما و لئو را روایت می‌کند که جنگ جهانی دوم آن‌ها را از هم جدا می‌کند. شیو‌ی روایت کتاب تاریخ عشق تودرتو است و چندین داستان مختلف را در کنار هم پیش می‌برد. هم‌ی این داستان‌ها به‌نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند و این از اسامی یکسان موجود در آن‌ها نیز مشخص است. هرچند که درون‌مای‌ی اصلی رمان عشق است اما درباره‌ی جنگ و کشتار یهودیان نیز به‌تفصیل سخن رفته است.

هوای او

کتاب صوتی هوای او رمانی عاشقانه نوشته بریتنی سی. چری و ترجمه منا اختیاری است که داستان پیوند عشق و سوگ و اندوه را روایت می‌کند. بریتنی در این کتاب صوتی دلدادگی زن و مرد جوانی را به تصویر می‌کشد که هر دو در شرایط مشابه و دشواری قرار دارند. آن‌ها پس از پشت سر گذاشتن این شرایط، در یک نقطه زمانی و مکانی، دوباره روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

سی. چری در کتاب صوتی هوای او سعی کرده است مراحل رشد و تغییر شخصیت افراد را به نمایش بگذارد؛ در این کتاب اندوه و عشق به تقابل با هم می‌پردازند. مهم‌ترین افراد زندگی الیزابت و تریستن در تصادف کشته شده‌اند، اما داستان آشنایی آن‌ها نیز با یک تصادف شروع می‌شود. هردوی آن‌ها برای درگذشت کسانی که دوستشان داشتند سوگوارند و هیچکدام نمی‌خواهند وارد یک رابطه جدید شوند؛ ولی اتفاقات پر فراز و نشیبی که در طول داستان رخ می‌دهد زندگی آنان را دگرگون کرده و وارد مرحله جدیدی می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی هوای او را بشنوید.

هوای او بریتنی سی چری

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌

دانلود رمان عاشقانه رایگان

در این بخش چند کتاب عاشقانه رایگان از سایت طاقچه معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها را می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن طاقچه رایگان دریافت کنید.

دیانه؛ جلد دوم

دیانه؛ جلد دوم

نویسنده: فریده حسینی

انتشارات ندای الهی

اطلاعات بیشتر و خرید

دیانه رمانی دو جلدی نوشته فریده حسینی است که داستان زندگی دختری گرفتار مصائب گوناگون خانوادگی و اجتماعی را روایت می کند. در جلد اول رمان با دیانه آشنا می‌شوید؛ او دختر بی‌سرپرستی بود که به اجبار پدربزرگش برای مراقبت از فرزند احمدرضا به‌ خانه‌ او رفت. پس از حوادث بسیاری که در جلد اول رخ داد، احمدرضا و دیانه به یکدیگر علاقه پیدا کردند و دیانه همسر احمدرضا شد.

در کتاب دیانه – جلد دوم بار دیگر با این دختر یتیم که حالا زنی عاقل و پخته شده است، همراه می‌شوید تا ماجرای قتل همسرش را پیگیری کند و انتقامش را بگیرد.

نجات بزرگ

نجات بزرگ

نویسنده: مهدی بصیرت‌نیا

انتشارات نیک‌مهر

اطلاعات بیشتر و خرید

«نجات بزرگ» اثری تلفیقی از یک داستان علمی-تخیلی-عاشقانه به قلم مهدی بصیرت‌نیا است.

عاشقانه‌ی مرگ

عاشقانه‌ی مرگ

نویسنده: آشا مستعار مشترک

انتشارات آرنا

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب عاشقانه‌ی مرگ نوشته آشا مستعار مشترک است. این کتاب روایت مردی است که در تنهایی رها شده است و این تنهایی را با سیگار و مست کردن پر می‌کند. روایت عاشقانه‌ای که دیگر نیست و اندوه ماندگار. 

عاشقانه‌ی مرگ روایت رفاقتی است که تلاش می‌کند پابرجا بماند اما اندوه این اجازه را به او نمی‌دهد و او را کنترل می‌کند. این کتاب با زبانی ادبی احساسی خواننده را با خودش همراه می‌کند و او را به دنیای تازه‌ای می‌برد.

معرفی رمان‌های عاشقانه ایرانی

در ادامه با برخی از رمان‌های ایرانی عاشقانه آشنا می‌شوید که مورد توجه کاربران طاقچه قرار گرفته‌اند. این کتاب‌ها را نیز می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

کافه ژپتو

نغمه نائینی در کتاب کافه ژپتو داستان مهتا را برای مخاطبانش روایت می‌کند. مهتا، دختری شاد و بی خیال، از خانواده‌ای ثروتمند است. دغدغه این روزهای او، فراهم کردن مقدمات جشن ازدواجش است و همه چیز خوب پیش می‌رود الا اینکه بعضی خاطرات کمرنگ گذشته به او هجوم می‌آورند. وقتی و فرصتی تا روز ازدواج مهتا باقی نمانده است اما یک تصادف، همه چیز را در زندگی او تحت تاثیر قرار می‌دهد. تصادفی که سبب می‌شود او برای برگشت به زندگی به شدت تلاش و تقلا کند.

کافه ژپتو داستانی فانتزی و عاشقانه‌ای لطیف است. مخاطبان با برگشت‌ به عقب در داستان از رازهایی باخبر می‌شوند که کتاب را برایشان جذاب‌تر می‌کند. داستان این کتاب، داستانی است که نگاهی متفاوت به زندگی دارد و فرصتی در اختیار خواننده‌اش قرار می‌دهد: فرصتی برای اینکه زندگی کند، آدم‌های خوب و بد دور و برش را بشناسد و عاشقی را تجربه کند.

توبه شکن

رمان توبه شکن داستان تضادها و پارادوکس‌ها است.
این رمان عاشقانه ۲ خانواده را نشان می‌دهد که از نظر مالی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. یکی از این خانواده‌ها در خانه‌ی سنتی «حاج آسدمیرزا» زندگی می‌کنند و خانواده‌ی دیگر، با جوی متشنج و مسموم، در خانه‌ی «تیمور» و «تاج‌ملوک». موضوع این رمان، عشقی است که میان یک پسر دارا و دختری فقیر رخ داده است. نویسنده‌ی این کتاب، زهرا قاسم‌زاده (گیسو)، توالی زمانی اتفاقات گذشته را به هم ریخته است. دیالوگ‌های این رمان نقشی کلیدی برای تیپ‌سازی شخصیت‌ها دارند. این رمان ایرانی در ۴۹ فصل نوشته شده است.

عشق و چیزهایی دیگر

داستان، روایتگر سرگذشت هانی یادگاری است که عاشق دختری معمولی می‌شود و می‌بیند که برای ادامه‌ی ماجرا، تنها عشق کافی نیست و پای «چیزهای دیگر»ی در میان است که او را وا می‌دارند خود را به دردسر بیاندازد. مستور برای روایت خود از فضاهای شهری نام آشنا استفاده کرده است.

خاما

کتاب خاما اثر یوسف علیخانی، عاشقانه‌ای غمگین است، اما از جنس ماتم نیست؛ خاما عاشقانه‌ای رویایی اما نه دور از ذهن، عاشقانه‌ای آرام اما نه یکنواخت است. خاما روایتی آشنا و بیرون‌آمده از دل جنگ و خون است، عاشقانه‌ای که شاید کمتر آن را شنیده باشیم.

خاما داستان مردم کردی را روایت می‌کند که به جرم مبارزه با ترک‌های کشور ترکیه در حاشیه‌ی کوه‌های آرارات، در دوران رضاخان به ارسباران تبعید شده‌اند و حالا دیگر یار و یاوری جز خودشان نمی‌یابند. رمان خاما با بازگو کردن عشق میان دو نفر به نام خلیل و خاما، این داستان را روایت می‌کند که چگونه می‌توانیم با وجود درد و ملال بسیار که بر ذهن و قلبمان حک می‌شود، باز هم عاشق شویم.

نبض عاشقی

داستان رمان عاشقانه نبض عاشقی از آن‌جایی شروع می‌شود که باراد به‌طور اتفاقی در پی یک مزاحمت خیابانی ناجی مهرسا می‌شود؛ بی‌خبر از آن‌که پیوند تازه‌ای بین خانواده‌هایشان شکل گرفته ‌است. تا این‌که در مراسم ترحیم پدربزرگ مهرسا آن‌دو با هم روبه‌رو شده و مبهوت از این دیدار، از نسبت‌های بین‌شان با خبر می‌شوند و با بیشترشدن رفت‌وآمد دو خانواده، نبض تپنده‌ی عشق در وجودشان جریان پیدا می‌کند‌. اما همه چیز به همین سادگی نیست و به قول یکی از شخصیت‌های کتاب، چرخ روزگار همیشه به میل ما نمی‌چرخد!

نویسنده در این کتاب از انسان‌هایی نوشته است که قدم در راه عاشقی گذاشته‌اند غافل از آن‌که حسادت و کینه‌‌ی دیگران باعث نابودی و از هم گسیختگی زندگی آن‌ها می‌شود. از ناپختگی و عجولانه تصمیم گرفتن‌هایی که دیوار اعتماد را فرو می‌ریزد.

از انسانیت و از خودگذشتگی‌هایی که جان دوباره به دیگران هدیه می‌دهد. از آدم‌های عاشقی که گاه عشقِ زیاد چشمِ عقل و منطق آن‌ها را کور می‌کند و با طناب پوسیده‌ی دیگران در چاهِ جهالت سقوط می‌کنند. از تعصب‌های بی‌جایی که آدم‌ها را از هم دور می‌کند و مخفی‌کاری به بار می‌آورد.

شب‌چراغ

«شب‌چراغ» رمانی مشترک از عاطفه منجزی و معصومه بهارلویی است. «گذشته نکبت‌بار و ترسناک سوگل دانشجوی پرستاری دانشگاه تهران، با پناه آوردن خواهرش آلاء به او، دوباره بر سر زندگی‌شان سایه‌ای مرگبار انداخته… از طرفی دکتری به اسم شهریار میرفخرایی، چوب لای چرخ رسیدن سوگل به آرزویش می‌گذارد، او به تقدیر معتقد نیست… سختگیری‌های دکتر اول دامن سوگل را می‌گیرد، اما تقدیر بیکار نمی‌نشیند و در عوض، یقه‌ دکتر را تنگ می‌چسبد و او را دلباخته می‌کند و تازه این اول راه صعب‌العبوری است برای مردی که از زندگی هیچ نمی‌داند جز تبحر در پیوند اعضاء. این که او چه طور عواطفش را به قلبی پیوند بزند که صاحبش، محجوب است و محجبه با گذشته‌ای مخدوش… به شب‌چراغی نیازمند است، پر فروغ و خاموش نشدنی!»

بهارمست

رمان بهارمست یک رمان عاشقانه ایرانی و جذاب دربار‌ه‌ی خانواده‌ا‌ی معمولی و شش‌نفره است. این خانواده در منطقه‌ی دماوند و خانه‌باغی دوطبقه و کلنگی زندگی می‌کنند. هنگامی که غریبه‌ای با رفتار و ظاهری خاص و مرموز به‌عنوان یک مستأجر به طبقه‌ی دوم این خانه اسباب‌کشی می‌کند، ماجرای کتاب بیتا فرخی آغاز می‌شود.

یکی از دختران خانواده به مرد تازه‌وارد مشکوک است. این دختر مطمئن است که این تازه‌وارد، ریگ بزرگی به کفش‌اش دارد. دختر به دنبال کشف حقیقت و با این تازه‌وارد مواجه می‌شود؛ مواجهه‌ای که گاه خنده‌آور و گاه هیجان‌انگیز است.

سیم آخر

سیم آخر

نویسنده: م. بهارلویی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب سیم آخر نوشته م. بهارلویی است. این کتاب را نشر سخن منتشر کرده و داستان زندگی آناهید معینی است، زندگی‌ای دوگانه و عجیب. از دور دختری ‌است غرق در رفاه، دختری که کمترین تفریحاتش رفتن به هفته‌های مد پاریس و کم هزینه‌ترین سرگرمی‌اش بازی تنیس است. دختری که مانند سوپراستارها زندگی می‌کند. اما از نزدیک دختری‌ است که با حضور پدر سنگدلش تا مرز خودکشی رفته است و آخرین نقشه شوم پدرش، نقشه ازدواج اوست با دشمن قدیمی و کهنه‌ی خودش مفخم!

فریبانه

فریبانه

نویسنده: افسانه نیک‌پور

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

افسانه نیک‌پور در رمان عاشقانه فریبانه از زندگی دختر جوانی به نام لیلا نوشته است که خوش دارد لی‌لی صدایش کنند. لی‌لی کارگر ساده یک آرایشگاه در یکی از محله‌های فقیرنشین تهران است. او به سختی کار می‌کند. به همه مشتریان لبخند می‌زند و از همه تعریف می‌کند فقط به این امید که انعامی به دست بیاورد که کمک‌خرجش باشد. او باید به تنهایی بار سنگین اداره خانواده چهار نفره‌اش را به دوش بکشد. تا چشم بر هم می‌گذارد موعد اجاره خانه رسیده است و تا می‌آید نفسی بکشد نوبت شهریه مدرسه خواهر و برادرش می‌رسد.

تمام خواسته لی‌لی پیدا کردن کاری در یکی از آرایشگاه‌های شمال تهران است. البته آرزوی دیگری هم دارد و آن این است که پسر همسایه را سر سفره عقد بنشاند. روزی کسی به آرایشگاه می‌آید و پیشنهاد‌هایی برای لی‌لی دارد. او که کنجکاو و نیازمند است در دوراهی انتخاب کردن قرار می‌گیرد. هر انتخابی که می‌کند او را در مسیری جدید قرار می‌دهد و زندگی‌اش را از چیزی که قبلا بود، متفاوت می‌کند. حالا زندگی او زمین تا آسمان با چیزی که رویایش را در سر داشت، فرق کرده است.

فصل پنجم عاشقانه هایم

فصل پنجم عاشقانه هایم

نویسنده: فاطمه ایمانی (لیلین)

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

فصل پنجم عاشقانه هایم، یک رمان عاشقانه و پر از ماجرا از یک زندگی است. یک زندگی که همگی مشابهش را دیده‌ایم یا حتی تجربه‌اش کرده‌ایم. فاطمه ایمانی (لیلین) با قلمی توانا، داستان جذابی را آفریده است که بازتابی از زندگی بسیاری از آدم‌های دور و بر ما است. این کتاب عاشقانه درباره دختری به نام عقیق است که زندگی‌اش را وقف زندگی خواهر و برادرش کرده است و زمانی که تصمیم می‌گیرد برای خودش زندگی کند، با ماجراها و اتفاقاتی عجیب و دردناک روبه‌رو می‌شود.
عقیق، خودش را، زمانش را و زندگی‌اش را وقف زندگی خواهر و برادرش کرده است. حاضر است از زمان خودش بگذرد و کاری برای آن‌ها انجام دهد که بهشان کمک کند. دامنه کمک‌ها هم بسیار گسترده است و هر کاری را شامل می‌شود، از خریدن کردن گرفته تا انجام کارهای اداری و … . یکی از روزهایی که مشغول رسیدگی به کارهای خواهرها و برادرهایش است، تصادف می‌کند و پایش می‌شکند. دکتر می‌گوید باید شب را در بیمارستان بگذراند و هیچکس، نه خواهرها و نه زن برادر‌هایش قبول نمی‌کنند که همراه او باشند و شب را در بیمارستان بمانند. پس از این اتفاق کم کم چشمان عقیق به حقیقتی باز می‌شود.

گلناز

گلناز

نویسنده: مرضیه حجازی

انتشارات ندای الهی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب گلناز اثر مرضیه حجازی، روایتگر داستان زندگی دختر جوان و زیبایی به نام گلناز است که به دلیل اختلافات طایفه‌ای به عنوان عروسِ خون‌بس انتخاب می‌شود. گلناز به دور از خانواده با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود اما همه‌چیز پس از ورود هوو به زندگی‌اش تغییر می‌کند.

گلناز دختر زیبایی است و به پسری به نام حبیب علاقه‌مند است و بر حسب اتفاق، او به خاطر اختلافات میان خانواده‌ها با حبیب ازدواج می‌کند. شوهر و مادرشوهر گلناز برای انتقام طایفه‌ای به هر شکلی که ممکن است او را اذیت می‌کنند و در شرایط سختی قرار می‌دهند. با این‌که گلناز هنوز تازه عروس محسوب می‌شود، حبیب با دختر دیگری هم ازدواج می‌کند که لیلا نام دارد. فردای عروسی، لیلا به سراغ گلناز می‌آید و او را خواهر خود اعلام می‌کند همه چیز تغییر می‌کند.

تیه طلا

تیه طلا

نویسنده: عاطفه منجزی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

تیه طلا داستان پایان یافتن یک زندگی و آغاز یک زندگی دیگر است. زندگی که ناگهان، بی خبر از همه آغاز شده و همه را متعجب ساخته است.

مهندس بختیاری و همسرش بچه‌دار نمی‌شود. آن‌ها قرار می‌گذارند تا مهندس ازدواج موقتی بکند و بچه‌ای به دنیا بیاورد. اما با این شرط که مادرش، پولی بگیرد و پیگیر بچه‌اش نشود. وقتی تیام به دنیا می‌آید، مهندس سریع او را به تهران می‌آورد و در ناز و نعمت بزرگش می‌کند اما او در اوج جوانی از دنیا می‌رود.

مهندس به ایل خودش برمی‌گردد. بلکه مادر را بیابد و از او حلالیت بطلبد و اینجاست که با حقیقتی عجیب روبه‌رو می‌شود. حقیقتی که به او می‌فهماند در همان شب تولد تیام و همزمان با او، دختر دیگری هم به دنیا آمده است. دختری که قل تیام بوده است و مهندس، از فرط عجله حتی متوجه تولدش هم نشده است….

نارگون

رمان نارگون، روایت دختری تنها و جوان است که در زندگی با ناملایمت‌های زیادی مواجه می‌شود. او در پیله‌ای که خود ساخته است، فرو رفته و در بی‌عدالتی‌ها و ناامنی‌های جامعه، روزگار سخت خود را می‌گذراند. دختر بازیچه‌ی بازی‌های شگفت‌انگیز و دشوار دنیا می‌شود و حال و گذشته‌ی مبهمش به هم گره می‌خورد و آینده‌اش را پیش‌بینی‌ناپذیر می‌کند.

داستان هم از این قرار است که حضور مهمانی ناخوانده، معمایی می‌شود برای اهل خانه‌‌ی حاج‌محسن عظیمی خصوصا نوه‌اش سوگند. آراد با آن خالکوبی روی بازوی و قیاقه متمایز هیچ سنخیتی نمی‌تواند با حاج‌محسن معتمد بازار داشته باشد که آن‌طور مورد توجه پدربزرگش قرار بگیرد. سوگند برای حل این معما کم‌کم به آراد نزدیک می‌شود، مردی که گذشته‌ای ناگفتنی به همراه دارد. ولی سوگند خیلی دیر به راز اصلی زندگی او پی می‌برد وقتی دیگر کار از کار گذشته است و دل به کسی داده که نباید!

بسته به جونم

هر راز و هر اشتباهی، بها و تاوانی دارد. هیچکس هم از این قاعده مستثنی نیست. عاطفه منجزی هم در رمان بسته به جونم، داستان زندگی معین را می‌نویسد. مردی که روزی ازدواجش، گرفتار آتش این انتقام می‌شود و اشتباه قدیمی گذشته‌اش بیرون می‌آید. او قرار است ازدواج کند و همه چیز خوب است. اما در شب ازدواج، دختر نوجوانی با ظاهری آشفته به جایگاه عروس و داماد نزدیک می‌شود و مدعی می‌شود که دختر معین است. اما این تمام ماجرا نیست. آقای بسطامی، پدر معین هم تماس تلفنی عجیبی دریافت می‌کند که در آن به انتقام و آبروریزی تهدید می‌شود. این تماس روح و روان او را به هم می‌ریزد و حالا باید دید که این حوادث و رخدادها، در نهایت به خیر و خوشی تمام می‌شوند یا نه.

آخرین پروانه

داستان با یک مهمانی شروع می‌شود که در آن رها و پروانه شرکت کرده‌اند. رها در میان مهمانی متوجه خیانت سپهر دوست پروانه به او می‌شود و سعی می‌کند دوستش را آگاه کند. زمان پیش می‌رود و پسر دیگری به‌نام احسان وارد زندگی پروانه می‌شود او خدمتکار خانه‌شان است. پروانه که احساس عمیقش نسبت به احسان را در قلبش نگه داشته و چون می‌داند عشقش ممنوعه و پر از مخالفت خانواده است، سعی می‌کند روی آن سرپوش بگذارد. اما وقتی می‌فهمد احساسش دوطرفه است، تصمیم می‌گیرد همراه احسان شود و پیش پدرش پرده از این عشق بردارد. اما با واکنش شدید پدرش روبه‌رو می‌شوند و رازهایی برملا می‌شود که هیچکدام انتظارش را نداشته‌اند.

رمان عاشقانه آخرین پروانه نوشته ساناز رمضانی است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

گوش ماهی

رمان گوش ماهی یک رمان معمایی و جذاب عاشقانه است. داستان درباره دنیز عکاس کنجکاو و دو رگه ترک – ایرانی است که به‌ دنبال یک سوژه مهیج و تازه استخدام یک شرکتی خصوصی می‌شود. همه چیز از جایی شروع می‌شه که توجه دنیز به ماهیگیر اسکله بالا جلب می‌شود. ماهیگیری خشن و عصبانی که هویت واقعی‌اش معلوم نیست. کنجکاوی دنیز در رابطه با ماهیگیر و پا گذاشتن بی‌اجازه در خلوتش اتفاقات پر هیجان داستان را می‌سازد.

عرش عشق

کتاب عرش عشق داستان دختری است که عاشق می‌شود و عشق می‌بازد؛ اما باید خودش را در این موقعیت‌های جدید پویا نگه دارد و راه خوشبختی‌اش را بیابد؛ داستان دختر پرانرژی و عاشق‌پیشه‌ای که بعد از ۲۵ سال قهر و کینه برای اولین‌بار پا به عمارت آبا و اجدادی‌اش می‌گذارد و خانواده‌ی پدری‌اش را می‌بیند. در این دیدار عمه‌دیبا و سه پسرش حضور داشتند. یکی از این پسرها از بقیه متمایزتر بود: آرمان. امان از حال خراب آرمان که با وجود تمام خنده‌ها و کل‌کل‌هایی که با قهرمان داستان داشت، راز سر به مُهرش دلیل تمام کابوس‌های شبانه‌اش می‌شود!

آشور

کتاب آشور نوشته نیلوفر قائمی‌فر است. این کتاب را انتشارات کتاب آترینا منتشر کرده است. این کتاب عاشقانه‌ای سرشار مبارزه است.
آشور مردی فوق العاده منحصر به فرد و متفاوت است. او یاد گرفته روی پاهای خودش بایستاد و خیلی از رسومات و عقاید خانواده‌اش را زیر پا بگذارد اما یک چیز برای او همان رسم قدیم است و آن هم ازدواج با دختر عموش سمر است. آشور مردی نیست که بگذارد دیگران برایش تصمیم بگیرند. مردی نیست که زیر بار رسومات سر خم کند و قبول کردن این ازدواج فقط و فقط به‌خاطر این است که از ته دل سمر را دوست دارد و به گفته‌ خودش حتی اگر اسمش روی اسم سمر نبود باز هم با او ازدواج می‌کرد.

آشور دیوانه سمر است و همچون مجنون او را می‌پرستد. همین موضوع سمر را نگران کرده است و باعث می‌شود این دونفر برای شناخت همدیگر به‌هم نزدیک شوند. نزدیک شدنی که همه‌چیز را عمیق‌تر می‌کند.

بانوی قصه

بانوی قصه

نویسنده: الناز پاکپور

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

همراز نام دختری است که بعد از گذشت سال‌ها از مرگ خواهرش، دایما، بر سر دیدن خواهرزاده‌هایش با پدربزرگ بچه‌ها درگیر است. او در حرفه بازیگری تئاتر و صداپیشه‌ای موفق است. داستان با ورود «حامی» عموی تازه‌وارد بچه‌ها تغییر می‌کند. کتاب بانوی قصه نوشته الناز پاکپور، داستانی آرام را از تلاش همراز برای کنار هم قرار دادن انسانیت و مهر است، این کتاب پر از عشق است. روایتی از یک عشق پر از تضاد اما زیبا که در فراز و نشیب‌های این تلاش شکل می‌گیرد.

کمتر رمانی می‌تواند انقدر جذاب و نزدیک به واقعیت باشد، اکثر رمان‌ها از داستان‌هایی خارج از عرف استفاده می‌کنند اما رمان بانوی قصه یک داستان در بستر همین جامعه را به‌صورت خیلی روان و ساده جلو می‌برد. با خواندن این کتاب عاشقانه حس آرامش عجیبی به ما دست می‌دهد.

بندهای رنگی

بندهای رنگی روایت دو خانواده در شرایط متفاوت است اما این دو خانواده در نقطه‌ای مشترک به هم می‌رسند. بندهای رنگی قصه دختری است که خودش مسوولیت زندگی خانواده را به عهده گرفته است و بار همه را به دوش می‌کشد. او قوی است و همه چیز را تحمل می‌کند. مقابل مرد جوانی است که در سکوت به زندگی‌اش می‌رسد، این دو نفر در یک نقطه به دلیل یک سوتفاهم به هم می‌رسند و دیگر نمی‌توانند از هم جدا شوند.

خیال ماندنت را دوست دارم

آرام، دختری که با شخصیت ناآرام خود مازیار سرکش و عاشق را دیوانه کرده است. داستان از جایی شروع می‌شود که آرام به دلیل بی‌پروایی‌هایش نامزدش وحید که مردی جذاب است را از دست داده است. او در پوسته سخت و محکم خود باقی مانده است و به همه نشان می‌دهد با این موضوع کنار آمده است. آرام نه تنها از وحید و بی‌عرضگی‌اش متنفر است، به دوست او، مازیار هم همین حس را دارد. اما حقیقت این است که خودش این‌طور خیال می‌کند. داستان پیش می‌رود و مازیار بعد از مطمئن شدن از پایان رابطه آن‌ها، قدم پیش می‌گذارد و می‌خواهد آرام پر شر و شور را به دختری آرام تبدیل کند. در همین زمان در اولین سفرشان به شمال، فیلمی از طرف یک ناشناس برای آرام فرستاده می‌شود که زندگی او را دست‌خوش تغییر بزرگ‌تری می‌کند. او در را روی مازیار قفل می‌کند و فرار می‌کند و این موضوع باعث شروع اتفاقات عجیب می‌شود.

نمک‌گیر

رمان نمک‌گیر درباره دختر جوانی به نام پرستو است. او کاشان زندگی می‌کند و به همراه اقوام و دوستانش یک کارگاه کوچک قلی‌بافی دارند. پرستو تصمیم گرفته است که دیگر قالی‌های کارگاه را به واسطه‌ها نفروشد و خودش برای فروش فرش‌ها اقدام کند، پس به تهران می‌اید. او در یک حجره فرش فروشی با مردی به نام جهانگیری روبه‌رو می‌شود و به او یک فرش می‌فروشد. اما تمام پول را نمی‌گیرد و فقط به یک رسید اکتفا می‌کند. اما همه چیز زمانی به هم می‌ریزد که جهانگیری بدون پرداخت پول می‌میرد و حالا پرستو باید ثابت کند او بدهکار است. در این میان با پسر جهانگیری، روزبه آشنا می‌شود.

یاغی

یاغی

نویسنده: زهرا قاسم‌زاده (گیسو)

انتشارات شقایق

اطلاعات بیشتر و خرید

یاغی سرگذشت عشق است و دلدادگی و جنون! عشقی که انسان را مجبور می‌کند تا انتهای بی‌راهه‌ای برود و به مقصد فکر نکند. این قصه داستان خشم و نفرت و انتقام است. خشمی که در دل امیرطاهای داستان یا همان یاغیِ معروفِ دانشگاه لانه کرده و تخم نفرت در دل او کاشته است! یاغی، به‌دلیل وسوسه‌های دوست صمیمی‌اش؛ حسام، نقشه‌ انتقام‌گیری و بر زمین زدن سرمدی را می‌کشد. نقشه‌ای که به قول حسام درست مثل یک تیر و دو نشان زدن برای امیرطاها است. هم تصرف عشقش الهه و هم بی‌آبرو کردن برادرزاده‌ سرمدی!

نفرت این دو دوست و برادر از سرمدی، پای محیای بی‌گناه را به داستان می‌کشاند و او ناخواسته وارد بازی کثیفی می‌شود که جزء به جزء آن، توسط این دو دوست، پی‌ریزی شده است. اتفاقاتی که زندگی او را تغییر می‌دهد.

ناگفته ها

ناگفته ها

نویسنده: بهاره حسنی

انتشارات شقایق

اطلاعات بیشتر و خرید

نازلی بعد از سال‌ها، برای شرکت در تشییع جنازه مادربزرگش به ایران برمی‌گردد. اما زندگی در کنار پدری عصبی و تندخو، همراه مشکلات عاطفی خودش و نگرانی‌هایش درباره زندگی و آینده، چندان راحت نیست. با برملا شدن رازها و مگوهای زندگی و گذشته پدر و مادرش، و سر برآوردن آتش زیر خاکستر مشکلات عاطفی خودش، به نظر می‌رسد که زندگی در ایران تقریبا غیر ممکن می‌شود.

اما آشنایی او با مردی که از او حمایت و پشتیبانی تمام و عیاری می‌کند، مشکلات آسان‌تر می‌کند. نازلی درگیر چیزی شده است که پیش از این تجربه نکرده است و همین موضوع مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با کتاب‌های بیشتر یادداشت «بهترین رمان‌های عاشقانه ایرانی معروف» را هم بخوانید.

معرفی رمان های عاشقانه خارجی

همسر خاموش

همسر خاموش ماجرای فروپاشی یک رابطه عاشقانه است. جودی و تاد دو عاشق و معشوق هستند که رابطه‌ای آرام و عاشقانه را در کنار هم به مدت ۲۰ سال داشته‌اند، اما تا به حال به صورت رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند. هر دو از این وضعیت راضی هستند. تا اینکه تاد با دختر جوانی به نام ناتاشا آشنا می‌شود و فکر و هدفش عوض می‌شود. او تصمیم می‌گیرد ازدواج کند و بچه دار شود. وقتی جودی این موضوع را می فهمد همه چیز به کل به هم می‌ریزد.

عذاب وجدان

رمان عذاب وجدان نوشته‌ی آلبا دِسس پِدِس، نویسنده ایتالیایی کوبایی‌تبار است. در این کتاب که موضوع کلی آن درباره‌ی عشقی نافرجام است، چند داستان موازی با هم پیش می‌روند و از چند راوی و زاویه دید مختلف در روایت آن استفاده می‌شود. شیوه‌ی پیش‌رفتن داستان بر پایه‌ی نامه‌هایی است که دو دوست با هم در مدت زمانی طولانی ردوبدل می‌کرده‌اند و در میان آن‌ها یادداشت‌های خبرنگار گمنام یک روزنامه‌ی پرتیراژ هم دیده می‌شود. داستان با نامه‌های زنی شروع می‌شود که از زندگی یکنواخت خود خسته شده و برای دوستش نامه‌ای می‌فرستد و نوشته‌هایش بین ناامیدی و امید در نوسان است.

بخشی از کتاب صوتی عذاب وجدان را بشنوید.

عذاب وجدان آلبا د سس پدس

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آدلف

آدلف یک جوان اشراف‌زاده فرانسوی است که تصمیم می‌گیرد بار سفر ببند تا تجربه‌های جدیدی به دست آورد. تا بعد از این ماجراها، بتواند جانشین شایسته‌ای برای پدرش شود. در همین روزها، عاشق دختری به نام النور می‌شود که معشوق یک کنت لهستانی است. هر چقدر زمان می‌گذرد، عشق آدلف به النور کمتر می‌شود، اما نمی‌تواند این رابطه را به راحتی پشت سر بگذارد و آن را تمام کند…

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «رمان‌های کوتاه عاشقانه» را هم بخوانید.

بیروت ۷۵

بیروت ۷۵ ماجرای ۵ مسافر به نام‌های فرح، یاسمینه، مصطفی، ابوملا و طعان است که از سوریه راهی لبنان هستند، هر یک در پی آرزویی. یکی به دنبال شهرت، یکی برای آزادی، یکی پول و یکی هم عشق.. اما در بیروت، تقدیر غم‌انگیزی تدارک دیده شده است.

تلخ‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان بیروت ۷۵ برای یاسمینه اتفاق افتاد. یاسمینه، در پی رها کردن خودش از سنت‌های دست و پاگیر راهی لبنان شد. آنجا با مرد ثروتمندی آشنا می‌شود. به بالینش می‌رود، همه آرزویش این بود که روزی همسر مرد شود. اما اوضاع بر وفق مرادش نمی‌چرخد. گویی سنت‌های سخت‌گیرانه و مرد‌سالارانه همیشه همراه یاسمینه هستند…

آخرین نامه از عاشق تو

آخرین نامه از عاشق تو

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: فاطمه عزتی سوران

انتشارات شانی

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان کتاب در سال ۱۹۶۰ اتفاق می‌افتد. وقتی که جنیفر استرلینگ در بیمارستان بیدار می‌شود، هیچ‌چیز را به‌خاطر نمی‌آورد، نه تصادف دلخراشی که او را به بیمارستان کشانده است، نه همسرش و نه حتی هویت خودش. او در زندگی خود، احساس بیگانگی و غربت می‌کند تا این که با نامه‌ای احساسی مواجه می‌شود که با حرف B امضا شده است و از او می‌خواهد که همسرش را ترک کند. مدت‌ها بعد و در سال ۲۰۰۳، روزنامه‌نگاری به اسم الی، همان نامه مرموز را در پوشه‌ای در آرشیو روزنامه‌هایش پیدا می‌کند. او به‌شدت درگیر رمان آخرین نامه معشوق شده و امیدوار است که این نامه، مسیر شغلی متزلزلش را از سقوط نجات دهد. اگر قصه این دو عاشق پایان خوبی داشته است، شاید الی هم بتواند فرد موردنظر زندگی‌اش را پیدا کند. جست‌وجوی الی، مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد و به او کمک می‌کند تا واقعیت رابطه عاشقانه زندگی خود را دریابد.

کتاب آخرین نامه از عاشق تو یک رمان عاشقانه و نفس‌گیر و میخکوب‌کننده نوشته جوجو مویز است.

دختری که او می‌شناخت

دختری که او می‌شناخت درباره دختری مبتلا به اوتیسم است که عاشق تنهایی است. او وقتی در جمعی حاضر می‌شود احساس اضطراب و سردرگمی دارد و برای همین حرف‌های اشتباه و پرت‌وپلایی می‌زند. برای همین تنهایی و سکوت را بیشتر از معاشرت با آدم‌های دیگر ترجیح می‌دهد. دوستی ندارد به جز جاناتان. اما از جاناتان ده سالی است که خبری ندارد تا اینکه سر و کلمه او دوباره پیدا می‌شود. شما به جای آنیکا باشید، چه می‌کنید؟ دوباره به خودتان برای برگشتن به عشق اولتان فرصت می‌دهید؟

چوب نروژی

چوب نروژی

نویسنده: هاروکی موراکامی

مترجم: مهدی غبرایی

کتاب نشر نیکا

اطلاعات بیشتر و خرید

داستانی سراسر دانشجویی که در اعتراضات دهه‌ی ۱۹۶۰ ژاپن می‌گذرد. تورو، دانشجویی است که بعد از خودکشی دوست صمیمی‌اش، به دختری بسیار نزدیک و عاشق او می‌شود.

نام این کتاب برگرفته از نام آهنگی از گروه «بیتلز» است. برخی این کتاب را داستان زندگی خود موراکامی می‌دانند. اما او این موضوع را انکار کرده است.

شب‌های روشن

شب‌های روشن

نویسنده: فئودور داستایفسکی

مترجم: سروش حبیبی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

پسری تنها و پرشور، در خیابان قدم می‌زند و در پی عشق می‌گردد. ناگهان با دختری مواجه می‌شود که مدت‌هاست سر قراری می‌رود که هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسد. این دو، با یکدیگر همراه می‌شوند تا داستانی دیگر، بیرون از سرنوشتشان، بسازند.

با اینکه داستان کتاب نسبت به شاهکارهای دیگر داستایوفسکی بسیار کوتاه است، اما توانست شهرت زیادی به دست آورد. کتابی که خود داستایفسکی آن را «رمان احساساتی از خاطرات یک خیالاتی» می‌خواند.

پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را با ترجمه‌ی شیوا و روان سروش حبیبی بخوایند که این کتاب را از زبان روسی ترجمه کرده است.

در سراسر دنیا از این داستان نه فیلم ساخته شده است. در ایران نیز در سال ۱۳۸۱ توسط فرزاد موتمن فیلمی با همین نام ساخته شده است.

دختر پشت پنجره

دختر پشت پنجره

نویسنده: گلسرن بودایجی اوغلو

مترجم: نسرین سیدزوار

نشر ایهام

اطلاعات بیشتر و خرید

قهرمان اصلی این رمان عاشقانه، نالان، شخصیتی است که کودکی و جوانی‌اش در رفاه گذشته و سپس به عنوان عروس به یک خانواده ثروتمند می رود. با این حال، چهرهٔ او هرگز در این همه فراوانی و نعمت لبخند نمی زند. زیرا او موردعلاقه‌ی خانواده‌اش نبود. او به همین شکل مورد بی‌مهری شوهرش نیز قرار می گیرد. تا آنکه کسی وارد زندگی‌اش می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

آیا نالان خوشحال خواهد شد؟ علاوه بر این، آیا او قدرت دارد که سرنوشت خودش را تغییر دهد؟ در اینجا، نالان در کلینیکی که به دلیل افسردگی خود به آنجا مراجعه کرده است، پاسخ تمام این سوالات را از پزشک خود خواهد گرفت و بنابراین اسرار جزئیات ناشناخته درباره گذشته‌ی او نیز فاش خواهد شد.

کتاب دختر پشت پنجره، به قلم گلسرن بودایجی اوغلو نویسندهٔ ترک‌زبان و براساس یک داستان واقعی نگاشته شده است.

داستان عشقی ناگفته

داستان عشقی ناگفته

نویسنده: جانی ایرکسون تادا

مترجم: آیدا الهی

انتشارات مهراندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان عشقی ناگفته روایت عاشقانه‌ای‌ است متفاوت؛ روایت عشقی راستین و رابطه‌ای خاص میان زن و مردی که در وهلهٔ اول تمام دلایل و حقایق عالم مخالف با عاشق‌شدن و ازدواج آن‌ها با یکدیگر است؛ زن‌ومردی که از میان همهٔ دشواری‌ها راهی می‌یابند تا به سطح جدیدی از عشق نائل شوند، به‌جای آنکه فقط به‌سادگی یکدیگر را تحمل کنند و بدون هیچ احساسی و تنها از روی قیدوشرط باهم بمانند.

این کتاب، داستان واقعی عشقی افلاطونی را روایت می‌کند و با بیانی صادقانه و صمیمی کمک می‌کند تا بتوانیم تمام زوایای آن را لمس کنیم و درکی واقع‌بینانه از آن به دست آوریم. در این داستان سیر کمال انسانی و چگونگی شکل‌گیری یک مثلث عشقی با پروردگار را خواهیم دید؛ زن و مرد و پروردگار، سه‌ضلعی که دروازهٔ معرفت روحانی و کمال غایی را شکل می‌دهند.

یک ازدواج آمریکایی

روی و سلستیا زوج جوان و سیاه‌پوستی هستند که در آتلانتا زندگی می‌کنند. آن‌ها مدتی بعد از ازدواجشان تصمیم می‌گیرند که به دیدن پدر و مادر روی بروند. اما در میانه راه، روی به زنش می‌گوید پدری که قرار است به دیدنش بروند، پدر واقعی او نیست. همین موضوع باعث می‌شود سلستیا و روی با هم مشاجره کنند. روی از متلی که محل اقامتشان است بیرون می‌زند. در همان موقع به زنی میانسال تجاوز می‌شود و از بد حادثه روی به این موضوع متهم می‌شود که شخص متجاوز بوده! زندگی سلستیا و روی بعد از این شب به کل تغییر می‌کند و رابطه عاشقانه آن‌ها دستخوش تغییراتی می شود. این کتاب با تکیه بر موضوعاتی مانند نژادپرستی، عشق و تجاوز توانست طرفداران زیادی پیدا کند و جوایز مهمی را از جمله جایزه ادبیات داستانی زنان آمریکا را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. همچنین این کتاب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

اگنس

اگنس

نویسنده: پتر اشتام

مترجم: محمود حسینی‌زاد

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب اگنس رمانی از پیتر اشتام نویسنده‌ی سوئیسی است. اگنس اولین رمان اشتام است که با انتشار آن توانست جایگاهی کم‌نظیر در ادبیات سوئیس پیدا کند. راوی رمان اگنس، نویسنده‌ای است که در کتاب‌خانه‌ی شیکاگو با دختری به‌نام اگنس آشنا و به او علاقه‌مند می‌شود. اگنس از راوی بی‌نام داستان می‌خواهد داستان زندگی‌اش را بنویسد. اگنس به این ترتیب می‌شود شخصیت اصلی رمانی که درباره‌ی اوست و مرزهای خیال و واقعیت در رمان به‌طرزی غریب محو می‌شود. این رمان داستانی عاشقانه دارد اما فراتر از یک رمان عاشقانه معمولی است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با کتاب‌های عاشقانه بیشتر از نویسندگان غیرایرانی، یادداشت «معرفی رمان عاشقانه خارجی» را هم بخوانید.

رمان‌های عاشقانه معروف و خاص

ملت عشق

ملت عشق یک رمان عاشقانه پرفروش در ترکیه و البته ایران است. شاید پیش از منتشر شدن این کتاب در ایران و استقبال بی‌نظیر از آن کمتر کسی الیف شافاک نویسنده ترک تبار آن را می‌شناخت. کتاب ملت عشق روایتی عارفانه از همه‌ی زندگی است و نه فقط عشق. روایتی که در رفت و برگشت‌های پی‌درپی در زمان حال و گذشته به خواننده ثابت می‌کند که درک زندگی ورای زمان و مکان و حتی سن و سال است.

داستان ملت عشق در دو خط زمانی اتفاق می‌افتد. اولی در قرن هفتم هجری در قونیه دنبال می‌شود. زمانی که مولانا به عنوان عالمی بزرگ در شهر قونیه میان مردم شناخته می‌شد و مردم و طبقه‌ی حاکم برای او احترام بسیاری قائل بودند. از طرفی شمس در آستانه‌ی چهل سالگی احساس می‌کند به زودی از دنیا می‌رود و می‌خواهد از چهل قانون عشقی که در زندگیش درک کرده برای کسی بگوید. دیدار میان صوفی و عالم و ماجراهایی که در این میان میفتد خواننده را تا آخر داستان درگیر می‌کند.

دومین روایت داستان  در ۱۴ قرن بعد دربوستون آمریکا اتفاق می‌افتد. زمانی که اللا روبینشتاین در آستانه‌ی چهل سالگی است و به تازگی ویراستاری کتابی را پذیرفته است. اللا درگیر نوعی رخوت و روزمرگی است و زندگیش از جنبه‌های متفاوت با مشکلاتی روبروست اما این کتاب که «چهل قانون عشق» نام دارد و در واقع همان ماجرای دیدار شمس و مولاناست، به شدت زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

الیف شافاک این دو روایت را با رفت و برگشتی ماهرانه به یکدیگر پیوند می‌دهد. تا حدی که برای لحظاتی حتی خواننده متوجه تغییر زمان نمی‌شود. اینکه عشق چگونه می‌تواند در هر زمانی بی هیچ کم و زیادی زیرِ زندگی کسی را رو کند، در کتاب ملت عشق محور داستان است.

الیف شافاک در این کتاب از تغییری صحبت می‌کند که عشق در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند. از معنایی که به واسطه‌ی تجربه‌ی عشق انسان‌ها در زندگیان می‌توانند درک کنند.

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید) را بشنوید.

ملت عشق (اجرای جدید) الیف شافاک

گوینده: شیما درخشش
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چشمهایش

چشمهایش

نویسنده: بزرگ علوی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب چشم‌هایش از آثار معدود زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است.  استاد ماکان- نقاش بزرگ -که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری رضا شاه است، در تبعید می‌میرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او پرده‌ای است به‌نام چشم‌هایش؛ چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد. بنابراین سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و از ارتباط او با استاد ماکان بپرسد. پس از سال‌ها، ناظم زن مورد نظر را می‌یابد و در خانه او با هم گفت‌وگو می‌کنند. زن به او می‌گوید که او دختری از خاندانی ثروتمند بوده و به خاطر زیبایی‌اش توجه مردان بسیاری را جلب خود می کرده اما آن‌ها برای او سرگرمی‌ای بیش نبودند و تنها استاد ماکان بود که توجهی به زیبایی و جاذبه‌اش نداشته است.

کتاب چشم‌هایش از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار داستانی فارسی معاصر است. اگر به دنبال اثری خوب و قوی از نویسندگان مطرح می‌گردید، خواندن کتاب چشم‌هایش برایتان جذاب است.

سایه‌ی باد

سایه‌ی باد

نویسنده: کارلوس روئیت ثافون

مترجم: علی صنعوی

نشر نیماژ

اطلاعات بیشتر و خرید

سایه باد داستان پسربچه‌ای است که پس از از دست دادن مادرش به همراه پدرش به گورستان کتاب‌های فراموش شده می‌رود و آنجا پدرش کتاب سایه باد را به او می‌دهد. کتابی که خود پدر سال‌ها قبل آن را خوانده. سایه باد ماجرای عشق عجیب و مرمور میان ژولین و پنه‌لوپه است. ژولین و پنه لوپه با هم آشنا می‌شوند، اما دسیسه‌ها و اتفاق‌های مختلفی باعث می شود بین آن‌ها جدایی بیفتد و….

سایه باد یک رمان عاشقانه و معمایی است که برای بعضی‌ها ترکیب این دوژانر می‌تواند جالب باشد. مهم است بدانید که این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست.

گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

نویسنده: اسکات فیتز جرالد

مترجم: رضا رضایی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

گتسبی بزرگ ماجرای مرد جوان ثروتمند عاشقی است که برای دیدن دوباره معشوقه‌اش در ویلایش هر هفته مهمانی بزرگ و عجیب و غریبی بر پا می‌کند و از همه جوانان شهر می‌خواهد که به این مهمانی بیایند. تا اینکه با نیک آشنا می‌شود. نیک از اقوام معشوقه اوست و گتسبی از او خواهش می‌کند ترتیب ملاقات او دیزی را بدهد. این رمان عاشقانه حال و هوای آمریکای دهه ۶۰ را هم نشان می‌دهد. زمانی که اوج رونق اقتصادی بود و مردم غرق در شادی‌های عجیب و غریب و مستی بودند.

عشق هرگز فراموش نمی‌کند

رمان عشق هرگز فراموش نمی‌کند، رمانی احساسی و تاثیرگذار و کاملا متفاوت با رمان‌های عاشقانه‌ی دیگر است. رمان عاشقانه «عشق هرگز فراموش نمی‌کند» ماجرای دختری است که در ۳۸ سالگی درگیر بیماری آلزایمر می‌شود و خانواده‌اش او را به یک موسسه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر می‌سپارند. در آن موسسه پسری هم‌سن و سال او به نام لوک اقامت دارد و آن‌جا با هم وارد رابطه‌ای عاطفی می‌شوند.

من، پیش از تو

من، پیش از تو یک رمان عاشقانه از جوجو مویز نویسنده انگلیسی است. داستان کتاب درباره‌ی زندگی عاشقانه‌ی لوییزا و ویل است. لوییزا دختر جوانی است که در تامین مخارج خانواده کمک می‌کند. او به تازگی کارش را از دست داده است و حالا به شدت دنبال کار می‌گردد. وقتی آگهی استخدام پرستاری از یک مرد جوان توانخواه را می‌بیند به مصاحبه می‌رود و موفق می‌شود که کار را هم بگیرد. اما از دلیل اصلی استخدام شدنش خبر ندارد. لوییزا حالا پرستار ویل است. ویل به دلیل تصادفی فلج شده است تصمیم گرفته که با خودکشی به زندگی‌اش پایان بدهد. مادرش، که از تصمیم او باخبر است، می‌خواهد با استخدام دختری جوان و زیبا به عنوان پرستار، به زندگی پسرش روح و طراوت ببخشد. اما لوییزا از این قضیه بی‌خبر است.

بخشی از کتاب صوتی من پیش از تو را بشنوید.

من پیش از تو جوجو مویز

گوینده: مائده فقیهی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

از روی کتاب من، پیش از تو در سال ٢٠١۶ فیلمی با همین عنوان با بازی امیلیا کلارک و سم کلفلین ساخته شد.

قسمتی از فیلم سینمایی من پیش از تو را در ویدیو زیر می‌توانید ببینید. این فیلم با بازی امیلیا کلارک، بازیگر معروف سریال بازی تاج و تخت موفقیت بسیاری در گیشه به دست آورد و به سرعت معروف شد.

معرفی چند رمان عاشقانه کلاسیک

غرور و تعصب

مضمون این رمان عاشقانه معروف حول مفاهیم ازدواج، دارایی، طبقات اجتماعی وخودآگاهی است. خانواده بنت ۵ دختر دارند. دو دختر بزرگتر خانوادهُ دخترانی سنگین و باوقار و دو دختر کوچک خانواده سبک‌سر هستند. در این میان دختر میانی خانواده که چهره نازیبایی دارد، به تحصیل کمالات و آموزش موسیقی می‌پردازد. خانم بنت، که تمام مدت برای چهار دخترش به دنبال شوهری مناسب می‌گردد و برای این هدف، هر کاری می‌کند، نمی‌تواند کنترل تمامی اتفاقات را در دست بگیرد. داستان کاملی از شور و فراق، روایت جین آستین است از عشق الیزابت بنت باهوش و نظم ناپذیر و آقای دارسی جذاب و دست نیافتنی.

بر اساس این رمان ۴ فیلم سینمایی و چندین تئاتر موزیکال در سراسر دنیا ساخته شده است. مشهورترین نسخه آن نسخه‌ای است با بازی کایرا نایتلی در سال ۲۰۰۵.

جین ایر

جین ایر، معلمی جوان است که پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های زندگی و بزرگ شدن در مدرسه‌ای شبانه روزی، حالا معلم سرخانه‌ی دختری ثروتمند می‌شود تا با پدر همیشه مشغول او، داستانی عاشقانه و پر رمز و راز را آغاز کند. تاکید اصلی این رمان بر مضمون تغییر اخلاقی و روحی فرد است.

بر اساس این رمان عاشقانه آثار سینمایی، سریال و تئاترهای بسیاری ساخته شده است. همچنین چند رمان با اقتباس از مفاهیم این داستان نوشته شده‌اند.

اما

دوشیزه اما وودهاوس دختری زیبا، باهوش و پولداری بود او سختی‌های زیادی در زندگی‌اش ندیده بود. اِما وودهاس دختری است خوش قلب ولی خیالباف که تصور می‌کند همه آدم‌ها را می‌شناسد و می‌تواند سرنوشت آن‌ها را رقم بزند.

اما به تدریج پرده پندار کنار می‌رود و اِما در جریان حوادث از خود فریبی به خودشناسی می‌رسد. جین آستین در این رمان عاشقانه اوج هنر طنز خود را به نمایش گذاشته است. اما وودهاوس، قهرمان داستان، مادر خود را در کودکی از دست داده و از زمانی که خواهر بزرگترش ازدواج کرده، خانم خانه شده است. گرچه اما کمی پخته تر از سن خودش است، با این همه از روی آموزش ندیدن در زندگی و این باور که همیشه درست می‌گوید، دست به کارهای نادرستی می زند. او سوگند خورده است که ازدواج نکند تا این که سرانجام به خود می‌آید و می‌فهمد همواره دلباخته آقای نایتلی بوده است. رمان اما یکی جذاب‌ترین عاشقانه های کلاسیک است که خواندنش برای همه ما می‌تواند جذاب باشد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

رمان عاشقانه طولانی

بر باد رفته

بر باد رفته

نویسنده: مارگارت میچل

مترجم: الهام رحمانی

انتشارات پر

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان عاشقانه زیبای بر باد رفته، با اظهار عشق اسکارلت اوهارا به اشلی ویلکز آغاز می‌شود. اشلی می‌خواهد با ملانی همیلتون، دخترخاله‌‌اش ازدواج کند. اسکارلت با شنیدن این خبر تصمیم می‌گیرد که عشقش را به اشلی ابراز کند. زیرا فکر می‌کند اشلی به این دلیل می‌خواهد با ملانی ازدواج کند که از ازدواج با او ناامید شده است. اشلی عشق اسکارلت را رد می‌کند. در این میان رت باتلر که جوانی ماجراجو و خوش‌قیافه‌ است به دلیل جسارتی که اسکارلت از خودش نشان داده است از او خوشش میاید. اسکارلت با چارلز که برادر ملانی است ازدواج می‌کند اما او را در یک اردوی جنگی از دست می‌دهد. اسکارلت به آتلانتا می‌رود تا نزد ملانی باشد و آنجا دوباره با رت باتلر که حالا حسابی ثروتمند شده است روبه‌رو می‌شود…

عشق سال‌های وبا

عشق سال‌های وبا، نام رمان عاشقانه‌ی جذابی از گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی مشهور کلمبیایی است. داستان کتاب عشق سال‌های وبا، داستان مثلث عشقی است که بین فرمینا و فلورنتینو و حضور غیر منتظره‌ی دکتر اوربینو شکل می‌گیرد.

کتاب عشق سال‌های وبا، داستانی عاشقانه از سال‌های آخر سده‌ی نوزده و سال‌های ابتدایی سده‌ی بیستم است. فرمینا و فلورنتینو دو عاشق دلداده‌ای هستند که دور از چشمان دیگران با نامه‌نگاری با یکدیگر در ارتباطند. مشکل اما زمانی به وجود می‌آید که پدر فرمینا از ماجرا بو می‌برد. او از فرمینا می‌خواهد که ارتباطش را با فلورنتینو قطع کند. اما با مخالفت دخترش روبه‌رو می‌شود. پس تصمیم می‌گیرد برای محافظت از دخترش خانواده‌اش را به شهری دیگر منتقل می‌کند. ارتباط فرمینا و فلورنتینو از طریق تلگرام هنوز برقرار است. اما باگذشت زمان فرمینا ادامه دادن به این رابطه را دور از عقل می‌داند. همان زمان است که دکتر اوربینو، متخصص بیماری وبا از راه می‌رسد…

بخشی از کتاب صوتی عشق در زمان وبا (عشق سال های وبا) را بشنوید.

عشق در زمان وبا (عشق سال های وبا) گابریل گارسیا مارکز

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر

نویسنده: امیلی برونته

مترجم: نوشین ابراهیمی

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

بلندی‌های بادگیر یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات کلاسیک دنیا و یکی از صد رمان عاشقانه برتر جهان است. داستان بلندی‌های بادگیر داستان عشقی است که میان یک دختر ثروتمند و پسرکی کولی‌زاده شکل می‌گیرد. آقای ارنشاو روزی پسری بی‌سرپرست به نام هیت‌کلیف را در خیابان می‌بیند و تصمیم می‌گیرد سرپرستی او را قبول کند. کاترین، دختر آقای ارنشاو از همان دوران کودکی رابطه خوبی با او برقرار می‌کند و چیزی نمی‌گذرد که این دو به هم دل می‌بازند اما برادر کاترین، همیشه به هیت‌کلیف به دیده تحقیر نگاه می‌کند. هیت‌کلیف که سرانجامی برای عشقش نمی‌‌بیند آنجا را ترک می‌کند تا سرنوشت دیگری برای خود بسازد. اما چندی بعد برای گرفتن انتقام به آنجا باز می‌گردد.

بسیاری معقتدند که داستان این رمان عاشقانه طولانی می‌تواند به نوعی زندگی نویسنده باشد. آن‌ها شخصیت کاترین را مانند شخصیت امیلی برونته می‌دانند و اعتقاد دارند که هیت‌کلیف نماینده مردانی است که او می‌تواند عاشقشان شود. با این حال، اینکه امیلی برونته با وجود زندگی محدودکننده‌اش، چطور توانسته چنین شخصیت‌هایی را بپردازد و چنین داستانی بسازد، هنوز برای اهل ادب، سوال است.

در یادداشت «رمان‌های عاشقانه طولانی» کتاب‌های بیشتری در این زمینه معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم سری به این یادداشت بزنید.

معرفی و دانلود رمان جنایی عاشقانه

مرد گمشده

مرد گمشده اثر معروف دیگری از نویسنده کتاب خشکسالی است که در سال ۲۰۱۹ به سرعت در لیست رمان‌های پرفروش قرار گرفت. ماجرا از این قرار است که مردی به نام «کمرون» جنازه‌اش در صحرا کنار قبری عجیب پیدا می‌شود. برادرانش بعد از این واقعه‌ی تلخ سعی می‌کنند گره از راز مرگ برادرشان باز کنند. در این مسیر به ماجرای عشق برادرش به یک دختر می‌رسند…

همسر دوست‌داشتنی من

کتاب همسر دوست‌داشتنی من نوشته‌ی سامانتا داونینیگ داستانی متفاوت و جذاب است.

زوج‌های میان‌سال و عاشق همیشه به نظر همه جذاب هستند. زوج‌هایی که به‌ظاهر با هم مشکلی ندارند و زندگی عاشقانه‌ی موفقی دارند که همه را متحیر می‌کند. اگر یک زوج عاشق و میان‌سال در زندگی دچار مشکل شوند چطور مشکلشان را حل می‌کنند. آدم‌های عادی یا به سراغ مشاوره می‌روند و یا از هم جدا می‌شوند. اما این زوج، تصمیم دیگری برای خودشان گرفته‌اند. آن‌ها می‌خواهند با قتل، ارتباطشان را بهتر کنند!

وقتی کتاب همسر دوست داشتنی من را بخوانید نگاهتان به تمام زوج‌های میان‌سال اطرافتان تغییر می‌کند. دیگر به نظر شما آدم‌های ساده و عاشقی نیستند که همه چیز را زیبا ببیند و به جوان‌ترها کمک کنند. این زوج‌ها می‌توانند موجودات ترسناکی باشند.

کتاب همسر دوست داشتنی من هم درون‌مایه‌ی جنایی دارد و هم عاشقانه و زبانی شاد و طنز روایت می‌شود. اگر می‌خواهید کتابی جنایی و شاد بخوانید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی همسر دوست داشتنی من را بشنوید.

همسر دوست داشتنی من سامانتا داونینگ

گوینده: تایماز رضوانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

همسری در طبقه بالا

کتاب همسری در طبقه بالا نوشته‌ی ریچل هاوکینز است. این کتاب داستان دختری جوان به اسم جین است که شهر خودش را رها کرده است و برای زندگی به شهر دیگری آمده است. او در یک آپارتمان قدیمی و کهنه زندگی می‌کند. جین در یک محله‌ی بالای شهر و بسیار ثروتمند پرستار سگ‌ها است. او سگ آدم‌های ثروتمند را به گردش می‌برد. جین یک روز بارانی وقتی یک سگ را به گردش برده است با یک مرد جوان و خوش‌چهره برخورد می‌کند. مرد جوان خودش را ادی معرفی می‌کند. او بسیار ثروتمند است و صاحب خانه‌ی بزرگی در محله است. کم‌کم بین آن‌ها رابطه‌ی عاطفی شکل می‌گیرد. ابتدا به نظر جین همه چیز عادی است؛ اما کم‌کم چیزهایی در خانه و گذشته‌ی ادی اوضاع را تغییر می‌دهد. جین سعی می‌کند خوش‌بین باشد؛ اما با شنیدن حرف‌هایی از اهالی محل و رفتارهای متناقض ادی کم‌کم شک می‌کند و احساس می‌کند چیزی درمورد گذشته‌ی ادی پنهان شده است.

اگر به داستان‌های معمایی و جنایی که پشت پرده‌ی یک ماجرای عاشقانه پنهان شده است علاقه دارید از کتاب همسری در طبقه بالا لذت خواهید برد.

امشب

امشب

نویسنده: سیمین شیردل

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

امشب یک رمان عاشقانه ایرانی با درون‌مایه‌های معمایی و جنایی است. داستان این کتاب بسیار خوش‌خوان است و می‌تواند به‌آسانی می‌توان چند ساعتی از دنیای پرهیاهو و آشفته‌ی بیرون دور شد و به حاشیه‌ی امن این کتاب پناه برد. «سیمین شیردل» نویسندۀ این کتاب توانسته از دل داستان‌های کلیشه‌ای روزمره و آپارتمانی، داستانی جذاب و پرکشش خلق کند.

تو

تو رمانی با مضمون عاشقانه و جنایی است از کرولاین کپنس. ماجرای این کتاب از این قرار است که جو گلدبرگ کتابفروشی است که عاشق یکی از مشتریانش می‌شود. مشتری دختر جوان و زیبایی است به نام بک گوئینویر که تمام روزمره‌های زندگیش را در توییتر می‌نویسد. این موضوع باعث می‌شود جو از زیر و بم زندگی بک سر در بیاورد… جو با تکیه بر این همه اطلاعاتی که از بک دارد پیش می‌رود و آنقدری عاشق است که برای رسیدن به او هر کاری می‌کند.

سیگار شکلاتی

سیگار شکلاتی

نویسنده: هما پوراصفهانی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هما پوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها  و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند.  بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

اگر به رمان‌هایی گره‌خورده با عشق و جنایت و هیجان علاقه دارید، می‌توانید یادداشت «رمان‌های عاشقانه جنایی» را مطالعه کنید.

رمان‌های تاریخی عاشقانه

آتوسا

آتوسا

نویسنده: هلن افشار

انتشارات توس

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب آتوسا درباره‌ی زندگی یکی از تأثیرگزارترین زنان ایران در دوره‌ی هخامنشی است. این زن کسی نیست جز آتوسا دختر کوروش کبیر، همسر داریوش کبیر و مادر خشایارشاه.

در دوره‌ی هخامنشی هیچ زنی نمی‌توانست به مقام پادشاهی برسد، حتی رسیدن به مقامات بالا هم کار سختی بوده اما آتوسا اگرچه عنوان و منصب مشخصی را در اختیار نداشته اما بر بسیاری از امور مملکت نظارت می‌کرده. آتوسا تاثیرات بسیار مهمی بر شیوه‌ی حکومت‌داری هخامنشیان می‌گذارد که خواندن کتاب آتوسا می‌توند شما را با بخشی از این تاثیرات آشنا کند.

یکی از جذابیت‌های این رمان تاریخی، این است که هلن افشار، نویسنده‌ی کتاب، همواره در کنار روایت اتفاق‌های تاریخی دوره‌ی هخامنشی، از عشق آتوسا و داریوش می‌گوید. اتفاق‌های تاریخی دوره‌ی زندگی آتوسا پر از تنش است و عشق میان آتوسا و داریوش است که ادامه‌دادن را برای هر دوی آن‌ها آسان می‌کند.

‌‌

آی سودا

آی سودا

نویسنده: ناهید گلکار

نشر داستان

اطلاعات بیشتر و خرید

آی‌سودا رمانی تاریخی است که ماجرای آن در دوره‌ی رضاخان اتفاق می‌افتد. در آی‌سودا می‌بینیم که رضاخان رابطه‌ی بسیار بدی با قشقایی‌ها دارد و با آن‌ها درگیر است. در این میان یکی از قزاق‌ها که برای رضاخان کار می‌کند، عاشق دختری قشقایی می‌شود. نام این دختر آی سودا است.

این قزاق از رابطه‌ی بد رضاخان با قشقایی‌ها سواستفاده می‌کند و به خودش این اجازه را می‌دهد که به‌جای درخواست ازدواج از دختر، او را بدزد و به‌زور به تهران بیاورد. البته قزاق این را هم می‌دانسته که جز به دزدیدن نمی‌تواند آی‌سودا را به دست بیارود. پس از دزیده‌شدن آیدا، نامزدش برای نجات او و گرفتن انتقام راهی تهران می‌شود.

جالب است بدانید که ناهید گلکار، نویسنده‌ی کتاب، داستان این کتاب را بر اساس زندگی واقعی‌ نوه جانی‌خان قشقایی نوشته است. خواندن رمان تاریخی عاشقانه آی سودا هم ما را با روحیات زنان و مردان پهلوی آشنا می‌کند و هم با مصائبی که گاه تاریخ بر سر راه یک عشق می‌گذارد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

رمان عاشقانه مذهبی

رویای نیمه‌شب

کتاب «رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری که در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار منتشر شده است، رمانی درباره‌ی عشق پسر جوانی از جوانان اهل سنت به دختری شیعه‌ است. هاشم که در کودکی والدین خود را از دست داده است، به همراه پدربزرگ خود زندگی می‌کند. هاشم در طی اتفاقی عاشق ریحانه دختر یکی از دوستان پدربزرگ خود می‌شود. از آنجایی که تفاوت مذهب بین هاشم و ریحانه مانع بزرگی برای ازدواج این دو خواهد بود، هاشم جرات ابراز علاقه پیدا نمی‌کند. از طرفی دختر حاکم حله نیز برای فرار از ازدواج با پسر وزیر به هاشم ابراز علاقه می‌کند و مثلث عشقی میان این سه شکل می‌گیرد و مانعی بر موانع دیگر سر راه هاشم و ریحانه ایجاد می‌کند.

در این بین با وجود تلاش‌های حاکمیت برای تفرقه انداختن میان اهل سنت و شیعیان و سخت‌گیری‌های فراوان حاکم حله، که شخصی به نام ناصبی است، معجزه‌ای برای ابو راحج حمامی پدر ریحانه می‌افتد که باعث دگرگونی اعتقادات اهالی حله می‌گردد و مانع اصلی سر راه هاشم و ریحانه برطرف می‌شود. نویسنده در این اثر تلاش می‌کند تا ضمن روایت کردن ماجرای عاشقانه‌ی بین هاشم و ریحانه پیوندی محکم میان اهل سنت و شیعیان ایجاد کند.

بخشی از کتاب صوتی رویای نیمه شب را بشنوید.

رویای نیمه شب مظفر سالاری

گوینده: مهبد قناعت‌پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

من او

رمان «من او» نوشته‌ی رضا امیرخانی، رمانی عاشقانه با پس‌زمینه‌ی مذهبی است که در سال ۱۳۷۸ برای اولین بار منتشر شد. کتاب «من او» کتابی متفاوت از امیرخانی است و موضوع آن عشق خالص فردی به نام علی فتاح به دختری به نام مهتاب است. در این کتاب امیرخانی در فصل‌هایی با عنوان «من…» و «او…» داستان دلدادگی علی فتاح را از دو زاویه‌ی دید متفاوت (از نگاه راوی که خود نویسنده است و از نگاه علی فتاح) روایت می‌کند و این دو در نهایت در فصل «من او» با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند.

علی فتاح فرزند یک خانواده‌ی مرفه و اصیل است که از کودکی به دختر مستخدم خانه‌شان دل می‌بازد و تا پایان عمر خود بر این عشق ثابت‌قدم می‌ماند. امیرخانی در این کتاب داستان عشق بین علی و مهتاب را در فضایی عارفانه و مذهبی و در سیر وقایع تاریخی از زمان حکومت پهلوی تا انقلاب اسلامی روایت می‌کند. درونمایه‌ی مذهبی-عارفانه‌ی داستان تا انتهای کتاب در تمام بخش‌های کتاب جاری است و داستان در نهایت با حدیث «مَن عَشِقَ فعَفَّ ثُمَّ ماتَ، ماتَ شَهیدا» از رسول اکرم (ص) و رخدادی مربوط به همین حدیث به پایان می‌رسد.

اگر به خواندن روایت‌هایی عاشقانه با پس‌زمینه‌ی مذهبی علاقه دارید حتما یادداشت «معرفی رمان‌های عاشقانه مذهبی» را بخوانید.

رمان‌ها و داستان‌های صوتی عاشقانه برای بزرگسالان

ما تمامش می کنیم

داستان این رمان عاشقانه درباره لیلی، دختری ۲۳ ساله است که رابطه‌ای پیچیده با پدرش داشته و اکنون که او از دنیا رفته است، به درخواست مادرش باید در مراسم تشییع جنازه سخنرانی کند. لیلی درباره پدرش می‌گوید: «به عنوان دخترش، دوستش داشتم اما به عنوان یه انسان، ازش متنفر بودم.» و دلیل تنفر لیلی از پدرش این بود که او وقتی عصبانی می‌شد، مادرش را کتک می‌زد. البته پدرش بعد از آن تلاش می‌کرد تا کارش را جبران کند اما موضوع اصلی همچنان پابرجاست و این موضوع روی لیلی تاثیر زیادی می‌گذارد.

بعد از سخنرانی در مراسم تشییع جنازه، لیلی احساس بدی پیدا می‌کند، و برای تخلیه احساساتش به پشت‌بام خانه‌ای پناه می‌برد. لیلی روی لبه پشت‌بام ایستاده و به پایین نگاه می‌کند. در مورد مرگ فکر می‌کند اما قصد خودکشی ندارد. در ادامه رایل کینکیدکه جراح مغز و اعصاب است به پشت‌بام می‌آید و وقتی می‌بیند دختری لبه ساختمان ایستاده است، فکر می‌کند دختر قصد خودکشی دارد و تلاش می‌کند با صحبت کردن او را از انجام هر کار احمقانه‌ای منصرف کند. لیلی هم که قصد انجام کار احمقانه‌ای ندارد گفت‌وگو با رایل را آغاز می‌کند و همین دیدار عجیب در پشت‌بام خانه‌ای در بوستون شروع یک رابطه عاشقانه و پیچیده است.

بخشی از کتاب صوتی ما تمامش می‌کنیم را بشنوید.

ما تمامش می‌کنیم کالین هوور

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم

کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم، اثر لئا ویازمسکی، داستانی شنیدنی است که درباره‌ی عشق پرشور و حرارتی است که بین دختر جوانی به نام کلارا و یک پیرمرد شکل می‌گیرد. کلارای جوان، بیست و هفت سال دارد و پیشخدمت یک رستوران است. او دختری تنها و خوش‌قلب است. اما به دلیل مشکلاتی که در کودکی داشته، خلائی عاطفی دارد. مادر کلارا زمانی که او هنوز خیلی جوان بود دچار آشفتگی روانی شد و بستری شد. این واقعه کلارا و پدرش را مجبور کرد تا خودشان از پس زندگی برآیند. اما تاثیرات عمیقی هم بر زندگی کلارا گذاشت. کلار دچار هراس و کابوسی دائمی شده بود و همیشه آرزو می‌کرد تا مادربزرگ و پدربزرگی داشته باشد که از دیدن و داشتن آنها هم محروم بود. زندگی کلارا با آمدن یک مشتری پیر به رستوران به کلی عوض می‌شود…

این رمان عاشقانه جذاب در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه منتخب خوانندگان فرانسه شد.

بخشی از کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم را بشنوید.

دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم لئا ویازمسکی

گوینده: میلاد تمدن
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

همسر پنهانی

داستان کتاب همسر پنهانی، عاشقانه‌ای است که از عشق و تلاش برای رسیدن به معشوق حرف می‌زند. داستان جذاب و لذت‌بخش که درمیان ده رمان عاشقانه برتر یو‌اس‌ای تودی در سال ۲۰۱۶ قرار دارد.

گیل پل در کتاب همسر پنهانی دو داستان را در دو زمان متفاوت به هم پیوند می‌دهد. او ابتدا به سال ۱۹۱۴ سفر کرده است و به زندگی خانواده رمانوف پرداخته است. خانواده سلطنتی که با داستان دختر کوچکتر خانواده، آناستازیا، بسیار مشهورند. اما او به سراغ دوشس تاتیانا رفته است. دختر دیگر این خانواده که در گیر و دار و آشوب جنگ، درست زمانی که خانواده تزاری در آستانه سقوط بودند، به دیمیتری، یکی از افسران سواره‌نظام دل می‌بندد. 

داستان بعدی در سال ۲۰۱۶ رخ می‌دهد. زمانی که زنی به نام کیتی فیشر متوجه می‌شود همسرش به او خیانت کرده است. او به کلبه‌ای می‌رود که از پدرش به او ارث رسیده است. می‌خواهد در تنهایی، سکوت و آرامش آنجا، افکارش را مرتب و آرام کند. اما به طور اتفاقی گردنبندی را پیدا می‌کند. این گردنبند او را به سوی رمزگشایی از یک راز خانوادگی فراموش شده می‌برد. 

بخشی از کتاب صوتی همسر پنهانی را بشنوید.

همسر پنهانی گیل پل

گوینده: میلاد تمدن
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مادام بوآری

رمانی با سبک واقع‌گرا که بر مضمون تفاوت جهان ذهنی و دنیای واقعی و تاثیر آن بر کیفیت زندگی فرد تاکید دارد. اِما بوواری، زنی رویا زده است که نمی‌تواند از جهان کتاب‌ها خلاصی پیدا کند. او که با پزشکی معمولی و منفعل ازدواج کرده، آن‌قدر در رویاهای برآمده از رمان‌های عاشقانه غرق می‌شود که بدون ماجرایی پرشور، توان بازگشت به زندگی خسته کننده‌ی خود را ندارد.

بر اساس این رمان نیز ۸ نسخه فیلم و سریال ساخته شده است. جدیدترین آن‌ها در سال ۲۰۱۴ توسط سوفی برتز کارگردانی شده است.

بخشی از کتاب صوتی مادام بواری را بشنوید.

مادام بواری گوستاو فلوبر

گوینده: بهناز بستاندوست
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام داستانی بلند با حس و حال شاعرانه و لطیف است. پرش‌های زمانی ندارد و جز در بعضی یادآوری‌ها سیر آن خطی است. زندگی یک زوج را روایت می‌کند که شخصیت اصلی یعنی گیله‌مرد، یک معلم ادبیات است. او فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهد و در یکی از سفرهای خود با دختری آذری به نام عسل آشنا شده و ازدواج می‌کند. گیله‌مرد و همسرش هر سه‌شنبه به دیدار کودک‌های بیمار می‌روند و این‌گونه به قول خود، در کمرکش هفته (سه‌شنبه) از بطالت رها می‌شوند.
در یک عاشقانه‌ی آرام شما با نثری شبیه به شعر روبه‌رو خواهید شد. نویسنده احساسات و عواطف خود را در قالب نامه به همسر خود منتقل می‌کند و از او می‌خواهد که عشق بین آن دو هیچ‌گاه دچار روزمرگی نشود. همان‌جا که می‌گوید: مگذار عشق به عادت دوست داشتن تبدیل شود!

گفنی است این رمان همواره در لیست بهترین رمان‌های عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان قرار داشته است.

بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را بشنوید.

یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

رمان‌های عاشقانه برای نوجوان‌ها

جغرافیای من و تو

جغرافیای من و تو

نویسنده: جنیفر اسمیت

مترجم: مهرآیین اخوت

نشر هیرمند

اطلاعات بیشتر و خرید

خط داستانی کلیشه‌‌ای عشق در یک نگاه، در رمان جغرافیای من و تو با رویکردی جدید نشان داده شده است. زمانی که در سال ۲۰۰۹ میلادی به یک‌باره خاموشی سراسری در آمریکا اتفاق افتاد، ایده‌‌ی نوشتن جغرافیای من و تو به ذهنِ جنیفر اسمیت رسید. لوسی و ایوان در ساختمانی در شهر منهتن زندگی می‌‌کنند. با این حال آن‌‌ها همدیگر را نمی‌‌شناسند. زمانی که آن‌‌ها اولین بار در آسانسور ساختمان همدیگر را می‌‌بینند، به یک‌باره خاموشی سراسری اتفاق می‌‌افتد و آن‌‌ها در آسانسور گیر می‌‌کنند. از این‌‌جا داستانِ رمانِ جغرافیای من و تو آغاز می‌‌شود.

جنیفر اسمیت زندگی ادبی خود را وقف نوشتن رمان‌‌هایی کرده است که به روابط میان نوجوانان و جوانان می‌‌پردازند. او نویسنده‌‌ای است که تجربه‌‌ی زیسته‌‌ی خود در زندگی را وارد رمان‌‌هایش کرده است. بنابراین رمان‌‌های اسمیت برگرفته از احساسات نوجوانان و جوانانی است که او در زندگی آن‌‌ها را دیده است. این مورد باعث می‌‌شود که خواننده هرچه بیش‌‌تر به متنِ جغرافیای من و تو نزدیک شود. این رمان، برخلاف سایر آثاری که در زمینه‌‌ی عاشقانه نوشته شده‌‌اند، سیری سینوسی را طی می‌‌کند. تنهایی، آشنایی، با هم بودن، جدایی و در نهایت عشق؛ سلسله اتفاقات پیرامون شخصیت‌‌های این رمان است. بنابراین اهمیت دیگر خواندن این کتاب، رویکرد متفاوت نویسنده در این اثر نسبت به آثارِ مشابه است.

النور و پارک

النور و پارک اولی رمان در ژانر ادبیات نوجوان است که رینبو راول در سال ۲۰۱۲ آن را نوشته است که قرار است به زودی فیلمی بر اساس آن هم ساخته شود. این رمان دو راوی دارد؛ النور و پارک. النور دختری ۱۶ ساله با موهای قرمز و اندکی چاق است و پارک پسری هم‌سن او و دورگه کره‌ای-آمریکایی است. آن‌ها روزی در سرویس مدرسه همدیگر را می‌بینند. النور شرایط خانوادگی خوبی ندارد، ناپدری همیشه مستی دارد که او، خواهرها و بردارش و مادرشان را آزار می‌دهد. در حمام را از جا کنده و آن‌ها هیچ حریم خصوصی‌ای در خانه ندارند. به حدی فقیر است که مجمور است لباس‌هایش را هزارجور وصله کند و همین موضوع باعث می‌شود بقیه دانش‌اموزان او را مسخره کنند. از طرفی پارک هم با وجود خانواده پر از مهر و محبتی که دارد، از ظاهر آسیایی خودش خجالت می‌کشد. به تدریج دنیای کمیک و موسیقی‌ دهه ۸۰ آن‌ها را به همدیگر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و پارک عاشق النور می‌شود و النور هم یاد می‌گیرد که پارک را درک کند.

مضامین اصلی این کتاب، علاوه بر عشق، رهایی، خشونت خانگی و تجاوز، کودک‌آزاری، قلدری میان نوجوانان و آزار و اذیت‌های کلامی به واسطه ابعاد نامناسب بدن است. با خواندن این کتاب، داستانی فراتر از داستان عاشقانه میان دو نوجوان می‌خوانید. با اینکه این کتاب در ژانر کودک و نوجوان نوشته شده است، اما برای همه‌ی ما می‌تواند مفید باشد.

نحسی در ستاره‌های بخت ما

این کتاب، آشنایی و رابطه‌ی عاشقانه‌ی دو نوجوان درگیر بیماری سرطان را روایت می‌کند که در طول داستان، کم کم به یکدیگر نزدیک می‌شوند و برای پیدا کردن کورسویی از امید، شانه به شانه‌ی یکدیگر می‌جنگند. بر اساس این داستان در سال ۲۰۱۴ فیلمی ساخته شده است.

بخشی از کتاب صوتی نحسی ستاره‌های بخت ما را بشنوید.

نحسی ستاره‌های بخت ما جان گرین

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پنج قدم فاصله

کتاب پنج قدم فاصله نوشته ریچل لیپینکات در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۹ فیلمی با اقتباس از این رمان به روی پرده سینماها رفت که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

داستان این کتاب راجع به دختر و پسر جوانی است که مبتلا به بیماری ژنتیکی یکسانی هستند و در جریان معالجه خود، در بیمارستان با هم آشنا می‌شوند. استلا و ویل که هر دو به بیماری فیبروز کیستیک مبتلا هستند کم‌کم به‌هم علاقه‌مند می‌شوند، اما ویل دچار یک بیماری خطرناک دیگر هم هست و فقط چند سالی بیشتر زنده نمی‌ماند. پرستاران به استلا توصیه می‌کنند که به ویل نزدیک نشود و فاصله‌اش را با او حفظ کند، در غیر این صورت او نیز به بیماری ویل و سرنوشت او دچار می‌شود.

اما ماجرا جور دیگری پیش می‌رود و آن دو روز به روز بیشتر به‌هم علاقه‌مند می‌شوند.

کتاب پنج قدم فاصله داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که می‌تواند هر کسی را به خود جذب کند، در دل این ماجرای عاشقانه موضوع تلخ بیماری‌های خاص مطرح می‌شود که خیلی‌ها در واقعیت از آن رنج می‌برند.

نویسنده این کتاب را به بیماران، خانواده‌هایشان و کادر پزشکی که روزانه و باشجاعت تمام با بیماری فیبروز کیستیک می‌جنگند و با آن زندگی می‌کنند تقدیم کرده‌است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

کلام آخر

این‌ها تنها نمونه‌هایی از هزاران کتاب رمان عاشقانه است که ممکن است در طول زندگی، شانس خواندنشان را داشته باشیم. اما حقیقت این است که هر چقدر هم که لابه‌لای کلمات عاشقانه گم شویم، واقعیت ماجراجویی در عشق، چیز بزرگ‌تری است. کتاب را که بستید، دست بجنبانید و برای زندگی عاطفیتان کاری کنید. به قول حافظ: «عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید…»

کتاب‌های معرفی‌شده در این لیست بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟

ما در این لیست سعی کردیم مجموعه‌ای از محبوب‌ترین رمان های عاشقانه میان کاربران طاقچه را انتخاب کنیم و آن‌ها را معرفی کنیم. معمولا هر چند وقت یک بار این یادداشت را به روز می‌کنیم. برای همین خیلی از کتاب‌های جدید و پرفروش هم در میان کتاب‌های این فهرست دیده می‌شود.

بهترین سایت برای دانلود رمان کدام است؟

در حال حاضر سایت‌های زیادی برای دانلود رمان به صورت قانونی وجود دارند. یکی از این سایت‌ها، سایت طاقچه است. مزیت استفاده از طاقچه این است که کتاب‌ها در آن به صورت epub وجود دارند و برای مطالعه آن‌ها در گوشی موبایل شما می‌توانید به راحتی نوع و اندازه فونت را تغییر دهید و با این کار بیشتر مراقب چشمانتان باشید.

3,121,353 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
4 22 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
71 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه