دانلود و خرید کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری های دیجیتال شهریار حبیبی ترجمه سمیراسادات حسن پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری های دیجیتال اثر شهریار حبیبی

کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری های دیجیتال

معرفی کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری های دیجیتال

کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری‌ های دیجیتال نوشتۀ شهریار حبیبی، سمیرا سادات حسن پور و مینا نبی‌زاده است. انتشارات نمای علم این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری‌ های دیجیتال

در گذشته، فناوری‌های دیجیتال فرصت‌های بالقوه‌ای را برای تسهیل توسعۀ ساختمان‌های پایدار هوشمند ایجاد کرده‌اند؛ بااین‌حال در کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری‌های دیجیتال ما با اصطلاحاتی مانند پایداری هوشمندی و پویایی در زمینه‌های برنامه‌ریزی فضایی، توسعۀ شهری و ساختمان آشنا می‌شویم. برای این منظور، شناخت مهم‌ترین عواملی که بر ساختمان‌های پایدار و هوشمند تأثیر می‌گذارند، مهم است. ساختمان‌های آینده برای دستیابی به رشد هوشمند و توسعهٔ پایدار و ارائهٔ اهداف مرتبط با پایداری، رشد اقتصادی، امکانات اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده‌اند؛ به‌عنوان‌ مثال، یک سیستم انرژی پایدار چشم‌اندازی مناسب برای زیرساخته‌ای هوشمند و پایدار است و می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کارایی انرژی در شهرها و ساختمان‌های آینده داشته باشد. کتاب حاضر به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری‌ های دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ دیجیتال و یادگیری و پیشرفت در آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوشمندسازی ساختمان و فناوری‌ های دیجیتال

«خانه‌های سنتی ژاپنی و ایرانی نمونه‌هایی از معماری سازگار با آب‌وهوا هستند. در این خانه‌ها رویکردهای پایداری محیطی وجود دارد که شامل افزایش کارایی در استفاده از نور روز و باد می‌شود به‌عنوان‌مثال خانه‌های سنتی در ژاپن بر اساس اصول سرمایش و گرمایش غیرفعال طراحی شده‌اند، آنها یک محوطه داخلی گذرا دارند که گردش نور و هوا را به خانه بر اساس یک فلسفه پایداری اجتماعی و محیطی ارائه می‌کند. علاوه بر این، خانه‌های حیاط سنتی ژاپنی می‌توانند شرایط حرارتی را بهبود بخشند و گرمایش خورشیدی و نور روز بیشتری برای پاسخ به چالش‌های محیطی به دست آورند. خانه‌های حیاط‌دار سنتی در منطقه آب‌وهوایی گرم و خشک در ایران به‌عنوان بهترین نمونه از معماری سازگار با اقلیم و خانه‌های کم‌مصرف به شمار می‌روند در نظر گرفته شده که این خانه‌ها حداکثر بهره را از تکنیک‌های خنک‌کننده غیرفعال می‌برند و به عملکردهای کلیدی که برای الزامات اقلیمی و زمینه‌های اجتماعی - فرهنگی اهمیت دارند رسیدگی می‌کنند. در این راستا، مفهوم حیاط نقش کلیدی در دستیابی به یک محیط گرمایی داخلی راحت دارد و کمترین تأثیر را تحت شرایط محیطی مانند بهره، خورشیدی، جهت باد و عملکرد سایه به خود می‌گیرد.

یکی از تکنیک‌های سرمایش غیرفعال که در معماری سنتی ایران به کار می‌رود بادگیر است که باد موجود را ازهرجهت گرفته و به اتاق‌های نشیمن هدایت می‌کند در این فرایند تغییر دما باعث ایجاد فشار هوا و اختلاف فشار هوا باعث ایجاد جریان هوا می. شود بادگیر می‌تواند تهویه و خنک‌کننده غیرفعال را با استفاده از اثر دودکشی و تهویه باد محور فراهم کند شایان‌ذکر است که تهویه بر پایه باد با استفاده از حیاط قابل‌افزایش است.

درختان و گیاهان تأثیر بیشتری بر شرایط محیطی مانند آسایش حرارتی، حفاظت از باد کاهش آلودگی هوا و سایه دارند سازگاری و تطابق درختان بسته به منطقه آب‌وهوایی متفاوت است و گونه‌های درختی باید بر اساس شرایط آب‌وهوایی محلی انتخاب شوند. به‌عنوان‌مثال در مناطق آب‌وهوای گرم و مرطوب درختان باید اجازه دهند نسیم خنک تابستانی تهویه شود و نور خورشید زمستانی با زاویه کم ساختمان‌ها را گرم کند.

 برای به حداکثر رساندن سایه تابستانی در مناطقی با دمای معتدل بالا مانند آب‌وهوای معتدل خشک و معتدل مرطوب می‌توان از درختان خرما که به آبیاری مکرر بیشتری نیاز دارند استفاده کرد تا امکان نفوذ آفتاب زمستانی با زاویه کم متوسط و مرطوب را فراهم کند. در مناطق آب‌وهوایی گرم و خشک درختان به‌عنوان‌مثال بیشتر درختان خاکستر سفید و افرا باید برای نماها سایه ایجاد کنند و اجازه دهند بادهای تابستانی به طور طبیعی ساختمان‌ها را خنک کنند. درحالی‌که در مناطق با آب‌وهوای سرد، بادشکن‌های درختی متراکم (مثلاً درختان کاج) باید برای محافظت از ساختمان‌ها در برابر بادهای سرد زمستانی استفاده شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان