دانلود و خرید کتاب به سوی دیگران دیوید دبلیو جانسون ترجمه رباب حامدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سوی دیگران اثر دیوید دبلیو جانسون

کتاب به سوی دیگران

معرفی کتاب به سوی دیگران

کتاب به سوی دیگران نوشتهٔ دیوید دبلیو جانسون و ترجمهٔ رباب حامدی است. انتشارات سایه سخن این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب ارتباط با دیگران.

درباره کتاب به سوی دیگران

کتاب به سوی دیگران که ۱۱ فصل دارد، در باب ارتباط ما با دیگران سخن گفته است. این کتاب به موضوعاتی مانند اهمیت روابط بین‌فردی، خودفاش‌سازی، ابراز کلامی احساسات و ابراز احساسات به‌شیوۀ غیرکلامی، حل اختلافات بین‌فردی، خشم، استرس و مدیریت احساسات و موانع روابط بین‌فردی و... پرداخته است. نویسنده، خلاصۀ مهارت‌های بین‌فردی را در پایان کتاب قرار داده است. دیوید دبلیو جانسون معتقد است که انسان‌ها برای برقراری ارتباط با هم خلق شده‌اند؛ نه برای تنهابودن. برقراری ارتباط با دیگران، نیازمند کسب مهارت‌هایی است که با مطالعهٔ این اثر می‌توانید برخی از آن‌ها را بیاموزید.

خواندن کتاب به سوی دیگران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به سوی دیگران

«زندگی یعنی رفتن به سوی دیگران؛ همۀ ما به دیگران نیازمندیم. برای دستیابی به زندگی بهتر، لازم است شرایط زندگی کسانی را که دوستشان داریم، بهبود بخشیم. در سال‌های اخیر، بسیاری به‌طور افراطی به خود می‌پردازند؛ نوعی فردگرایی شایع شده است که در آن تعهدی به اطرافیان دیده نمی‌شود. توجه به خود و نادیدهگرفتن دیگران باعث بی‌معنا شدن زندگی و بروز افسردگی شده است.

رابطه یک انتخاب لوکس نیست که هر وقت فرصت داشتیم از آن لذت ببریم، بلکه نوعی ضرورت برای رشد و پیشرفت افراد دانسته میشود. کسب هویت، موفقیت شغلی، معنا یافتن در زندگی، سلامت جسمی و روانی، توانایی مقابله با مشکلات و استرس و شکوفا کردن تواناییها، به میزان روابط ما با دیگران بستگی دارد. علاوه بر آن امروزه ما نیازمند برقراری ارتباط با طیف گسترده‌ای از انسان‌ها با فرهنگ‌های مختلف هستیم.

نمیتوانیم در زمان نیاز به ارتباط، آن را به شکل جادویی به وجود آوریم، بلکه لازم است با به کاربردن مهارت‌های بین‌فردی، روابط را شروع کنیم، پیشرفت دهیم و به آن‌ها تداوم بخشیم. ایجاد و حفظ روابط، کار آسانی نیست و در صورتی که مهارت کافی در این زمینه نداشته باشیم، ممکن است روابط منفی و مخرب ایجاد و دست یافتن به روابط صمیمانه، دوستانه و نزدیک غیرممکن شود.

بسیاری از روابط به مرور زمان کمرنگ می‌شوند یا پایان می‌یابند. اولین کار برای حفظ رابطه این است که به طرف مقابل اهمیت دهید، چون در صورتی که نیازهایش ارضا نشود یا به آن‌ها اهمیتی داده نشود، به تدریج از شما فاصله می‌گیرد.

باید برای روابط وقت و انرژی گذاشت و آن‌ها را تغذیه کرد. علاوه بر آن لازم است زمان را برای رسیدگی به علاقه‌های دو طرف مدیریت کنید. ما معمولاً شدیدترین انتقادات را از کسانی میکنیم که دوستشان داریم. گاهی روابط به این دلیل به‌هم میخورند که یک نفر هرگز بازخورد مثبتی از دیگری دریافت نمیکند؛ بنابراین دیگری را بپذیرید و حمایت، مراقبت و تشویقش کنید. توجه، محبت و یادگاری‌های کوچک تأثیر عاطفی بسیاری دارند. هرگاه مشکلی پیش میآید بلافاصله آن را مطرح کنید (هر چند کوچک باشد). اجازه ندهید ناکامیهای کوچک، ناراحتیهای بزرگ ایجاد کنند. سعی کنید گذشته را فراموش و بر حال و آینده تمرکز کنید، یک امر ضروری در دوستی‌ها، معذرت‌خواهی و درخواست بخشش است. در نهایت باید گفت صحبت در مورد این‌که چگونه رابطه را بهتر و سازنده‌تر کنید، به حل مشکلاتی که در آینده به وجود می‌آیند، کمک می‌کند. معمولاً سکوت، عقب‌نشینی و خشم ابرازنشده، رابطه را از بین می‌برد و بازسازی آن امری ضروری به نظر می‌رسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان