دانلود و خرید کتاب رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای کنت بلانچارد ترجمه صالح سپهری‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای

«رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای» آموزش افزایش اثربخشی با رهبری موقعیتی دو به قلم کن بلانچارد(-۱۹۳۹)، پاتریشیا زیگارمی و درا زیگارمی است. هدف از طراحی مدل رهبری موقعیتی، شناسایی مراحل پیشرفت کارکنان در انجام تکالیف محوله و به‌کارگیری شیوه درست رهبری در مراحل مختلف است. این کتاب نمونه بهبودیافته این مدل با نام مدل رهبری موقعیتی ۲ است. رهبری موقعیتی و رهبری موقعیتی دو از جهات بسیاری شبیه به هم هستند. هر دوی این مدل‌ها، رهبری را در قالب رفتار مبتنی بر تکلیف (یا هدایتی) و رفتار مبتنی بر ارتباط (یا حمایتی) توصیف می‌کنند. همچنین هر دوی این مدل‌ها دارای چهار سبک رهبری و چهار مرحله پیشرفت پیرو (یا همان فرد تحت رهبری) هستند. با این حال تفاوت‌هایی نیز میان این دو مدل وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها در تعریف پیرو در این مدل‌ها است. در مدل اولیه از دو واژه «توانایی» و «اشتیاق» برای توصیف آمادگی پیرو برای انجام تکلیف استفاده شده است، در حالی که در رهبری موقعیتی دو، از «شایستگی» و «تعهد» برای شناسایی و توصیف سطح پیشرفت فرد پیرو بهره‌گیری شده است. رهبری موقعیتی دو، مفهومی کاربردی است، به راحتی قابل فهم بوده و طی سی سال گذشته توسط رهبران و مدیران در هزار شرکت برتر دنیا و نیز رهبران بسیاری از سازمان‌های نوپای جهان که با سرعت زیادی در حال رشد هستند مورد استفاده قرار گرفته است. این ویرایش بازنگری شده، جدید و به‌روزرسانی شده از مدیر یک دقیقه‌ای، منعکس کننده باورهای‌ ما نسبت به رهبری موقعیتی دو است. مطالب این کتاب در قالب یک داستان ارائه شده است: داستان کارآفرینی که از کار زیاد خسته شده است و از مدیر یک دقیقه‌ای می‌آموزد که چگونه با تبدیل شدن به یک مدیر یک دقیقه‌ای، بیشترین بازده را از افراد خود به دست آورد.

نظرات کاربران

Emad Heidaryan
۱۳۹۸/۰۶/۱۱

یکی از کتاب هایی که می تواند شما را به سازماندهی داشتن در زندگی نزدیک تر کند !

صبیه
۱۳۹۸/۱۰/۰۴

مطالب به زبان ساده ولی کاربردی ارائه شده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
مدیر یک دقیقه‌ای پاسخ داد: «در واقع برای گفتگو با افراد می‌توانید یکی از شش نوع مختلف گفتگو موجود را به ‌کار گیرید.
starlet
کارآفرین گفت: «خیلی خوب است که به تک‌تک افرادمان به عنوان یک شریک نگاه کنیم و آنها را زیردست خود ندانیم» . مدیر یک دقیقه‌ای گفت: «بی‌شک آنها زیردست ما نیستند. همچنین ما هم بالادست آنها نیستیم. به همین دلیل است به عنوان یک رهبر موقعیتی باید به کارکنانم بگویم که چه شیوه‌هایی در رهبری و کار با آنها داریم» .
starlet
اگر مستقیماً از سبک تفویض اختیار به سبک هدایت‌گرانه بروید، در این ‌صورت همان سبک مدیریتی سنتی مرغ دریایی را اجرا می‌کنید. همچنین اگر دلیل قانع‌کننده‌ای برای عملکرد ضعیف موجود باشد و شما سبک رهبری را به سبک هدایت‌گرانه بازگردانید، این کار برای فرد بسیار آزاردهنده خواهد بود
starlet
کارآفرین گفت: «در واقع این گام پنجم دربردارنده راز دوم و سوم مدیر یک دقیقه‌ای یعنی تقدیر یک دقیقه‌ای و هدایت دوباره یک دقیقه‌ای است» . مدیر یک دقیقه‌ای گفت: «بله! همین‌طور است. اما باید تاکید کنم که تقدیر کردن یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کمک به افراد برای حرکت از یک مرحله پیشرفت به مرحله دیگر پیشرفت (یعنی از مرحله اول به دوم و از مرحله دوم به مرحله سوم) است تا این که به تدریج نیاز این افراد برای پشتیبانی شما کاهش یابد» .
starlet
اگر می‌خواهید افراد خود را شکوفا سازید، حین انجام کارها به شیوه درست (و نه به شیوه نادرست) به سراغ آنها بروید. به این ترتیب به پنجمین گام برای تقویت شایستگی و تعهد کارکنان می‌رسیم و آن این که میزان پیشرفت آنها را بستایید و همچنین اگر نتوانستند پیشرفتی داشته باشند، آنها را دوباره هدایت کنید» . کارآفرین پرسید: «هدایت دوباره؟» . مدیر یک دقیقه پاسخ داد: «بله! با این کار به هدایت و جهت‌دهی مجدد تلاش‌های آنها برای دستیابی به هدف می‌پردازید و به آنها اجازه می‌دهید تا دوباره امتحان کنند و البته باز هم عملکرد آنها را نیز نظارت می‌کنید. در نهایت اگر توانستند به پیشرفت دست یابند، پیشرفت آنها را ستوده، وگرنه باید آنها را دوباره هدایت کنید» .
starlet
فردی که در مرحله سوم پیشرفت (D۳) قرار دارد، دارای شایستگی است، ولی ممکن است میزان تعهدش متغیر باشد. در نتیجه رهبر باید به اندازه کافی از او پشتیبانی کند. در حقیقت رهبر باید از سبک سوم رهبری (S۳) یا همان سبک پشتیبانی‌گرانه استفاده کند تا به این ترتیب فرد به شایستگی‌هایش اطمینان‌خاطر داشته باشد. همچنین چون افراد در مرحله چهارم پیشرفت (D۴) هم از نظر شایستگی و هم از نظر تعهد در مرحله بالایی قرار دارند، رهبر باید ضمن آزاد گذاشتن این افراد برای تعیین مسیر و نیز حمایت مورد نظر خود، از دستاوردهای آنها نیز تقدیر کند و در واقع از سبک چهارم رهبری (S۴) یعنی تفویض اختیار بهره بگیرد» .
starlet
برای تعیین سبک رهبری مناسب در هر مقطع و نیز سطح پیشرفت فرد، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که رهبر باید بتواند به کارکنان خود در بخش‌هایی که در آن ضعف دارند کمک کند. چون هر فرد در مرحله یک پیشرفت (D۱) دارای تعهد است ولی شایستگی چندانی ندارد، رهبر باید بتواند او را به طور مطلوب هدایت کند، یعنی از سبک اول رهبری (S۱) یا همان سبک هدایت‌گرانه استفاده کند تا به این ترتیب بر شایستگی وی افزوده شود. فردی که در مرحله دوم پیشرفت (D۲) قرار دارد، از نظر شایستگی و تعهد جایگاه مناسبی ندارد، پس رهبر باید علاوه بر هدایت، حمایت لازم را نیز از او به عمل آورد، یعنی از سبک دوم رهبری (S۲) استفاده کند تا به این ترتیب فرد انگیزه و توان دوچندانی بیابد و نحوه انجام تکلیف را نیز بیاموزد
starlet

حجم

۵۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۵۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان