دانلود و خرید کتاب تاریخ فکری ایران معاصر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ فکری ایران معاصر اثر عباس منوچهری

کتاب تاریخ فکری ایران معاصر

گردآورنده:عباس منوچهری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخ فکری ایران معاصر

کتاب تاریخ فکری ایران معاصر نوشتهٔ عباس منوچهری است و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است.


نشر روزنه با دریافت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ آغاز به فعالیت کرده است. هدف نشر روزنه در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش آگاهی عمومی جامعه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. با این وجود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تمام سنین، نشر روزنه در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. بسیاری از این آثار از جمله ترجمه مجموعه داستان‌های یاران حلقه با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است. یکی دیگر از مجموعه‌های درخور این نشر، مجموعه آثار شهید بهشتی است که بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گردآوری کرده است.

درباره کتاب تاریخ فکری ایران معاصر

کتاب تاریخ فکری ایران حاصل پژوهشی در تاریخ‌نگاری فکری برای سه دوره در تاریخ نیم‌قرن ایران معاصر، یعنی سال‌های ۱۳۰۰-۱۳۲۰، ۱۳۲۰-۱۳۳۲، و ۱۳۳۲-۱۳۵۷ شمسی است. تاریخ‌نگاری فکری (Intellectual History)، تاریخ‌ جریان‌های فکری در دوره‌های زمانی معین است که می‌تواند در خدمت تعمیق تاریخ–آگاهی جامعه قرار گیرد. خود‌شناسی تاریخی یعنی اندیشیدن به خود که در عین‌حال بتواند به پاسخ به این پرسش که «زین پس چگونه می‌توان بود؟» بیانجامد. آنچه در این کتاب به صورت پرسش و پاسخ آمده حیثیت تاریخیِ تفکر و حیثیت فکریِ تاریخ در ایران معاصر را نشان می‌دهد.

در کتاب تاریخ فکری ایران معاصر درخصوص شخصیت‌هایی چون احمد کسروی، فرخی یزدی، نیما یوشیج، محمد مصدق، سید حسن مدرس، جلال آل احمد، آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله خمینی، سهراب سپهری و... سخن به میان آمده است.

خواندن کتاب تاریخ فکری ایران معاصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های تاریخ معاصر ایران، فلسفه و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۳۶ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۳۶ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۰۰۰
تومان