دانلود و خرید کتاب هوگا اولیویا تلفورد ترجمه فرناز ولی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هوگا

کتاب هوگا نوشتهٔ اولیویا تلفورد با ترجمهٔ فرناز ولی زاده در انتشارات اندیشه آگاه چاپ شده است. هوگا هنر شادکامی زندگی است و به ما می‌آموزد که چگونه راحت زندگی کنیم و از لذت‌های سادهٔ زندگی بهره‌مند شویم. هوگا در دانمارک و اسکاندیناوی به معنای «راحتی» است، اما معنای گسترده‌تر آن، نوعی سبک زندگی است و بیشتر توصیف‌کنندهٔ یک احساس است تا یک مفهوم.

درباره کتاب هوگا

 هوگا دربردارندهٔ طرز فکر مثبت‌اندیشی و لذت‌بردن در خلال تجربه‌های روزمره است و رویکرد کلی در رابطه با زندگی و نحوهٔ زندگی‌کردن در منطقهٔ اسکاندیناوی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. دانمارک، به‌طور مستمر در لیست ۱۰ کشور شاد جهان در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد. سال‌های سال است که رتبه‌ٔ دانمارکی‌ها در بین ۳ کشور اول قرار دارد و بیشتر اوقات هم رتبه‌ٔ اول را کسب می‌کنند. باید دلیلی برای چنین چیزی وجود داشته باشد و بسیاری از دانمارکی‌ها معتقدند این دلیل، سبک زندگی هوگاست که در میان تمام فرهنگ‌ها و طبقات درآمدی، از فقیرترین تا پولدارترین، نفوذ کرده است. ما بخش اعظمی از شبانه‌روز را به این اختصاص می‌دهیم که سخت کار و تلاش کنیم و به همین سبب به‌ندرت پیش می‌آید که حالت آرامش‌بخش و دور از استرسی داشته باشیم. به این خاطر، انسان سعی کرده است با ایجاد فلسفه‌هایی مانند فلسفهٔ هوگا، مقداری از این اضطراب‌ها بکاهد.

کتاب هوگا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند با فرهنگ کشورهای اسکاندیناوی و دانمارک آشنا شوند، پیشنهاد می‌شود. همچنین این کتاب برای دوستداران آثاری با موضوع رشد و توسعهٔ فردی نیز مناسب خواهد بود.

بخشی از کتاب هوگا

«چیزی که از دید آمریکایی‌ها پنهان مانده است، بخش آگاهانه‌ی هوگاست. برای دانمارکی‌ها، هوگا و فکر دستیابی به لحظات هوگایی، تلاشی آگاهانه است که در طول عمرشان به‌وجود آمده است. بدین معنا که آنها بعد از ساعت کاری، وقت بیشتری را برای فاصله گرفتن از کار و ارتباط با خانواده و دوستان اختصاص می‌دهند. دانمارکی‌ها نمی‌دانند چگونه این تلاش آگاهانه را برای آمریکایی‌ها توصیف کنند و علت انجام این تلاش‌ها را بگویند، زیرا انجام این کارها برای آنها بسیار عادی و طبیعی است. همان‌طور که آمریکایی‌ها برای رفتن به کافی‌شاپ و خرید قهوه‌ی بیرون‌بر آگاهانه تلاش می‌کنند، مردم دانمارک برای داشتن لحظاتی آرام و صمیمی با عزیزانشان، آگاهانه تلاش می‌کنند. اگر از یک آمریکایی‌تبار بخواهید که از قهوه‌ی اول صبح خود بگذرد، با نگاهی عاقل اندر سفیه به شما نگاه می‌کند. درست مثل وقتی که از یک دانمارکی بخواهید از سبک زندگی هوگا صرف‌نظر کند. به همین دلیل است که می‌توان گفت، گوی هوگا بخشی از دیانای آنهاست. بسیاری از مردم به واقعیت‌هایی از جمله سیستم درمانی گسترده، تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و ساعت کاری کوتاه دانمارکی‌ها توجه می‌کنند. آنها با دیدن این موارد با خود فکر می‌کنند که ممکن است هوگا فقط راهی برای کسب درآمد از دیگران و قالب کردن چیزی به آنها باشد؛ چون مگر کسی هم هست که با وجود این شرایط خوشحال نباشد؟ خُب، بسیاری از مردم دانمارک در این مورد با شما موافق هستند. خیلی‌ها از آنها به سازوکار سیستم‌ها در دیگر کشورها نگاه می‌کنند و به فکر فرو می‌روند که چرا سایر کشورها، این مفاهیم معمول و منطقی را اجرایی نمی‌کنند. برای آنها، نحوه گذران زندگی آمریکایی‌ها، وضعیت سیستم آموزشی، ساختار روزهای کاری و پرداخت هزینه‌های درمانی و سلامتی‌شان دست کمی از دیوانگی ندارد.»

نظرات کاربران

کاربر 4413307
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

کتابی بسیار جذاب با نثری روان و پر از نکته های عالیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان