دانلود و خرید کتاب از نو ساتیا نادلا ترجمه کوروش بهرنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب از نو

کتاب از نو؛ روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت نوشتهٔ ساتیا نادلا و گرگ شاو و جیل تریسی نیکولز و ترجمهٔ کوروش بهرنگ است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب از نو

کتاب از نو؛ روایتی از تحول و بازشناسی روح مایکروسافت تجربه‌های مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا یعنی مایکروسافت است، شرکتی که بسیاری از ما شبانه‌روز از محصولاتش استفاده می‌کنیم. ساتیا نادلا در این کتاب از بخش‌های مختلف کسب‌وکار و زندگی‌اش صحبت می‌کند. او در ابتدا سعی می‌کند با لحنی صمیمی که احتمالاً برخاسته از اصالت هندی‌اش است ما را با خود آشنا کند در مورد خانواده‌اش، باورهایش و مسیری که طی کرده است و سپس مهم‌ترین دغدغه‌هایش را در ارتباط با مدیریت و رهبری شرکتی که سکان هدایتش را در سال ۲۰۱۴ در اختیارش قرار دادند صحبت می‌کند. او از مهم‌ترین دغدغه‌اش یعنی زنده کردن روحیه و ذهنیت مؤسسان شرکت ( بیل گیتس و پل آلن) صحبت می‌کند، اینکه چگونه شرکتی با این قدمت را بتواند تازه و پویا نگه دارد. او در این مسیر در هر فصل موضوعی را به‌طورمفصل شرح می‌دهد: از رهبری، فرهنگ سازمانی تا مشارکت‌های کلیدی، ارتباط با ذی‌نفعان، نحوهٔ تعامل با دولت، آینده‌پژوهی و بسیاری از مسائل دیگر.

این کتاب سبک بیان خاصی دارد. قرار نیست مطالبش را در قطعات کوچک برای خواننده بیان کند. شما در این کتاب تیتر اصلی یا فرعی نمی‌بینید. احتمالاً در هنگام خواندن کتاب احساس می‌کنید که در برنامه یا جمعی پای صحبت‌های نویسنده هستید و او راجع به موضوع مشخصی مانند فرهنگ تمام مطالب، داستان‌ها و تجربیات خود را پشت‌سرهم بیان می‌کند و خود شما هستید که در میانهٔ صحبتش باید مکث کنید، بیشتر بیندیشید، مطالب را بخش‌بندی کنید و به‌این‌ترتیب با او همراه شوید. دیگر اینکه، اگر با حوزهٔ فناوری و دنیای مایکروسافت چندان آشنا نیستید جای نگرانی نیست چون با کمی صبوری در خواندن کتاب می‌توانید با بیان و لحن نویسنده همراه شوید، چنان‌که من نیز همراه شدم.

از دیگر ویژگی‌های کتاب این است که مطالب و تجربه‌هایی را بیان می‌کند که به دلیل نزدیکی زمانی به ما برایمان ملموس‌اند. مطالب این کتاب به‌مانند خیلی از کتاب‌های ثبت تجربه مربوط به گذشتهٔ دور یا پرونده‌ای بسته‌شده نیست؛ بسیاری از اقدامات و تحولاتی که در این سال‌ها نادلا در مایکروسافت انجام داده است نتایجش در سال‌های اخیر مشخص شده است یا در آینده مشخص می‌شود و شما در مقام خوانندهٔ علاقه‌مند می‌توانید روندها را بررسی کنید و منتظر نتایج تصمیمات باشید.

این کتاب در کنار کتاب‌هایی مانند «سختی کارهای سخت» و «ذهنیت مؤسس» و «شتاب‌دهی» رهنمودهای خوبی را به مدیران عامل و رهبران کسب‌وکارها ارائه می‌کند. 

خواندن کتاب از نو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و مدیران و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از نو

«در سال ۱۹۹۲ من به مایکروسافت پیوستم، چون می‌خواستم در شرکتی کار کنم که مملو از کسانی باشد که اعتقاد دارند مأموریتشان تغییر جهان است. از آن موقع بیست‌وپنج سال می‌گذرد و هرگز از این تصمیم پشیمان نشده‌ام. مایکروسافت انقلابی در رایانه‌های شخصی رقم زد و موفقیت ما به افسانه می‌مانَد –  شاید در نسل‌های پیشین، فقط موفقیت آی‌بی‌ام همپای آن باشد. اما پس از سال‌ها پیشی گرفتن بر تمام رقبایمان، چیزی داشت تغییر می‌کرد –  و البته نه در راستای بهتر شدن. بوروکراسی داشت جای نوآوری را می‌گرفت. کار تیمی داشت جای خود را به رقابت‌های مخرب داخلی می‌داد. در یک کلام، داشتیم عقب می‌افتادیم.

در اثنای این ایام پرتلاطم، کاریکاتوریستی نمودار سازمانی مایکروسافت را شبیه دارودسته‌های متخاصمی ترسیم کرد که هریک از اعضا تفنگی را به‌طرف دیگری نشانه رفته بود. نمی‌شد پیام این کاریکاتوریست طناز را نادیده گرفت. این کاریکاتور منی را که با بیست‌وچهار سال سابقه مثل یک سرباز و محرم راز در مایکروسافت بودم واقعاً ناراحت کرد. اما بیشتر این ناراحتم می‌کرد که کارمندانمان انگار این موضوع را راستی‌راستی پذیرفته بودند. من هم مطمئناً بعضی از این تعارض‌ها را در انواع سمت‌هایی که داشتم تجربه کرده بودم. اما هیچ‌وقت بر این عقیده نبودم که اینها حل‌شدنی نباشند. بنابراین زمانی‌که در فوریهٔ ۲۰۱۴ به‌عنوان سومین مدیرعامل مایکروسافت معرفی شدم، به کارکنان گفتم که بازسازی فرهنگ شرکتمان بالاترین اولویت من است. به آنها اعلام کردم که عزمم را جزم کرده‌ام که موانع پیش روی نوآوری را از میان بردارم تا بتوانیم به موقعیتی بازگردیم که آرمان همهٔ ما بود و به‌آن‌دلیل به مایکروسافت پیوسته بودیم: تأثیرگذاری بر جهان. همیشه وقتی مایکروسافت علاقهٔ شخصی را با هدف بزرگ‌تری گره زده، بهترین‌ها برایش رقم خورده است: ویندوز، آفیس، ایکس‌باکس، سرفیس، سرورهای ما و ابر مایکروسافت –  تمام این محصولات به پلت‌فرم‌های دیجیتالی تبدیل شده‌اند که افراد و سازمان‌ها می‌توانند رؤیاهای خود را در آن بسازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۴۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان