دانلود و خرید کتاب کهکشان نیستی محمدهادی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کهکشان نیستی اثر محمدهادی اصفهانی

کتاب کهکشان نیستی

معرفی کتاب کهکشان نیستی

کتاب کهکشان نیستی به قلم محمد هادی اصفهانی، روایتی از حیات ۸۱ساله‌ی مرحوم سید علی قاضی طباطبایی است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است و جزو آثار پرفروش این حوزه به حساب می‌آید. این کتاب در ۷۵ فصل به مرور زندگی سید علی قاضی طباطبایی از زمان ورود ایشان به نجف پرداخته است. این کتاب مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

این کتاب را نشر فیض فرزان منتشر کرده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب کهکشان نیستی

کتاب کهکشان نیستی نوشته‌ی حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی اصفهانی روایتی مستند از زندگی سید علی قاضی طباطبایی است. سید علی قاضی طباطبایی در ۲۷سالگی به نجف مهاجرت کرده و پس از آن با اساتید بزرگی آشنا می‌شود و تا پایان عمر پربرکت خود مسیر سیر و سلوک را ادامه می‌دهد. این کتاب روایتی از همین مسیر تا پایان عمر ۸۱ساله‌ی سید علی قاضی طباطبایی است.

محمد هادی اصفهانی در این کتاب با بهره‌گیری از مستندات موجود درباره‌ی مرحوم سید علی قاضی طباطبایی روایت دلنشینی نگاشته است. این کتاب در ۷۵ فصل تدوین شده است، در ابتدای هر فصل آیاتی از قرآن ذکر شده و در ادامه هر فصل از زبان راویان مختلفی، از جمله خود ایشان و همسر و فرزندانشان و افراد بسیار دیگری که با ایشان در ارتباط بوده‌اند، نقل شده است. به گفته‌ی نویسنده «شاگردان آیت‌الله سیدعلی قاضی و بسیاری از افراد کوچه و بازار هم راویان این رمان هستند و هرکدام قدم به قدم احوالات خودشان را در مسیر ارتباط با ایشان بیان می‌کنند. این تعدد روایات باعث می‌شود مخاطب نیز در بطن روایت اصلی وارد شده و به فکر فرو برود و احساس نکند که از خط سیر اصلی خارج است. این ساختار باعث می‌شود تا حقیقت و نوری از عقل خود مخاطب به او تابیده شده و با او به مکالمه بنشیند.» تعدد این راویان و تعدد روایت‌ها در این بین باب آشنایی مخاطب را نه فقط با مرحوم سید علی قاضی طباطبایی که با بسیاری از اساتید و بزرگان دیگر این حوزه نیز باز می‌کند.

خواندن و دانلود کتاب کهشکان نیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن روایات زندگی بزرگان دینی علاقه‌مندید و مایل به دنبال کردن زندگی‌نامه تاریخی سید علی قاضی طباطبایی هستید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی اصفهانی در این کتاب با بهره‌گیری از منابع مختلفی به نقل روایت زندگی سید علی قاضی طباطبایی پرداخته‌اند و مستند بودن این روایات کتاب را برای کسانی که به دنبال روایت‌های تاریخی در این حوزه هستند خواندنی‌ کرده است. علاوه بر این قلم محمد هادی اصفهانی به شدت گیرا و روان است و این باعث شده که مخاطب در عین آگاهی از مستند بودن کتاب، نگاهی داستانی به روایات داشته باشد و این وجه تمایز اصلی این کتاب با سایر کتب تاریخی در این حوزه است.

آیا روایت کهکشان نیستی بر اساس واقعیت است؟

همانطور که محمد هادی اصفهانی در مقدمه‌ی کتاب نیز ذکر کرده است، این کتاب با وجود داستان جذابی که دارد، در دسته‌ی رمان‌ها قرار نمی‌گیرد و داستان آن کاملا مستند و بر اساس واقعیت نوشته شده است. حجت الاسلام محمد هادی اصفهانی برای نگارش این کتاب از منابع زیادی بهره گرفته‌اند که نام تمامی این منابع به جهت مستندسازی کتاب در انتهای کتاب ذکر شده است.

سید علی قاضی طباطبایی کیست؟

سید علی قاضی طباطبایی (۱۲۴۵- ۱۳۲۵) عارف بزرگ و استاد اخلاق حوزه‌ی نجف بوده‌ است. او در تبریز به یادگیری علوم مقدماتی پرداخت و سپس در سال ۱۲۷۲ برای بهره‌گیری از آموزه‌های اساتید و بزرگان دین به نجف مهاجرت کرد. پس از اقامت در نجف، سید علی قاضی طباطبایی به کسب علم از محضر اساتیدی چون میرزا حسین خلیلی و آخوند خراسانی پرداخت و سه سال بعد در ۲۷سالگی به مقام اجتهاد دست یافت.

وی از مکتب بزرگانی چون ملا حسینقلی همدانی پیروی کرده‌ و شاگرد بزرگانی چون محمد بهاری و سید احمد کربلایی که خود شاگردان مرحوم ملا حسینقلی همدانی بوده‌اند، بوده است. سید علی قاضی طباطبایی در عمر پربرکت خود در نجف به تعلیم عرفان و اخلاق و تهذیب نفس پرداخت و شاگردانی همچون سید عبدالکریم کشمیری، محمدتقی بهجت، سید عبدالحسین دستغیب و میرزا ابراهیم سیستانی پرورش داده است.

مرحوم سید علی قاضی طباطبایی علاقه‌ی قلبی شدیدی به ابن عربی و مولوی داشته است که این علاقه باعث مخالفت برخی علمای آن زمان با وی گشته است. این مخالفت تا به حدی بود که مخالفان به مقابله با وی پرداخته و سجاده از زیر پای وی می‌کشیدند و او را به مرگ تهدید می‌کردند.

آثار مهمی از مرحوم سید علی قاضی طباطبایی به جا مانده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «شرحی ناتمام بر دعای سمات»،‌ «تفسیر قرآن کریم» و «تصحیح و تحقیق الارشاد اثر شیخ مفید» اشاره کرد.

سید علی قاضی طباطبایی در سال ۱۳۲۵ چشم بر جهان بست و در قبرستان وادی‌السلام نجف به خاک سپرده شد. درباره‌ی زندگی مرحوم قاضی طباطبایی بیش از پنجاه کتاب نگاشته و منتشر شده است.

درباره محمد هادی اصفهانی؛ نویسنده کتاب

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد هادی اصفهانی نویسنده‌ی کتاب کهکشان نیستی متولد ۱۳۶۶ است. «کهکشان نیستی» اولین اثر ایشان است و حاصل تحقیقات طولانی‌مدت ایشان در سیر و سلوک و زندگی مرحوم سید علی قاضی طباطبایی است. علاوه بر تحقیق در حوزه‌ی دین و نگارش این کتاب،‌ اشعاری نیز توسط محمد هادی اصفهانی سروده شده است. وی در حال حاضر در نجف اشرف سکونت دارد.

نقد کوتاهی بر کتاب کهکشان نیستی

حجت الاسلام محمد هادی اصفهانی در کتاب کهکشان نیستی با قلمی شیوا به روایت زندگی سید علی قاضی طباطبایی پرداخته است. مستند بودن روایات و ذکر منابع مربوطه در اعتباربخشی به کتاب بسیار موثر بوده است و با وجود مستند بودن روایات و الهام‌گرفتن از منابع بسیار، روایت کتاب روان است و خواندن یک کتاب تاریخی را برای خواننده ساده می‌کند. کتاب از ۷۵ بخش کوتاه تشکیل شده است که بخش بزرگی از زندگی سید علی قاضی طباطبایی را به نقل از افرادی که با نام بسیاری از آن‌ها آشناییم روایت می‌کند، با این حال در این روایات جای برخی نکات مهم و پررنگ زندگی وی از جمله زندگی شخصی و خانوادگی ایشان خالی است.

بخشی از کتاب کهکشان نیستی

«چه مهتابی، ماه چه درخششی داشت! از دریچهٔ اتاقک کاروان‌سرایی در نزدیکی بین‌الحرمین نور مهتاب صورتم را نوازش می‌داد.

هنوز خستهٔ راه بودم. باورم نمی‌شد که کربلا و سیدالشهدا و علمدارش را زیارت کرده باشم. من کجا، کربلا کجا و تبریز کجا!

فردا غروب، پس از ۸۱ روز، از کربلا عازم دیار سلطان نجف می‌شدیم؛ سفری پرفرازونشیب که برای خروج از مرز ایران، مجبور به گذر کردن از مرزهای دولت عثمانی شدیم. طبع شاعری سید علی به دادمان رسید؛ آنجا در مرز شعری سرود و اجازهٔ وارد شدن به دولت عثمانی را صادر کردند.

به سید علی و دخترها نگاه می‌کردم که دوروبرش روی زمین خوابیده بودند. حالِ او را نمی‌فهمیدم؛ خوشحال بود که به مراد دلش می‌رسید، اما چرا غصه داشت؟ چرا مضطرب بود؟ چرا آدم‌ها نمی‌توانند یکپارچه خوشحال باشند؟

مدتی طولانی اشتیاق نجف بی‌تابش کرده بود. در خودش بود و وقت‌وبی‌وقت در حال توسل. هرجا می‌توانست، نمازی می‌خواند و برای رسیدن به مرادش دست به‌سوی آسمان دراز می‌کرد.

حالا که نزدیک به چهارده فرسخی نجف بودیم، باز هم آثار غصه را در چهره‌اش می‌دیدم!

من عازم و همراهش شدم تا در این سفر کنارش باشم. مراقب دخترها بودم تا سید علی به کارهایش برسد. اهل کاروان از او توقع داشتند، سؤال می‌پرسیدند و طلب زیارت دوره و مقتل‌خوانی می‌کردند. کاش کمی به حال خود رهایش می‌کردند؛ همیشه به خلوت که می‌رفت و تنها می‌شد، خودش را جمع‌وجور می‌کرد و انگار دوباره خود را می‌ساخت.

یاد روز خواستگاری افتادم؛ لبخند شیرینش از پیش چشمانم محو نمی‌شد. مردی که نمی‌دانستم در پیچ‌وتاب روحش آتشِ زیر خاکسترِ عشق نهفته است. کم‌کم دلم برای تبریز تنگ شده بود، اما همیشه برق نگاه محبت‌آمیز و نهاد پاک سید علی برای ماندن در کنارش مُجابم می‌کرد. مردها مثل کودکان‌اند باید کنارشان باشی. حتی اگر بنا بود از دنیا و دارایی‌هایم دست بکشم، او را می‌خواستم و در کنارش آرام بودم.

به خود که آمدم، دیدم مادر سه دختر و همسر مردی شده‌ام که اهل علم و عبادت بود.

او چیزی کم نداشت، اهل فکر و ذکر و درس و تقوا بود و از همه مهم‌تر، من را دوست می‌داشت و در محبت کردن کم نمی‌گذاشت. دیگر چه می‌خواستم؟! مهر و محبت مردی که آرزوی دلش نجف بود.»

نظرات کاربران

javad
۱۴۰۱/۱۲/۰۹

قیمتش به عنوان یک کتاب الکترونیکی بالاست، لطفا به بی‌نهایت اضافه‌اش کنید

sajjadquote
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

چاپی این کتاب رو خوندم . از اون دست کتاب هایی ست که باید جرعه جرعه خواند و خیلی حیفه بخوای یک باره تمومش کنی . نوشتن زندگی داستانی یکی از شخصیت های مهم شیعی اون هم با قلمی جذاب

- بیشتر
بوک تاب
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

محشره. خیلی تاثیرگذار.🌺طاقچه بی نهایت لطفا.... من چاپی اش را هدیه گرفتم و به تشویق دوستم خواندم. یکی دو تا فصل طول میکشه تا راه بیافته. من خیلی دوست داشتم. هرکی خوند و یادش بود، ما را هم دعا کنه.

majede haeri
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

بسیار عالی. خوندنش حسی سرشار از آرامش به انسان میده. هم محتوای خوب داره (خصوصا که یک زندگینامه صرف یا یک سری مطالب نظری عرفانی نیست، بلکه نکات عملی رو هم در سیر و سلوک بیان میکنه)، هم قلم دل‌انگیز،

- بیشتر
𝐑𝐄𝐙𝐀
۱۴۰۱/۱۲/۱۰

این کتاب فوق العاده اس پیشنهاد میکنم حتما حتما بخونین زندگی یکی از خاص ترین آدم های این کره خاکی که به مقامات عالیه الهی رسید پر درس زندگیه این کتاب بابت گذاشتنش تو طاقچه دمتون گرم

Narges
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

این کتاب عالیست. ممنون که این کتاب رو به طاقچه اضافه کردید.

٬طاهٰا،
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

در مورد علما و سبک زندگیشون متاسفانه خیلی کم کار کردیم، و این کتاب کتابیه که تا حدودی در صدد رفع این جای خالیه، و البته در مورد چه کسی! آیت الله قاضی رضوان الله علیه... یکی از مشکلاتی که گاها

- بیشتر
منتظر المهدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

کتابی به غایت عالی و مفید و جذاب من نسخه چاپی رو دارم دلم نمیاد‌تمومش کنم آروم آروم میخونمش

کاربر 2529193
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

عالی

کسی که روحش توی کتابا جا مونده
۱۴۰۲/۰۱/۰۴

این کتاب اونقدر زیباست که با خوندنش انگار جرعه جرعه آرامش رو می‌نوشید و با هر کلمه لبخندی دلی رو لباتون میاد.. علاوه بر اون، سعی کنین وقتی میخونین جاهای نکته دار و جذابش رو علامت بزنید و حتما برا خودتون

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸۹)
آدم مگر چه می‌خواهد؟ نانی و آبی و جایی برای خواب! اما گویا آدم‌ها معنای زندگی را نفهمیده بودند. نانِ بیشتر، آبِ بیشتر و جای بیشتر. آدم‌هایی که هر روز از کنار حرم می‌گذشتند، هرکدام برای خود دنیایی ساخته بودند و در آن زندگی می‌کردند.
کاربر ۴۰۶۳۱۸۱
خودت را در ارادهٔ مولایت رها کن. تو طلب نکن و بگذار او برای تو بخواهد. هرآنچه او بخواهد، همان بهترین مشیّت و تقدیر برای توست. قلب امام (ع) آشیانهٔ مشیت الهی است، به آن اعتماد کن.
mandegary
روح، راکبِ بدن و سوار بر آن است. اگر در این دنیا می‌خواهی روح را به مقصد برسانی، باید بدن را تیمار کنی تا زمین‌گیر نشود و تو را از راه بازندارد.
حسینی
محبت خوب است؛ اما تا آدمش که باشد. زمانی دلی تو را دوست دارد که قد خواسته‌هایش به‌اندازهٔ همین دنیاست و زمانی قلبی دوست‌دار توست که زلال و آسمانی شده است. برای من مبدأ عشق و منشأ تراوش آن مهم بود. هرکسی را به دل راه نداده بودم و منتظر کسی بودم که خداوند او را برایم بخواهد، تا اینکه قضای روزگار دستانم را در دست سید علی گذاشت. با خودم عهد بسته بودم کمک‌کارش باشم. کنارش بمانم، هرچند در راه تصمیماتش آواره شوم. مگر یک زن از مردش جز عشق و پاکی و محبت چه می‌خواهد؟
کاربر ۵۷۳۵۸۳۱
همه‌کس کشیده محمل به جناب کبریایت من و خجلت سجودی که نکرده‌ام برایت نه به خاک در بسودم، نه به سنگش آزمودم به کجا برم سری را که نکرده‌ام فدایت
زینب
گاهی خداوند چهل روز بنده را در سختی و گرفتاری قرار می‌دهد تا یک بار از تهِ دل «یاالله» بگوید و به یاد خدا بیفتد.
zahra
اگر بی‌مراقبت مشغول به ذکر و فکر بشود، بی‌فایده خواهد بود، اگرچه حال هم بیاورد؛ چراکه آن حال دوام پیدا نخواهد کرد. گول حالی را که ذکر بیاورد، بی‌مراقبه نباید خورد.
کاربر ۵۷۳۵۸۳۱
گفت: «سیدنا، الأمور مرهون بأوقاتها!» درحالی‌که صورتش را به‌سمت حرم مایل می‌کرد، ادامه داد: «این جمله را صاحب این بارگاه فرموده است؛ هرچیزی رهین وقت خود است. هنگامی که وقتش برسد، خودش به‌سراغ انسان می‌آید.»
الف. میم
یاد جلسات شب‌های ماه رمضان در خدمت او می‌افتادم؛ جلساتی که گاه چهار ساعت طول می‌کشید و در ابتدای آن فقط می‌گفت «خودبین نباشیم؛ خدابین باشیم» و باقی جلسه را در سکوت محض برگزار می‌کرد
میثم
وقتی به نجف رسیدیم، به امیرالمؤمنین (ع) گفتم: «یا علی! تو خودت می‌دانی من از زندگی و مال‌ومنال در تبریز چیزی کم نداشتم، وارث زمین و قصبه و بخش‌های بزرگی از ده‌های اطراف تبریز بودم؛ اما همه را گذاشته‌ام و در راه علم و عالم شدنِ سید علی، می‌خواهم همراه و کمک‌کار او باشم.» فهمیده بودم که این زندگی گذراست و آدم‌ها روزی صحنهٔ بازی‌شان در این دنیا را رها کرده و خواهند رفت. اگر خداوند از من خواسته بود در خدمت زندگی‌ام باشم و ضبط‌وربط بچه‌ها و همسرم را برعهده بگیرم، با جان‌ودل پذیرا بودم مگر من چه می‌خواستم جز رضایت او؟
محمدحسین اسلامی راد

حجم

۶۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۶۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان