دانلود و خرید کتاب احیاگر حکمت رضا ماحوزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب احیاگر حکمت

کتاب احیاگر حکمت به‌قلم رضا ماحوزی پژوهشی است در باب زندگی و زمانه و آثار فارابی که انتشارات موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب احیاگر حکمت

فلسفه راهی برای یافتن چیستی و چرایی زندگی و باز کردن باب اندیشه و تفکر و تاباندن نور به زوایای تاریک فکر آدمی‌ست و فیلسوف آن کسی‌ست که چراغ این راه پرپیچ‌وخم را به دست گرفته، راه می‌پوید و راه می‌نماید. در طول تاریخ تفکر بشری، فلاسفهٔ زیادی از اقصی‌نقاط عالم برخاسته‌اند که هریک به‌قدر وسع و توان خویش، تلاش کردند شمعی در مسیر پویندگان راه معرفت و اندیشه برافروزند و یکی از آن‌ها ابونصر محمد فارابی، فیلسوف ایرانی‌ست. کتاب احیاگر حکمت به‌قلم رضا ماحوزی تحقیقی‌ست در زندگی، زمانه و آثار این حکیم ایرانی و درواقع تلاشی‌ست برای شناساندن این شخصیت اثرگذار فلسفه به علاقه‌مندان این حوزه و ایجاد پیوند و الفت بیشتر با مردان خرد و اندیشهٔ این مرزوبوم. این کتاب در ۲ بخش، ابتدا به شرح احوال و زندگی فارابی و اوضاع فرهنگی و اجتماعی زمانهٔ او و سپس به تأثیر افکار و آثار او بر فلاسفه و اندیشمندان بعد از خودش می‌پردازد.

خواندن کتاب احیاگر حکمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فلسفه، پژوهشگران فلسفی و دوستداران سرگذشتنامه‌ها از مطالعهٔ این کتاب، لذت خواهند برد.

درباره رضا ماحوزی

رضا ماحوزی متولد سال ۱۳۴۲، عضو هیئت علمی و دانشیار فلسفه موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی‌ست. او مؤلف کتاب‌های دیگری چون: فلسفهٔ علم کانت، حامیان علم و فناوری در جهان و ایران، دانشگاه و مترجم کتاب نزاع دانشکده‌ها به‌قلم امانوئل کانت است.

بخشی از کتاب احیاگر حکمت

«در نوشتار پیش رو با هدف ترسیم چهره‌ای تاحدامکان نزدیک‌به‌واقع از حیات و احوال و افعال فارابی در طول زندگی ـ و نه تقریر اندیشه‌های متعدد وی در ساحات گوناگون ـ و تأثیری که بر فیلسوفان پس از خود در جهان اسلام و جهان یهود و مسیحیت نهاده است، تلاش شده با رویکرد تاریخی و تحلیلی و قرار دادن شخصیت فارابی در متن تحولات زمانه و واکنش‌های که وی نسبت به آن اتفاقات روا داشته و براساس آن‌ها بعضاً به تألیفاتی دست زده و افکار و آرائی را بیان داشته است، از منابع دست‌اول چندگانه‌ای که دربارهٔ وی سخن گفته‌اند، زندگی‌نامهٔ وی دست داده شود. در انجام این کار به نقش تحولات تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی ادوار پسین در شرح‌احوال‌های مکتوب‌شده نیز توجه شده است؛ اینکه صاحبان تألیفات مذکور، در نقل احوال فارابی در سده‌های بعد از حیات وی چه مقاصدی را موردنظر داشته و اینک ما در مواجهه با تفاوت تقریرها چه باید بکنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان