دانلود و خرید کتاب کار عمیق کال نیوپورت ترجمه سیدخشایار کیافر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت

کتاب کار عمیق

معرفی کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق نوشتهٔ کال نیوپورت و ترجمهٔ سیدخشایار کیافر است. انتشارات کدیور این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد رسیدن به موفقیت در دنیای پر آشوب.

درباره کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق (Deep Work) یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کال نیوپورت است که در حوزۀ فناوری، کار و فرهنگ فعالیت می‌کند. اصطلاح «کارِ عمیق» به‌معنی توانایی تمرکز بدون حواس‌پرتی بر روی یک کار است. چنین مهارتی می‌تواند امکان تسلط بر اطلاعات پیچیده در زمان کمتری را فراهم کند که طبیعتاً نتیجۀ بهتری نیز از آن به دست خواهد آمد. کتاب حاضر از زمان انتشار در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است. کال نیوپورت به تأثیر روایت‌ها در عصر اطلاعات پرداخته و اینکه چگونه این درهم‌آمیختگی اطلاعات و پیچیدگی شرایط ارتباطی باعث حواس‌پرتی و عدم تمرکز می‌شود. این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول به این موضوع می‌پردازد که در هر حرفه‌ای، پرورش یک اخلاق کاری مبتنی بر کار عمیق می‌تواند فواید بسیاری را به همراه داشته باشد. بعد از آن، نویسنده یک رژیم آموزشی سختگیرانه را به‌صورت چهار قانون ارائه کرده که به‌وسیلۀ آن ذهن و عادت‌های ما بتواند برای به دست‌آوردن این مهارت آماده شود.

کتاب کار عمیق می‌تواند به‌گونه‌ای عمل کند که در جریان سیال و گستردۀ مدرن و پیچیده‌ترشدن موضوعات ارتباطی نقش مؤثری ایفا کند. این نقش می‌تواند موجب افزایش قابلیت تمرکز افراد و افزایش بهره‌وری در کار و زندگی شخصی شود. در عصری که در آن شاهد گسترش مفاهیم و داده‌هایی هستیم که از طریق توسعۀ دموکراتیک اطلاعات حاصل می‌شود، این مسئلۀ مهم، به حاشیه رفته است که انسان چگونه می‌تواند بر کار خودش متمرکز شود؛ هنگامی که فضای گستردۀ اطلاعات همواره ما را درگیر سردرگمی و گیجی کرده و استفادۀ ما از قابلیت‌های آن را به‌جای عمیق‌ترشدن، کم‌عمق‌تر می‌کند. کتاب «کار عمیق» می‌تواند برای آن دسته از افراد که همواره با اطلاعات و داده‌های گستردۀ دنیای مدرن سروکار دارند، مفید واقع شود. این کتاب تلاشی است برای افزایش کارایی افراد در زندگی شخصی و در عرصۀ رقابت‌های اقتصادی و اجتماعی مدرن.

خواندن کتاب کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کار پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کال نیوپورت

کال نیوپورت، نویسندهٔ کتاب «کار عمیق» و مهندس کامپیوتر، در ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شد. او نویسندهٔ ۶ کتاب در حوزهٔ خودیاری بوده است. کتاب‌های او در زمینهٔ موفقیت در دانشگاه و موفقیت در زمینه‌های کاری است. کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که دربارهٔ چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات بسیاری کرده است. «مینیمالیسم دیجیتال» و «آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند» از دیگر کتاب‌های او است. نیوپورت سخنرانی‌های جالبی درمورد تکنولوژی، دنیای دیجیتال و افزایش بهره‌وری در دنیای امروز دارد. او با دست‌ودلبازی نتایج تحقیقات و تجربیاتش را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. او در کتاب‌هایش سعی کرده تا درمورد موضوعاتی صحبت کند که به زندگی شخصی و حرفه‌ای خوانندگانش کمک کند. جالب اینجاست او که خط‌به‌خط گفته‌هایش را با تحقیقات محکم‌کاری می‌کند تا خوانندگانش را گمراه نکند؛ بنابراین عجیب نیست که کتاب‌هایش در مدت‌زمان کوتاهی قاره به قاره سفر کرده‌اند و حداقل به ۳۵ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. ناگفته نماند که کتاب‌های او در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، نیویورکر، واشنگتن پست و اکونومیست قرار داشته‌اند.

بخشی از کتاب کار عمیق

«ریک فورر آهنگر است. او در کارهای فلزکاری باستانی و قرون‌وسطایی تخصص دارد که با زحمت در مغازه خود، Door County Forgeworks، دوباره آن‌ها را ایجاد می‌کند. او در بیانیه هنری‌اش توضیح می‌دهد: «من تمام کارهایم را با دست انجام می‌دهم و از ابزارهایی استفاده می‌کنم که نیرویم را بدون محدود کردن خلاقیتم یا تعاملم با مواد چند برابر می‌کنند». «آنچه را که ممکن است من با صد ضربه بسازم، می‌توان با یک ضربه دستگاه خیاطی انجام داد؛ اما این کار، نقطه مقابل هدف من است و به همین منظور تمام کارهای من شواهدی از دو دستی که آن‌ها را ساخته‌اند نشان می‌دهند».

مستند PBS در سال ۲۰۱۲ نگاهی اجمالی به دنیای فورر دارد. او در انباری در مزرعه‌ای ویسکانسین، نه چندان دور از خلیج زیبای استورجن دریاچه میشیگان، کار می‌کند. فورر اغلب درهای انبار را باز می‌گذارد (احتمالاً برای تخلیه گرمای کوره‌های آهن) و تلاش‌های او در قاب زمین‌های زراعی تا افق کشیده می‌شود. محیط آنجا ایده آل است، اما کارش در برخورد اول، ممکن است وحشیانه به نظر برسد. در این مستند، فورر در تلاش است تا یک شمشیر دوران وایکینگ‌ها را بازسازی کند. او با استفاده از یک تکنیک هزار و پانصد ساله برای ذوب فولاد آهنگری، شروع به کار می‌کند: یک نوع خالص و عجیب آهن. نتیجه به دست آمده قالب شمشی است که به اندازه سه تا چهار تلفن همراه هوشمند است. سپس این شمش متراکم باید به شکل تیغه شمشیر بلند و ظریفی درآید و صیقل داده شود.

فورر در حالی که به‌طور روشمند شمش را گرم می‌کرد و با چکش به آن ضربه می‌زد، به دوربین می‌گوید: «این قسمت تکه‌تکه کردن فلز افتضاح است» و سپس آن را می‌چرخاند، ضربه می‌زند، سپس آن را دوباره در شعله‌های آتش قرار می‌دهد تا دوباره فرآیند آن شروع شود. راوی می‌گوید که این چکش‌کاری هشت ساعت طول می‌کشد تا شکل‌دهی فلز کامل شود؛ اما با دیدن کار فورر، معنای کار کردن تغییر می‌کند. واضح است که او به طرز وحشتناکی مانند یک معدنچی با کلنگ به فلز ضربه نمی‌زند: بلکه هر ضربه، هرچند قوی، به دقت کنترل می‌شود. او به دقت و از طریق عینکی با فریم نازک (که به نظر می‌رسد به طرز نامناسبی بالای ریش زیاد و شانه‌های پهن او قرار دارد)، به فلز نگاه می‌کند و آن را برای هر ضربه می‌چرخاند. وی این‌طور توضیح می‌دهد: «باید بسیار لطیف و مهربان با آن برخورد کنید، وگرنه آن را می‌شکنید». پس از چند ضربه دیگر با چکش، افزود: «باید به آن تلنگر بزنید. آرام‌آرام از هم باز می‌شود؛ و در نهایت می‌توانید از آن لذت ببرید».»

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۲۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان