دانلود و خرید کتاب افسردگی نهفته مارگارت رابینسون رادرفورد ترجمه شبنم درویش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

کتاب افسردگی نهفته

معرفی کتاب افسردگی نهفته

کتاب افسردگی نهفته نوشتهٔ مارگارت رابینسون رادرفورد و ترجمهٔ شبنم درویش است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. راه رهایی از کمال‌طلبی، آن‌گاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد، در این کتاب آمده است.

درباره کتاب افسردگی نهفته

اگر با این باور بزرگ شده‌ باشید که احساسات دردناک نشانه‌ٔ ضعف‌اند، یا اگر آسیب‌پذیربودن باعث احساس ناامنی دائمی‌تان شده باشد، بعید نیست با ساختن یک زندگی زیبا و بی‌نقص، ظاهرتان را حفظ کرده باشید، به نحوی که موفق و مشغول به نظر برسید. در عین اینکه همیشه مسئولیت‌پذیر و در سختی‌ها کنار دیگران هستید، کسی را به دنیای درون خود راه نمی‌دهید. ندایی در درونتان می‌گوید مشکلی وجود دارد؛ اما آن را نشنیده می‌گیرید. با خودانتقادی و شرمساری دائمی عجین شده‌اید و ابراز عواطفی چون ترس، خشم، فقدان یا اندوه برایتان عذاب‌آور است. می‌دانید که یک جای کار می‌لنگد اما نمی‌دانید دقیقاً کجا؛ فقط احساس می‌کنید در دام افتاده‌اید و تنها هستید. اگر این توصیفات شبیه شرایط شماست، امکان دارد به افسردگی کاملاً نهفته دچار شده باشید.

به کمک کتاب افسردگی نهفته و راهنمایی‌های دلسوزانه‌ٔ مارگارت رادرفورد، متخصص روان‌شناسی بالینی، فرآیند درک کمال‌طلبی‌تان را آغاز خواهید کرد و در ادامه با شناسایی باورهای مخرب و ارتباط با احساساتی که برای طولانی‌مدت سرکوب شده‌اند، تغییر چشمگیری در زندگی خود ایجاد خواهید کرد.

کتاب افسردگی نهفته، برای رهایی از چنگال دردناک و منزوی‌کننده‌ٔ کمال‌طلبی و پذیرش عشق‌ورزیدن به خود و خویشتن‌پذیری، پلکانی پیشِ رویتان می‌نهد.

کتاب افسردگی نهفته برای آموزش و حمایت و هدایت شما در روند تغییر و بهبود نوشته شده است. در بخش اول کتاب، بر درک افسردگی کاملاً نهفته تمرکز می‌شود. فصل یکم تعریفی از افسردگی کاملاً نهفته و ویژگی مهم آن یعنی کمال‌طلبی ارائه می‌دهد و ده ویژگی اصلی آن را نیز تبیین می‌کند. حتی اگر خود را کمال‌طلب ندانید، شاید سایر رفتارها و باورها را در خود بیابید. در فصل دوم درمی‌یابیم که افسردگی کاملاً نهفته با افسردگی شناخته‌شده و مدارای سالم چه تفاوتی دارد. در فصل سوم پرسش‌نامه‌ای خواهید یافت که ابزاری مفید برای شماست و کمکتان می‌کند تا بسنجید که در کجای طیف افسردگی نهفته قرار دارید. همچنین دربارهٔ نگرش‌های منفی به فاش‌کردن مشکلات روانی یا کمک‌گرفتن و چگونگی غلبه بر ترس از نگرش‌های منفی خواهیم گفت.

در بخش دوم کتاب، پنج مرحلهٔ بهبود را آغاز می‌کنیم: آگاهی، تعهد، رویارویی، پیوند و تغییر.

دو فصل آخر (در بخش سوم کتاب) به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه این تغییرات جدید را حفظ کنید و به الگوهای دردناک قدیمی در خودتان و روابطتان عقب‌نشینی نکنید. انرژی لازم برای ایجاد تغییر ممکن است با انرژی لازم برای نهادینه‌کردن آن متفاوت باشد. 

سخنان دیگران دربارهٔ این کتاب:

«افسردگی نهفته، دیدگاهی یگانه درباره‌ٔ یکی از علل شایع اما اغلب ناشناخته‌ٔ افسردگی است. افرادی که دچار این نوع افسردگی می‌شوند تقریباً همیشه خوب به نظر می‌رسند و به‌ندرت رنج درونی‌شان‌ را نشان می‌دهند؛ البته اگر اصلاً چیزی بروز دهند! خواندن این کتاب شگفت‌انگیز را به کسانی‌که از افسردگی رنج می‌برند و به نزدیکانشان توصیه می‌کنم، همچنین به روان‌درمانگران.»

ـ جان پرستن، روان‌شناس، روان‌درمانگر، نویسنده و استاد بازنشسته در دانشکده‌ٔ روان‌شناسی حرفه‌ای کالیفرنیا و دانشگاه بین‌المللی الاینت

«این کتاب می‌تواند زندگی‌ها را نجات بخشد. افسردگی نهفته که با خرد و دلسوزی نوشته شده است، نه‌تنها از بیماریِ همه‌گیرِ رو‌به‌رشدی پرده برمی‌دارد، بلکه مسیری روشن را برای خروج از مخفی‌گاه به‌سمت شفا فراروی خواننده‌ٔ کتاب می‌گذارد.»

ـ پت لاو، زوج‌درمانگر و خانواده‌‌درمانگر و نویسند‌ه‌ٔ کتاب حقیقت عشق

خواندن کتاب افسردگی نهفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر برای دوری از رنج‌ها همیشه نعمت‌های زندگی‌تان را می‌شمارید و نمی‌توانید احساسات دردناک را بپذیرید یا ابراز کنید، اگر گرفتار کمال‌طلبی و اضطراب ناشی از آن هستید، اگر کسی خودِ واقعی‌تان را نمی‌شناسد، این کتاب برای شماست.

هیچ محدودهٔ سنی، جنسیتی، نژادی یا مذهبی وجود ندارد که از کمال‌طلبی و افسردگی نهفته در امان باشد. اگر مجذوب اصطلاح «افسردگی کاملاً نهفته» شده‌اید، اگر با دیدن عنوان این کتاب فوراً احساس آرامش، ارتباط یا کنجکاوی کردید، اگر کمال‌طلبی‌تان دست‌وپاگیر شده است، این کتاب به دردتان می‌خورد.

اگر با فکر خودکشی درگیرید یا این فکر در حین مطالعهٔ این کتاب به ذهنتان خطور کرد، باید فوراً به‌دنبال درمان تخصصی باشید.

اگر جوانید، باید به بزرگ‌ترها بگویید که با مشکلات عاطفی بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، امیدوارم این کتاب به شما کمک کند تا مشکلتان را در میان بگذارید. چون در چنین شرایط خطرناکی به حمایت هرچه بیشتر دیگران نیازمندید.

اگر پدر یا مادرید، برای هدایت دانسته‌ها و تصمیم‌گیری برای فرزندانتان این کتاب را بخوانید. 

اگر نگران فشارهای زیادی هستید که شریک زندگی‌تان هر روز به خودش تحمیل می‌کند یا از آسیب‌های دوران کودکی‌اش خبر دارید اما او هیچ‌گاه حرفی از آن نزده است، شاید خواندن این کتاب به شما کمک کند تا او را بهتر بفهمید. می‌آموزید که برای بیان آنچه مشاهده می‌کنید پیش‌قدم شوید و حتی او را تشویق کنید که خودش این کتاب را بخواند.

اگر درمانگرید، این کتاب تفکرتان را گسترش می‌دهد و فرضیات شما را دربارهٔ افسردگی و ظواهر آن به چالش می‌کشد.

بخشی از کتاب افسردگی نهفته

«روزی که بریتِنی، زنی جوان و رعنا و جذاب، وارد دفترم شد، مثل همهٔ جلسات اولم با مراجعان، کنجکاو شدم که چه مسئله یا مشکلی پیش خواهد آمد.

بریتنی گفت: «در پریسکوپ دیدم که دربارهٔ افسردگی کاملاً نهفته حرف می‌زدین. تا حالا به جلسات درمانی نرفته‌م. اما می‌دونم که داشتین ویژگی‌های من رو توصیف می‌کردین و واجبه کمک بگیرم، چون اوضاع داره بدتر می‌شه.»

ناگهان حرفش را قطع کرد. انگار فوراً پشیمان شد که حتی تا همین حد دربارهٔ خودش به من گفته است. لبخندی پرنشاط بر لبانش نقش بست و با کمی شرمندگی روی مبل نشست. یکی از پاهایش را تکان‌هایی عصبی می‌داد. مانده بود چه کند و منتظر بود من پاسخ دهم.

«خب، اگه با افسردگی نهفته هم‌ذات‌پنداری می‌کنی، عادت نداری بی‌پرده دربارهٔ خودت حرف بزنی. پس شک ندارم اینجا بودن برات سخته.» با تکان‌دادن سر حرفم را تأیید کرد و به پاهایش چشم دوخت.

به او اطمینان دادم: «ما می‌تونیم آروم پیش بریم. من اینجام تا به حرف‌هات گوش کنم، اما تو مسئول تند یا کند پیش‌رفتنش هستی. خب، اخیراً اتفاقی باعث شده بیشتر نگران خودت بشی؟»

در آن جلسه، بریتنی دربارهٔ زندگی‌اش همه‌چیز را به من نگفت. درواقع ماه‌ها طول کشید تا از کل داستان او باخبر شدم. گهگاه راز پررنجی را فاش می‌کرد که تمام عمر آن را در دلش نگه داشته بود و در هنگام گفتن تمامی حواسش به واکنش من بود، زیرا برای در میان گذاشتنِ زندگی واقعی‌اش کم‌کم خطر می‌کرد. بااین‌حال نمی‌توانست احساسات مربوط به آن رازها را بی‌پرده و راحت بیان کند. گهگاهی اشک در چشمانش حلقه می‌زد که به‌سرعت با نگاهی بی‌تفاوت یا عوض‌کردن موضوع پنهانش می‌کرد.

این افسردگیِ کاملاً نهفته است. بسیاری از این تجربیات و احساسات همچون شرم، روان‌زخم، آسیب و خشم آن‌قدر مخفی نگه داشته شده‌اند که شاید سر باز کردنشان روندی کند داشته باشد.

بریتنی اولین کسی نبود که با این نوع گسست عاطفی می‌دیدم؛ گسستی بین رنج آنچه تعریف می‌کرد و احساساتی که به خود اجازهٔ ابرازش را می‌داد.»

نظرات کاربران

مریم عبداللهی
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

ازعمق وجود ما سخن می‌گوید فقط یک افسرده حال یک نفر بیمار را می‌فهمد امیدوارم شادی جای همه غم هایمان خانه کند کتاب بسیار عالی وپرباریست ونکته هایی که قابل اجرا شدن را دارد صحبت از درد جانکاه دارد که

- بیشتر
وحید
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

حقیقتش اون کد صددرصد تخفیف رو زدم، ولی کل پول کتاب از حساب من کم شد و من الآن به واسطه‌ی این کتاب دچار افسردگی شده‌ام! هنوز نخوندم کتاب رو

me
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

در کل محتواش مفیده. ولی مثالهایی که میزنه همه ش از آدمهایی هست که حداقل ترومایی که تحمل کردن تجاوز بوده. بعدش من خواننده احساس می کنم مشکلات خودم خیلی مسخره و پیش پا افتاده است و بیشتر عذاب وجدان

- بیشتر
سمانه انصاف جو
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

کتاب خوبیه ولی تجربه به من ثابت کرده خوندن کتاب واقعا کمکی به درمان (اگر افسرده هستی) نمی کنه

AS4438
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

سپاس فراوان ازانتشارات میلکان وطاقچه عزیز بابت هدایای باارزشی که دراختیار قرارمیدهند.

sama.mirheydari
۱۴۰۲/۰۱/۲۱

حسی که زمان خوندن کتاب داشتم شبیه این بود که انگار یکی یکی حباب‌های درون ذهنم دارن میترکن و بوم! میفهمیدم چقدر کمالگرایی و افسردگی نهفته در تمام ابعاد زندگیم اثر گذاشته. ‌ اگر کمالگرایی بیچاره‌تون کرده و نمیتونید هیچکاری رو بخاطر

- بیشتر
سمانه
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

صوتی شم میشه بزارین🥲

کاربر ۶۰۵۰۷۸۰
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

این کتاب واقعا عالبه ،نویسنده به موضوع اشراف بسیار زیادی داره و خواننده ای ک ب این مسئله یعنی افسردگی نهفته مبتلاست کاملا این اشراف رو درک میکنه،در اکثر موارد فرد میدونه که حالش خوب نیست اما دقیقا نمیدونه مشکل

- بیشتر
پرنیان
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

ممنون از طاقچه عزیزبابت جایزه این کتاب

sh.es
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

من از خود طاقچه ممنونم بخاطرِ اینکه هر روز حالم باهاش خوب میشه موفق باشید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۶)
به یاد داشته باشید اشک نشانهٔ شدت احساس است، نه ضعف. چه از سر عصبانیت گریه کنید، چه از سر خوشحالی، چه از سر غم، اشک‌هایتان بازتاب عمق احساس یا شاید حساسیتی است که به موضوعی خاص دارید.
کاربر ۴۱۱۹۹۹۱
باید یاد بگیرید که چگونه غصه بخورید، درحالی‌که سپاسگزارید. لیوان نیمهٔ پر و نیمهٔ خالی دارد. مهم است که یاد بگیرید چگونه ارتباطتان را با احساسات هر دو نیمه وصل و قطع کنید.
زهرا
نمی‌توانید باور کنید که فقط چون وجود دارید ارزشمندید
Alipourrahim
میان کمال‌طلبی و افسردگی رابطه‌ای ژرف وجود دارد. کمال‌طلبی به‌گونه‌ای درون را زهرآگین می‌سازد که توانایی لذت‌بردن از موفقیت‌های واقعی را از افرادی که سزاوار آن‌اند می‌گیرد، زیرا کمال به‌ندرت در دنیای واقعی وجود دارد؛ اگر اصلاً وجود داشته باشد.
mo_amin_mi
خود ناقصتان را در آغوش بگیرید
mo_amin_mi
«ادگار لارنس دکتروف جایی گفته بود که "نوشتن رمان مانند رانندگی با اتومبیل در شب است. فقط تا جایی را می‌شود دید که چراغ‌های جلو روشن می‌کنند، اما کل مسیر را می‌شود به همین‌گونه پیمود." لازم نیست از ابتدای راه تمامی طول مسیر و خودِ مقصد را ببینید. دوسه متر جلوتر را ببینید، کافی است. این تمثیل ساده بهترین توصیه‌ای است که دربارهٔ نوشتن یا خودِ زندگی در تمامی عمرم شنیده‌ام.»
f.r
شما می‌توانید در حوزهٔ تخصصی خود بسیار توانا باشید، درحالی‌که با بیماری روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنید.
Ailin_y
من غمگین نیستم، اما احساس خوشحالی هم نمی‌کنم. اگه از آخرین باری که احساس شادمانی کردم بپرسین، فکر نمی‌کنم چیزی یادم بیاد.
Mana
گاهی افرادی که ظاهراً همه‌چیز دارند از هم می‌پاشند.
mo_amin_mi
جان کابات‌زین اشاره می‌کند که مثبت‌اندیشی افراطی شاید به‌اندازهٔ منفی‌نگری افراطی مخرب باشد.
سورینام

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان