دانلود و خرید کتاب امروز نه: داستان‌های کوتاه از نویسندگان زن لبنانی رزان سعد خلف ترجمه صبا راستگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امروز نه: داستان‌های کوتاه از نویسندگان زن لبنانی اثر رزان سعد خلف

کتاب امروز نه: داستان‌های کوتاه از نویسندگان زن لبنانی

نویسنده:رزان سعد خلف
انتشارات:نشر شورآفرین
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امروز نه: داستان‌های کوتاه از نویسندگان زن لبنانی

«امروز نه» داستان‌های کوتاه از نویسندگان زن لبنانی است و رزان سعد خلف، استاد و مدرس در کانون نویسندگی خلاق در دانشگاه آمریکایی بیروت این مجموعه را گردآوری و بر آن مقدمه‌ای نوشته است. داستان‌های این مجموعه هم آثار نویسندگان بنام زن لبنانی و هم نویسندگان جوان را در خود گنجانده است. این داستان‌ها، گوناگونی، اصالت چشم‌گیر و قدرت گیرای صداها و تجربه‌های زنان را در جامعه‌یی پویا و در حال تغییر نشان می‌دهد. به‌ طور کلی راویان داستان‌ها سه مرحله‌ی مجزا را که با یکدیگر هم‌پوشانی داشته‌اند به قلم می‌کشند: دوره‌ی پیش از جنگ، که اغلب از آن به نام دوران طلایی در لبنان یاد می‌شود؛ دو دهه‌ی طولانی درگیری؛ و مرحله‌ی بازسازی و صلح بعد از جنگ، که از پی مرحله دوم می‌آید. زنان لبنانی، در ارایه‌ی موضوعاتِ مربوط، داستان‌هایی درباره‌ی هویت و آرزو با نگاهی جنسیتی نوشتند و رسوم و قواعدی را توصیف کردند که جامعه محدود بر زنان تحمیل کرده بود. قهرمانان زن داستان‌ها قدرت یافتند تا نیازها و انتظارات‌شان را، که تاکنون نا‌شنیده مانده بود، بیان کنند و موضوعاتی را پس بزنند که پیش از این همه می‌پذیرفتند و آن‌ها را تنها شی‌یی در برابر نگاه مردان می‌دانستند. این کتاب ۱۷ داستان کوتاه از ۱۷ نویسنده معاصر زن لبنانی را دربردارد.

نظرات کاربران

El
۱۳۹۹/۰۸/۰۶

دردها، رنج‌ها و سرگشتگی‌های بی‌انتهای اهالی خاورمیانه‌‌ که 《دعاها و نذزهای‌شان اندازه‌ی آسمان‌ها است و آن‌چه به دست‌شان می‌رسد، ناچیز》.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
نوشته‌های درون‌نگرِ آن‌ها کاملا تهی از هر نوع خوش‌بینی مخصوصِ دوران جوانی است
El
با خودش فکر کرد که شکر‌گزاری به‌ خاطر زندگی‌یی خالی از امید سخت است، ولی به‌هرحال این زندگی بود، چیزی که باید ادامه می‌داد. پس خود را تسلیم صبحی دیگر کرد.
El
اتفاق‌های خوش‌آیندی نمی‌افتد، ‌ولی بعد می‌فهمم که کشورهای کمی هستند که بدون خیس‌کردن خاک‌شان با خون متولد شده باشند.
El
حالا درد فروکش کرده. جور عجیب‌ و غریبی حس جداشدگی دارم، مثل رویا، انگار که هیچ‌چیز نمی‌تواند به دنیای عجیب‌ و غریبم وارد شود.
El
یادم می‌آید که مادرم چه‌طور درباره‌ی این کشور صحبت می‌کرد، ‌با چشم‌هایی افسرده و صدایی لرزان، انگار که واژه‌ها خفه‌اش می‌کند. او درباره‌ی زمان پیش از جنگ مثل رویایی دور صحبت می‌کرد، ‌گویی کشور هیچ‌وقت شاهد خرابی و خون نبوده.
El
پراکندگی و احساسات پس‌زده‌شده همراه با تعلق‌داشتن به همه‌جا و درعین‌حال هیچ‌جا
El
دعاها و نذرهای‌شان اندازه‌ی آسمان‌ها بود و آن‌چه به دست‌شان می‌رسید، ناچیز بود.
El

حجم

۱۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۱۰۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان