دانلود و خرید کتاب رنگ درمانی پاولین ویلز ترجمه مرجان فرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رنگ درمانی اثر پاولین ویلز

کتاب رنگ درمانی

معرفی کتاب رنگ درمانی

کتاب رنگ درمانی نوشتهٔ پاولین ویلز و ترجمهٔ مرجان فرجی است و انتشارات لیوسا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رنگ درمانی

انسان دیرزمانی است که از تأثیرات شگرف نور بر سلامت جسم، ذهن و روح خود آگاه بوده است. کاربرد رنگ به منظور معالجه بیماری‌ها احتمالا یکی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین اشکال درمانی است که امروزه نقش بسیار مهم خود را در طب تکمیلی به‌طور فزاینده به اثبات رسانده است.

این کتاب آمیزه‌ای از روان‌شناسی، طب فشاری و فیزیک به زبانی بسیار ساده است که در آن پاولین ویلز به خواننده در کشف تئوری‌های اساسی رنگ درمانی و چگونگی تطابق ارتعاش هر رنگ طیف الکترومغناطیسی با فرکانس‌ها و ارتعاشات گوناگون هر بخش از بدن کمک می‌نماید.

کتاب حاضر نه‌تنها کمک بسیار بزرگی برای بازتاب‌شناسان و درمانگران طب فشاری محسوب می‌شود، بلکه راهنمایی است بسیار خواندنی و استثنایی برای یوگاکاران و همهٔ افرادی که به گسترش دانسته ها و معلومات خود در زمینه طب تکمیلی علاقه‌مندند.

این کتاب شامل نه فصل اصلی است که عبارت‌اند از:

- فصل اول: انرژی الکترومغناطیسی.

- فصل دوم: آناتومی ظریف بدن، هاله، چاکراها و غدد درون‌ریز مرتبط با آنها.

- فصل سوم: ساختمان پاها.

- فصل چهارم: بازتاب شناسی، تاریخچه مختصر، رفلکس‌های پا، ستون مهره‌‌ها، رفلکس‌های چاکرایی بر روی پاها، اختلالات وابسته به چاکراها یا مراکز اصلی انرژی.

- فصل پنجم: رنگ، رنگ چیست؟، حساس‌کردن بدن نسبت به رنگ.

- فصل ششم: مراقبه، عناصر بنیادین، مراقبه صبحگاهی، مراقبهٔ رنگین‌کمان، مراقبه شفای غایب، مراقبه خود درمانی، مراقبه جام بلورین، مراقبه چاکرایی، مراقبه عصر.

- فصل هفتم: بازتاب درمانی و رنگ درمانی، ویژگی‌‌های هر رنگ، قرمز، نارنجی، زرد، سبز، فیروزه‌ای، آبی، بنفش، اناری، راهنمای رنگ جهت بازتاب‌شناسی.

- فصل هشتم: کمک به افراد در مداوای خود با رنگ.

- فصل نهم: تاریخچهٔٔ چند مورد بیماری.

خواندن کتاب رنگ درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با توجه‌به رنگ به روان‌شناسی و درمان خود بپردازند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رنگ درمانی

«تئو گیمبل در کتاب شکل، صوت، رنگ و شفا می‌گوید: «در آغاز ظلمات مقدس حکمفرما بود و از این ظلمات نور سر برآورد. نور و تاریکی در رقص آفرینش به پایکوبی برخاستند و بدین‌گونه رنگ‌های طیف متولد شد.»

پس از بارش باران به‌همراه تابش خورشید، رنگین‌کمان در آسمان ظاهر می‌شود. هر قطره باران این رنگین‌کمان را از خود ساطع می‌کند. اگر در مکانی مناسب قرار داشته باشیم، گاهی به‌قدر کافی فرصت خواهیم داشت قوس کامل رنگ‌های درخشان و شفاف را ببینیم. در مبحث آفرینش در فصل نهم کتاب مقدس انجیل آمده است که خداوند به نوح قول داد هرگز زمین را بر اثر سیل ویران نکند و نشانهٔ این سوگند رنگین‌کمانی است که او هربار در آسمان نمایان می‌سازد.

«کمانم را در ابرها می‌نهم تا نشانهٔ عهدی باشد بین من و زمینیان.»

اگر از میان منشور به اطراف بنگریم، متوجه می‌شویم که هر چیزی در این کرهٔ خاکی در محاصرهٔ رنگ‌ها قرار دارد. اگر منشوری در اختیار داری خودت این را امتحان کن.

رنگ به احتمال زیاد یکی از قدیمی‌ترین اشکال درمانی است. پیشینیان ما از چگونگی تأثیر رنگ‌های موجود در طبیعت بر بدن آگاه بودند که اوقات بسیاری را در طبیعت به جذب و تنفس رنگ‌های زندهٔ آن صرف می‌کردند. آنان همچنین دریافته بودند که رنگ غذاهای مصرفی راه دیگری برای درمان بدن است.

نزد پیشینیان رنگ با عرفان در هم آمیخته بود. آنها دربارهٔ ساختار جهان اطلاعات کمی داشتند و سازش‌پذیری با نیروهای آسمانی برای‌شان حکم مرگ یا زندگی را داشت. در تمدن‌های باستانی رنگ مظهر نور بود و به‌همین دلیل رنگ را با خدایان مرتبط می‌دانستند. تمدن‌های یونانی هم رنگ را توأم با توازن گیتی به‌شمار می‌آوردند. زندگی مصریان مملو از نمادهای رنگی بود. رنگ در هنر و فرهنگ مصر جلوه‌گر بود. آنان غنای رنگ را چه در طلسم‌هایی که به خود آویزان می‌کردند و چه در معابدی که برپا می‌داشتند، به‌کار می‌بردند. مصریان مرده‌ها را مومیایی می‌کردند و آنها را با صورتک‌هایی زیبا و زیورآلاتی رنگارنگ می‌آراستند. پیش‌سینهٔ کشیشان مصری به نشانهٔ تقدس داوری‌هایشان آبی‌رنگ بود و زمان را ابدیتی سبز رنگ می‌دانستند.

در تمام طول تاریخ رنگ از نظر خدایان و الهگان هم حائزاهمیت بوده است. آتنا، دختر زئوس، جامه‌ای طلایی به تن داشت. سِرِس، الههٔ طبیعت رومیان، خشخاش قرمز را مقدس می‌دانست.

در کیش برهمایی رنگ زرد مقدس به‌شمار می‌آمد و جامهٔ بودا به رنگ زرد یا طلایی بود. در اوپانیشادها آمده است: «در جایگاه عرش طلایی برهما قرار دارد: همچنان نادیدنی و ناب. اوست نور تابناک تمامی نورها.»

رنگ مقدس حضرت محمد (ص) سبز است. در دین یهود، رنگ‌های مقدس را قرمز، آبی، ارغوانی و سفید تشکیل می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان