دانلود و خرید کتاب کتاب مستطاب مثنوی الاطفال جلال الدین محمدبن محمد مولوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب مستطاب مثنوی الاطفال اثر جلال الدین محمدبن محمد مولوی

کتاب کتاب مستطاب مثنوی الاطفال

معرفی کتاب کتاب مستطاب مثنوی الاطفال

کتاب مستطاب مثنوی الاطفال (من کلام مولینا جلال‌الدین محمد البلخی ثم الرومی قدس الله اسراره و اضاء انوارهنوشتهٔ جلال الدین محمدبن محمد مولوی به تصحیح سلطان‌الکتّاب و به کوشش احمد مجاهد است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مستطاب مثنوی الاطفال

کتاب مستطاب مثنوی الاطفال گزیده‌ای است از داستان‌های مثنوی همراه با تصویر که در سال ۱۳۰۹ قمری به صورت چاپ سنگی در ۳۲۷ صفحه و به خط حاجی محمدرضا متخلص به صفا و ملقب به سلطان الکتاب در تهران چاپ شده است. همچنین در برگ پایانی کتاب آمده است: بر حسب فرمایش جناب جلالت نصاب بندگان آقای مفتاح الملک دام اقباله العالی تحریر این کتاب مستطاب مثنوی الاطفال سمت اختتام پذیرفت.

این کتاب از حکایت پادشاه و کنیزک و طبیب غیبی آعاز شده و به حکایتی از سلطان محمود و دزدان خاتمه می‌یابد.

بازنوشته‌های‌ متون کهن‌ یکی‌ از کارهای‌ شایان‌ توجه‌ در دوره‌ مشروطه است. از آغازگران‌ این‌ کار شیخ‌ محمد حسن‌ تهرانی‌، مشروطه‌خواه‌ مبارز و نماینده مجلس‌ اول‌ بود و از ادامه‌‌دهندگان‌ آن‌ محمدبن‌ یوسف‌ مازندرانی‌ ملقب‌ به‌ مفتاح‌الملک‌ با کتاب‌ مثنوی‌ الاطفال است‌.

مثنوی الاطفال با هدف‌ تربیتی برای کودکان به چاپ رسیده است.

محمدرضای شیرازی ملقب به سلطان‌الکتاب و متخلص به صفا و از کاتبان خوشنویس قرن حاضر و در دربار ناصرالدین‌شاه و مظفرالدین شاه قاجار سمت لشکرنویسی داشت و بسیاری کتاب به خط او چاپ شده است. از جمله اوصاف ناصری، به قلم کتابت جلی خوش در ۱۳۰۱ ق.؛ دیوان مجمر، به قلم کتابت و دودانگ خوش که پس از نقل یک قصیده‌ٔ مدیح از خود کاتب در سال ۱۳۱۲ ق.؛ مفتاح‌الرموز مفتاح‌الملک به قلم کتابت جلی خوش در سال ۱۳۲۰ ق.؛ جلد اول نامه‌ٔ دانشوران به قلم کتابت و دودانگ متوسط در سال ۱۲۹۶ ق. و... .

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب مستطاب مثنوی الاطفال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگران ادبیات نوجوانان و همچنین دانشجویان علوم تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱۴۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان