دانلود و خرید کتاب بازی بلندمدت دوری کلارک ترجمه اکبر درویشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی بلندمدت اثر دوری کلارک

کتاب بازی بلندمدت

معرفی کتاب بازی بلندمدت

کتاب بازی بلندمدت نوشتهٔ دوری کلارک و ترجمهٔ اکبر درویشی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. این کتابْ تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاه‌مدت را به شما می‌آموزد.

درباره کتاب بازی بلندمدت

کلید زندگی پُرمعنا چیست؟ این است که خودمان شروطی برایش تعیین کنیم. ما می‌توانیم تقریباً هر چیزی را که می‌خواهیم به دست آوریم؛ البته نه در همان لحظه. اگر روشمند باشیم، پشتکار داشته باشیم و گام‌های کوچک اما سنجیده برداریم، می‌توانیم به آنجا برسیم. شاید این حرکت در ابتدا به‌کندی پیش رود، اما فواید آن اقدامات که در طول زمان افزایش یافته ممکن است به نتایج خیره‌کننده‌ای منجر شود. بازی بلندمدت که یعنی اجتناب از رضایتمندی کوتاه‌مدت برای تلاش در جهت هدفی مبهم اما باارزش در آینده، کار ساده‌ای نیست. اما مطمئن‌ترین مسیر برای دستیابی به موفقیت پایدار و معنادار در جهانی است که اغلب کارهای ساده، سریع و اساساً سطحی را در اولویت قرار می‌دهد.

در کتاب بازی بلندمدت مفاهیم و راهبردهای اساسی که فرایند تفکر بلندمدت را تقویت می‌کنند، معرفی می‌شود. 

این کتاب برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده که از زندگی و کارشان چیز بیشتری می‌خواهند و برای رسیدن به آن نقطه حاضرند مسیر دشوارتر را برگزینند. 

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است: «فضای خالی»، «تمرکز بر نقاط مهم» و «حفظ باور».

در بخش اول، «فضای خالی»، با بخشِ اغلب نادیده‌گرفته‌شدهٔ بازی بلندمدت آشنا می‌شوید. ابتدا، لزوم پاک‌سازی عرشه. اگر آن‌قدر پُرمشغله و آشفته‌اید که نمی‌توانید فکر کنید، رهایی از ذهنیت کوتاه‌مدت تقریباً امکان‌پذیر نخواهد بود.

در فصل اول، دربارهٔ دلیل واقعی این‌همه پُرمشغلگی بحث می‌شود. درست است که کارهای زیادی برای انجام‌دادن دارید، اما این هم حقیقتی است که یادداشت‌هایمان در تقویم معمولاً زندانی خودساخته برای ما می‌سازند. دربارهٔ ابزارهای عملی‌ای که از آن‌ها می‌توانید برای فرار استفاده کنید یا دست‌کم میله‌های این زندان را قدری بازتر کنید بحث می‌شود. در فصل دوم، راه‌های خاصی که به کمک آن‌ها بتوانید راحت‌تر به دیگران نه بگویید بررسی می‌شود. به‌این‌ترتیب، زمان بیشتری برای انجام‌دادن کارهای مهم‌تر خواهید داشت.

در بخش دوم، «تمرکز بر نقاط مهم»، به موشکافی تفکر بلندمدت پرداخته شده و بررسی می‌شود که چگونه می‌توانیم اهداف درست را شناسایی و به شکلی راهبردی و مؤثر آن‌ها را دنبال کنیم.

در فصل سوم، چهارچوب‌هایی معرفی می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها برای شناسایی اهداف مناسبتان استفاده کنید و متوجه می‌شوید که چرا باید برای «چیزهای جالب بهینه‌سازی کنید». در فصل چهارم، بر مفهوم «قانون بیست‌درصدی» متمرکز می‌شوید. این قانون، که شرکت گوگل آن را بر سر زبان‌ها انداخت، به این معناست که شما یک‌پنجم وقت خود را صرف ایده‌ها و کارهای جدید می‌کنید. 

در فصل ششم، دربارهٔ گذراندن هوشمندانه‌تر وقت صحبت می‌شود. آیا راهی برای یک تیر و دو نشان زدن و به‌کارگیری مؤثر وقت و انرژی برای تحقق اهدافمان وجود دارد؟ چنین به نظر می‌رسد که بله، راهی هست. این بخش با فصل هفتم خاتمه می‌یابد که در آن نشان داده می‌شود چرا ساختن شبکه‌ای قوی در بازی بلندمدت اهمیت دارد و چرا خیلی از افراد برای انجام‌دادن این کار تردید دارند. 

بالاخره در بخش سوم، «حفظ باور»، به مسئله‌ای می‌رسیم که اغلب دشوارترین بخش بازی بلندمدت است: حرکتِ روبه‌جلو با وجود مشکلات و موانع.

در فصل هشتم، صبر راهبردی را به بحث خواهیم گذاشت. وقتی سطح خاصی از موفقیت راضی‌تان کرده است (یا حتی مواقعی که احساس می‌کنید دارید پسرفت می‌کنید)، صبر راهبردی کلید استقامت است. در فصل نهم، به موضوع شکست می‌پردازیم که معمولاً احساس بسیار بد و تحقیرآمیزی به فرد می‌دهد، صرف‌نظر از ایدئولوژی «شکست سریع» سیلیکان‌ولی. رمز کار در فهمیدن تفاوت اساسی بین شکست و آزمون‌وخطاست، چراکه اگر در حال یادگیری باشید، در واقع شکست نمی‌خورید.

و در فصل دهم، از گام پایانی می‌گوییم: بهره‌مندی از پاداش سخت‌کوشی‌هایتان. جالب اینکه این کار همیشه هم ساده نیست. طی سال‌ها به سخت‌کوشی و تلاش عادت می‌کنید. برای همین، کوتاه‌آمدن و در واقع توقف‌کردن و لذت‌بردن از لحظه ممکن است کار دشواری باشد. اما امروزه بازی بلندمدت به معنای ایجاد نوعی موفقیت بلندمدت شغلی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با رضایت‌خاطر و لذت به گذشته و زندگی‌ای که خودتان خلق کرده‌اید نگاه بیندازید.

خواندن کتاب بازی بلندمدت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ممکن است مدیر اجرایی نیمه‌حرفه‌ای باشید و بخواهید بدانید گام بعدی چیست. ممکن است کارآفرینی و از اینکه ایده‌هایتان آن‌طور که می‌خواهید شنیده نمی‌شود مستأصل شده باشید. ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای بازنشستگی‌تان باشید و نخواهید وقت و انرژی‌تان را با حرکات اشتباه تلف کنید. شاید یک حرفه‌ایِ جوان و برای نقش‌آفرینی در صحنهٔ بزرگ‌تری آماده باشید؛ در هر صورت این کتاب، بهترین انتخاب برای شماست.

بخشی از کتاب بازی بلندمدت

«همه می‌دانیم که سراسیمگی و زندگی ابدی در کوتاه‌مدت امر مطلوبی نیست. درحقیقت، در مطالعه‌ای که گروه پژوهش مدیریتی روی رهبران ارشد انجام داد نشان داده شد که ۹۷ درصد آن‌ها تفکر راهبردی، یعنی توانایی تمرکز آگاهانه بر اولویت‌های بلندمدت، را مهم‌ترین عامل موفقیت سازمان متبوع خود می‌دانستند.

اما مانعی بر سر راه وجود دارد. در مطالعهٔ جداگانه‌ای، تقریباً همان تعداد پاسخ‌دهندگان، یعنی ۹۶ درصد، ادعا کردند که وقت کافی برای تفکر راهبردی بلندمدت ندارند.

واقعاً؟

تردیدی نیست که امروزه حرفه‌ای‌ها بسیار پُرمشغله‌اند. مطالعهٔ مک‌کینزی نشان می‌دهد که دانش‌ورزان ۲۸ درصد وقت خود را به پردازش ایمیل‌هایشان اختصاص می‌دهند. پژوهش دیگری که گروه اتلاسیان انجام داد بیانگر این است که این افراد به‌طور متوسط ماهانه در شصت‌ودو جلسه شرکت می‌کنند؛ رقمی که بسیار تکان‌دهنده به نظر می‌رسد تا این‌که درمی‌یابید این رقم به حدود دو یا سه جلسه در هر روز کاری تقسیم می‌شود. این امر غیرطبیعی نیست، بلکه روال همین است.

جنون دویدن از یک قرار به قرار بعدی، نوشتن گزارش پشت گزارش، سلفی‌گرفتن‌های گاه‌وبی‌گاه (سلام اینترنت) و سپس جواب‌دادن به ایمیل‌ها تا نصف‌شب این احساس را ایجاد می‌کند که ما هم داریم روز گراندهاگ۸ شخصی خودمان را می‌گذرانیم. در این گیرودار، کار واقعی ما، یعنی کاری که براساس آن ارزیابی می‌شویم و حقیقتاً دستاوردی در پی دارد، در بین کارهای دیگر لِه می‌شود.

حقیقت این است که برخی شرکت‌ها هنوز هم به‌خطا زمان حضور در دفتر (یا اگر دورکاری می‌کنید، «زمان کار با مانیتور») را با بهره‌وری و وفاداری به شرکت در هم می‌آمیزند. تحقیقات نشان داده آن دسته از کارمندانی که طی هفته پنجاه ساعت یا بیشتر در محل کار حضور دارند ۶ درصد بیشتر از سایر همکارانِ کمتر علاقه‌مندشان حقوق دریافت می‌کنند. این در حالی است که پس از پنجاه ساعت، میزان بهره‌وری عملاً کاهش می‌یابد. بنابراین، ذهنیت «همیشه آماده به خدمت» نوعی انطباق منطقی به این مشوق‌های نابجاست.

اما این همهٔ داستان نیست. وقتی ۹۶ درصد رهبران بسیار موفق همگی حرفشان این است که برای انجام‌دادن کارهای ضروری سازمانی فرصت ندارند، پس اتفاق دیگری در حال وقوع است.

مزایای نهان جنون

می‌گوییم که می‌خواهیم در تقویم و زمان فضای خالی داشته باشیم تا برای فکرکردن فرصتی پیدا کنیم. به‌هرحال، پیوسته احساس می‌کنیم در مرز عقب‌افتادگی قرار داریم. همیشه نگاهمان به کار بعدی است که در تقویم نوشته شده و هرگز قادر نیستیم از آنچه مقابلمان قرار دارد لذت ببریم. اگر سرعت کار بیش‌ازحد جنون‌آمیز، تقاضاها بیش‌ازحد طاقت‌فرسا و فشار بیش‌ازحد سرکش باشد، حتی بهترین شغل هم عذاب‌آور خواهد شد.

پس چرا نمی‌توانیم دست بکشیم؟

چنین به نظر می‌رسد که احتمالاً از «حالت اجرایِ» بی‌امان و کوتاه‌مدت خود مزایایی نهانی عایدمان شود. سیلویا بلتزا، عضو دانشکدهٔ بازرگانی کلمبیا، و همکارانش در پژوهشی نشان دادند که پُرمشغلگی، دست‌کم در ایالات متحدهٔ امریکا، بیانگر جایگاه اجتماعی بالای فرد است. «انتظار می‌رود افرادی با خصوصیاتی که برای کارفرماها و مشتریان ارزشمند است (مثل شایستگی و جاه‌طلبی) در بازار شغلی طرف‌دار زیادی داشته و کمتر در دسترس باشند. بنابراین، با گفتن این حرف به دیگران که سرمان شلوغ است و همیشه داریم کار می‌کنیم، به‌طور ضمنی این معنا را منتقل می‌کنیم که خواهان زیادی داریم و همین مسئله موجب ارتقای جایگاه مفروض ما می‌شود.»

به عبارت دیگر، «پُرمشغلگی دیوانه‌وار» و حصول اطمینان از وقوف دیگران به آن می‌تواند خودآگاه یا ناخودآگاه برای عزت‌نفس ما مهم باشد. آرزو می‌کنیم که برای تفکر بلندمدت وقت داشته باشیم، اما وقت‌داشتن ممکن است این پیام را منتقل کند که از آنچه تصور می‌کردیم قدری کم‌اهمیت‌تریم.

بی‌تردید خودارزشی مشوق قدرتمندی است که ما را پُرمشغله نگه می‌دارد. اما مشوق‌های دیگری نیز هستند.»


معرفی نویسنده
عکس دوری کلارک
دوری کلارک

دوری کلارک علاوه بر اینکه یک نویسنده‌ی حوزه‌ی کسب‌وکار توانمند است، یکی از افراد تاثیرگذار و الهام‌بخش در دنیای کسب‌وکار به شمار می‌رود. او نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروشی مثل بازآفرینی خویشتن، ارتباطات موثر، پیدا کردن ایده‌ی برجسته برای کسب و کار و... در حوزه‌ی مشاوره‌ی کسب و کار، تدریس مهارت‌های ارتباطی در فضای کسب‌وکار و تدوین استراتژی کسب‌وکار هم فعالیت‌های درخورد توجهی دارد.

دامنه
دیوید اپشتاین
دام نبوغ
دیوید رابسن
هشت قاعده عشق
جی شتی
خودانضباطی در ده روز
تئودور برایانت
فقر احمق می کند
سید امیرحسین میرابوطالبی
تیزذهن بمانید
سانجی گوپتا
از خوب به عالی
جیم کالینز
شغل خوب، شغل پوچ
میهای چیکسنت میهای
تغییرآفرین
جونا برگر
زندگی خود را دوباره بیافرینید
جفری یانگ
افسردگی نهفته
مارگارت رابینسون رادرفورد
ذهن توسعه یافته
آنی مورفی پال
چگونه تغییر کنیم؟
کیتی میلکمن
انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار
کوین سیملر
قدرت پشیمانی
دنیل اچ. پینک
طرح های جنون آمیز
سافی باکال
یک سال با نظم
مارتین میدوز
کتاب راهنمای زندگی
جولیان باگینی
طرح و نقشه ای برای شادکامی
پل دولان
زندگی های پنهان درون گرایان
جن گرانمن
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

Al! R€za
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

طاقچه جان لطفا در بی نهایت قرار بده تا با این کتاب ، واسه سال جدید برنامه ریزی کنیم.❤️ دوستان لطفا لایک کنید تا ببینند درخواست واسه این کتاب زیاده🙏

nurse asma
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

از اونجایی ک بسیار از کتاب هایی ک در زمینه برنامه ریزی بلند مدت نوشته نویسنده‌های خارج از کشورن و خیلی از کتب با شرایط و موقعیت کشورمون سازگاری ندارن و کاربردی نمیشه ازشون بهره برد کتاب بازی بلندمدت راهکار

- بیشتر
Mina
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

تا الان فصل اول رو کامل موندم و مشتاق به باقی کتاب هستم، ابتدا به زمان بر بودن کارهای موثر تاکید میکنه و میگه باید صبور باشیم و در تله تاثیرات کوتاه مدت و جذاب و فست فودی نیوفتیم و

- بیشتر
372748
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

لطفاً در بی نهایت قرار دهید

seyedmohammad sadeghi
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

کتاب لذت‌بخشی برای من بود. در ابتدا که کتاب رو شروع کردم مردد بودم که نکنه دوباره با چند نکته تکراری برنامه‌ریزی روبه‌رو بشم؛ اما بعد خوندن بخش اول کتاب کاملاً جذبش شدم. به‌طور خلاصه نویسنده سعی داره نکاتی رو مرور

- بیشتر
سمانه طباطبائی نژاد
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

من میانه مطالعه کتاب هستم. به پیشنهاد پادکست جافکری این کتاب رو تهیه کردم. وقتی مهرسا داشت درباره‌ش می‌گفت به نظرم جالب اومد اما وقتی خودم خوندم دیدم یکم با فرهنگ ما در تعارضه. نویسنده به رویدادهای پیرامون هر فرد دیدگاه

- بیشتر
...ali
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

واقعیتش کتاب رو نتونستم تا انتها بخونم، انکار نمیکنم که شاید ایراد از من بود و من نتونستم با کتاب ارتباط بگیرم ولی واقعیتش دوست ندارم توی یه کتاب آموزشی، بیشتر از استدلال هایی که نظر نویسنده رو تایید میکنن، خاطراتش

- بیشتر
کاربر ۶۵۱۰۴۰۵
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

فوق العاده

محمدامین :)
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

این کتاب یه کتاب توسعه فردیه که به طور ویژه درباره هدف گذاری، مدیریت زمان و اولویت بندی هدف ها در زندگی صحبت میکنه. اما فرقش با بقیه کتابهای توسعه فردی اینه که نویسنده داره از زندگی خودش مثال میزنه

- بیشتر
کاربر 4207167
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

یکی از بهترین کتابها برای توسعه فردی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹۶)
«فقط خودتان را وسط جمع آدم‌ها بیندازید. در ابتدا شاید حتی ندانید چه کسانی با شما هم‌فکرند، اما احتمالاً فردی را در آن جمع خواهید یافت که [واجد شرایط باشد]. اگر منتظر بمانید تا کسی را پیدا کنید، هرگز به خواسته‌تان نخواهید رسید.»
elahe.tirmah
اگر تنها دور خود بچرخیم و به محرک‌ها واکنش نشان دهیم، به اهدافمان حتی نزدیک هم نخواهیم شد.
ماهی سیاه کوچولو
اگر صبرکردن و کارکردن آسان بود، الآن همه انجامش می‌دادند. آنچه در مورد صبرکردن دوست دارم، این است که صبرکردن اساساً بهترین آزمون شایستگی است: آیا مایلید کاری را بدون تضمین نتیجه انجام دهید؟ ما به‌واسطهٔ مشقتِ بدون قدردانی و تمجید دیگران یا حتی اطمینان از به ثمر رسیدن آن موفقیت خود را به دست می‌آوریم. باید به ایمان خود تکیه کنیم و به هر نحو ممکن کار را انجام دهیم. به این می‌گویند صبر راهبردی.
hani
امروزه بسیاری از ما احساس شتاب‌زدگی، سردرگمی و عقب‌ماندگی می‌کنیم. سرگرم فعالیتیم و همیشه تمرکزمان متوجه کار بعدی است. در «حالت اجرا» ی دائمی گیر کرده‌ایم و لحظه‌ای را به سبک‌وسنگین کردن امور یا طرح پرسش‌هایی دربارهٔ توقع خود از زندگی اختصاص نمی‌دهیم. با گشت‌وگذار در صفحات مجازی دوستان و همکارانمان در اوقات فراغت، سیل موفقیت‌هایشان حرصمان را درمی‌آورد: رمز موفقیت آن‌ها چیست؟ آن‌ها چه چیزی می‌دانند که من از آن بی‌خبرم؟ چرا من به آن‌ها نمی‌رسم؟ آیا «ترفندی» وجود دارد که بتواند کمکم کند؟ قطعاً این‌گونه زندگی‌کردن به درد هیچ‌کس نمی‌خورد. چه می‌شود اگر مقایسه را کنار بگذاریم، تعریف شخصی‌مان را از موفقیت بیابیم و مطابق میل خود زندگی کنیم؟
Mina
همه‌چیز بیشتر از آنچه ما می‌خواهیم طول می‌کشد؛ همه‌چیز.
Soraya
باید تمایل داشته باشید که انتخاب کنید؛ کاری که خیلی‌ها انجام نمی‌دهند. یعنی بپذیرید که «بله» گفتن به یک چیز الزاماً به معنای «نه» گفتن به چیز دیگری است
Mina
همان‌گونه که اندیشمند انگلیسی، سیریل نورث‌کوت پارکینسون، اظهار داشته، «هر کار به اندازهٔ زمانی که برای آن تخصیص داده شده طول می‌کشد.»[۱] این قانون اجتناب‌ناپذیر است: اگر در تقویم خود وقت آزاد داشته باشید، بلعیده خواهد شد، مگر این‌که با هوشیاری از آن مراقبت کنید.
Mina
اگر دارید کارتان را درست انجام می‌دهید، هرچه باتجربه‌تر می‌شوید، افراد بیشتری سراغتان می‌آیند. و آنچه در ابتدا حرکتی هوشمندانه محسوب می‌شد، یعنی بله‌گفتن به همهٔ فرصت‌ها و دیدن این‌که ما را به کجا می‌کشانند، مسئولیتی بزرگ می‌شود. باید خودمان را تطبیق بدهیم و به‌مراتب گزینشی‌تر عمل کنیم.
Mina
گام اول درک این مسئله است که کلید زندگی پُرمعنا این است که خودمان شروطی برایش تعیین کنیم.
Mina
همان‌طور که از قول توماس ادیسون گفته می‌شود، درواقع ۹۹۹ روش را امتحان کرده‌اید که با آن‌ها نمی‌توان لامپ تولید کرد. شکست نخورده‌اید ــ اطلاعاتی را به دست آورده‌اید که کمک می‌کند رویکردتان را اصلاح کنید و در آینده به موفقیت برسید.
نسرین نیکبخت

حجم

۲۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان