دانلود و خرید کتاب اختلاس در اموال دولتی مجتبی حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلاس در اموال دولتی اثر مجتبی حاتمی

کتاب اختلاس در اموال دولتی

معرفی کتاب اختلاس در اموال دولتی

کتاب اختلاس در اموال دولتی نوشتهٔ مجتبی حاتمی و محمدکاظم حاتمی است و نشر گنجور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلاس در اموال دولتی

کتاب اختلاس در اموال دولتی سعی و تلاش دارد که اختلاس را از دیدگاه قرآن، عترت، عقل و اجتماع بیان کند و تبعات و پیامدهای ویرانگر و مخرب آن را با ذکر تاریخچه‌ای از پیدایش اختلاس و شیوهٔ برخورد با آن در اعصار مختلف بازگو کرده و تعریف اختلاس را از نظر لغوی، فقهی و حقوقی بیان کند. ضمن تبیین ارکان قانونی، مادی و معنوی اختلاس، شرایط اختصاصی تحقق اختلاس و سیر تاریخی تدوین قانون راجع به آن را ذکر کرده و تعریف شروع به اختلاس، شرکت و معاونت در اختلاس، مجازات مباشر اختلاس و شروع به اختلاس و مجازات شرکت و معاونت در اختلاس، جرائم در حکم اختلاس، تفاوت اختلاس با بعضی جرائم دیگر، قوانین و مقررات آئین دادرسی کیفری در رابطه با اختلاس، بررسی تطبیقی اختلاس در قانون جزائی سایر کشورها و نهایتاً علل وقوع اختلاس و راه‌های پیشگیری از آن را به تفصیل شرح و توضیح دهد.

خواندن کتاب اختلاس در اموال دولتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های فقه و کلام اسلامی و حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلاس در اموال دولتی

«اختلاس در اموال دولتی از جمله جرائمی است که توسط کارکنان دولت در هر جامعه مدرنی که دارای تشکیلات حکومتی باشد، از جمله جامعه ما، ممکن است وقوع یابد. و بدون تردید این عمل مجرمانه اثرات سوء و زیانباری را متوجه جامعه خواهدکرد. زیرا هم اعتماد عمومی و دولت را از کارمندان و مأمورین دولت سلب می کند، هم باعث ترویج خیانت در بین سایر کارگزاران و حتی مردم عادی جامعه می شود، و هم باعث صدمه به اقتصاد کشور و سرمایه های عمومی و اموال اشخاص که در اختیار عمال دولت است خواهد شد. به جرأت می توان گفت که اگر بسیاری از حکومتها حمایت مردمی را از دست داده اند و پایگاه مردمی آنها سست شده است، و به لحاظ نداشتن پشتوانه مردمی توسط جریانات داخلی و یا تهاجم خارجی منقرض شده اند، به این علت بوده که عمال آن دولت ها اشخاص خائنی بوده اند و نسبت به اموال عمومی و اموال اشخاص که به حسب وظیفه در اختیارشان بوده، مرتکب اختلاس شده اند.

شکی نیست که اختلاس می تواند علاوه بر اضرار مالی به جامعه یا افراد خاص، اثرات ویرانگر و سوئی را از خود در افکار عمومی و جامعه نیز باقی بگذارد. زیرا مرتکب اختلاس با عمل خود موجب می شود که مردم را نسبت به هیئت حاکمه ای که تمام هم و غمش تامین منافع جامعه است، مأیوس و نسبت به منافع اجتماعی، استقلال کشور و حتی تمامیت ارضی کشور خود بی انگیزه و بی تفاوت نماید؛ و چه بسا موجب شود که عده ای حتی نسبت به هیئت حاکمه، یا منافع اجتماعی، یا استقلال کشور و یا حفظ تمامیت ارضی کشور خود نه تنها دچار یأس و ناامیدی شوند، بلکه با بهره گیری از موقعیتی که برایشان ایجاد شده و جهت کسب منافع مادی بیشتر، تن به همکاری با دشمنان دولت یا مردم و کشور خود دهند و نسبت به آنان خیانت کنند. بسیار اتفاق افتاده افرادی که وقتی از دولت و جامعه ملی خود ناامید و مأیوس شده اند، حتی مبادرت به جاسوسی علیه کشور خود و به نفع بیگانه کرده اند تا به این طریق منافعی کسب کنند و ایشان نیز در رابطه با تأمین منافع شخصی از قافله سودجویان عقب نمانند و گوی سبقت را در رسیدن به ثروت از دیگران بربایند. لذا از جمله اثرات مخرب اختلاس، گرایش عمومی جامعه به سمت سوء استفاده از موقعیتهائی است که برای ایشان ممکن است ایجاد شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

حجم

۱۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان