دانلود و خرید کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم) اردشیر نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم) اثر اردشیر نورایی

کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم)

معرفی کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم)

کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم) نوشتهٔ اردشیر نورایی است. نشر میترا آقاکوچک این داستان بلند ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم)

کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم) پس از «عاشق خونسرد» و «کالی» سومین رمان اردشیر نورایی است که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است. این رمان معاصر ایرانی در ۶ بخش با نام‌های «تريفه»، «رعنای عزيز»، «مصائب عشق»، «تراوين»، «دنيای رنگی آريو» و «حکيم بغدادی» نوشته شده است. هر يک از بخش‌ها سرگذشت انسانی را روایت می‌کند که به جنون ختم می‌شود و کارش به درمانگاه روان‌پزشکی «دکتر فرازمند» می‌کشد. این رمان حاوی روايت‌هایی از آدم‌های معمولی است که گاه دچار توهم و گاه مصيبت عشق مي‌شوند؛ به‌هرحال اساس اين سرگذشت‌ها واقعی است که گاه شخصيت‌ها با همان شمايل در داستان حضور دارند و گاه به‌شکلی ديگر در مکانی ديگر به‌آرامی از مرز واقعيت عبور و در واقعيتی ديگر مدتی زندگی می‌کنند. اين رمان را می‌توان نقدی بر ناهنجاری‌های روحی، روانی و اجتماعی مرحلهٔ گذار از پيشامدرن به پسامدرنِ معوج و معلول جامعه‌ای مريض در نظر گرفت.

عدم‌هماهنگی زيرساخت‌های فرهنگی با پيشرفت‌های تکنولوژيکی، هجوم خرده‌فرهنگ‌های بيگانه، دست‌اندازهای عرفی، شرعی و قانونی در راه گسترش فرهنگ انسانی، در طول سال‌ها شرايطی را فراهم آورده که بسياری از انسان‌ها در حالت عادی توهم‌بار و به هنگام بروز بحران درمانده‌اند؛ گویی تصوير جانشين واقعيت شده است و ما با وانموده‌ها روبه‌رو هستيم. توهم و ازخودبيگانگی وجنون پيش روی شخصيت‌ها کمين کرده‌ است. يکی ناگهان متوجه می‌شود که همسرش عاشق شخص ديگری است. زنی ناگهان دلدارش را از دست می‌دهد. شخصيتی ديگر زن و فرزندش را به‌شيوه‌ای نگران‌کننده ترک می‌کند. ديگری دون‌کيشوت‌وار همچنان به پرونده‌سازی برای اطرافيانش ادامه می‌دهد.

درمورد سبک نويسنده می‌توان گفت اگر سبک را فراهنجاری در زبان تصور کنيم که نظام خاص احساسات و انديشه‌های نويسنده و روش نگاه شخصيش را به جهان اطراف و آدم‌ها نشان می‌دهد، اردشير نورایی هم از تبار نويسندگان صاحب‌سبک است و همچنين نوشته‌هايش خالی از طنز نيست.

خواندن کتاب راسپوتین فلکه پنجم (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان