دانلود و خرید کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد اول) اردشیر نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد اول) اثر اردشیر نورایی

کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد اول)

معرفی کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد اول)

کتاب «ورزش و فیلسوفان (جلد اول)» نوشتۀ اردشیر نورایی و تهمورث نورایی است و نشر میترا آقاکوچک آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد اول کتاب ورزش و فیلسوفان است و دوران باستان تا عصر روشنگری را دربرمی‌گیرد.

درباره کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد اول)

کتاب ورزش و فیلسوفان رویکردی اتخاذ کرده است که با کتاب‌های دیگر در حوزۀ فلسفۀ ورزش و تربیت‌بدنی تفاوت دارد. کتاب‌های فراوان و معتبری چه به صورت تألیفی و چه به صورت ترجمه دررابطه‌با اصول و مبانی فلسفۀ ورزش منتشر شده است. در این کتاب به برخی مصادیق فلسفی از جنبه‌های ورزش و همچنین خلاصه‌ای از زندگی، تفکرات و دیدگاه‌های هر فیلسوف اشاره شده است. اردشیر نورایی و تهمورث نورایی در کتاب فیلسوفان و ورزش تلاش کرده‌اند تا فیلسوفان را به زبان ساده‌تر از کتاب‌های مرجع معرفی کنند.

تمرکز کتاب فیلسوفان و ورزش بر دیدگاه‌ها و عملکرد فیلسوفان در مورد جنبه‌های مختلف ورزش است. ازیک‌طرف نظریات مستقیم آنها دررابطه‌با ورزش، حرکت، تربیت و سلامت بدن و از طرف دیگر دیدگاه‌های غیرمستقیم آنان دربارۀ این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر برخی از فیلسوفان به حضور در صحنه‌های ورزشی علاقه‌مند بودند و یا حتی اگر سابقهٔ ورزشی در کارنامۀ زندگی خود داشته‌اند، این امر موردتوجه نویسندگان بوده است و به بیان، معرفی و توضیح آن پرداخته‌اند. دیدگاه شماری از فیلسوفان نسبت به اسطوره‌های قهرمان به‌ویژه در دوران باستان هم ازجمله مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. همچنین کاربرد واژۀ ورزش، حرکت و کلمات مربوط به آن‌ها در نوشته‌ها یا محاورات فیلسوفان نیز در کتاب فیلسوفان و ورزش اشاره شده است.

خواندن کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه و ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  ورزش و فیلسوفان (جلد اول)

«شاید اولین فیلسوفی که برای حرکت نقشی تعیین‌کننده در شکل‌گیری جهان قایل بود، آناکسیماندر باشد. او نه به خلق ناگهانی که به تکامل جهان بر اثر این حرکت مداوم اعتقاد داشت. آناکسیماندر به این نتیجه رسیده بود که مادۀ اصلی سازندۀ جهان باید خنثی باشد. او به یک حرکت دائم و ابدی باورداشت که در ضمن آن جهان شکل‌گرفته است. او نه به خلق ناگهانی که به تکامل جهان بر اثر این حرکت مداوم اعتقاد داشت. حرکت از دیدگاه این فیلسوف جایگاه محوري داشت. حرکت موجودات و انسان نیز در رشد و توسعه فرهنگ جوامع نقش محوری دارد. ورزش به‌عنوان میوهٔ حرکت از دیدگاه او اهمیت می‌یابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۹۹ صفحه

قیمت:
۸۲,۵۰۰
تومان