دانلود و خرید کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان تهمورث نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان اثر تهمورث نورایی

کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان

معرفی کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان

کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان نوشتهٔ تهمورث نورایی و پونه قنبری و مریم شریف پور است. نشر میترا آقاکوچک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان

کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان پس از پرداختن به معنا و مفهوم اسطوره، مکاتب اسطوره‌شناسی، آیین و جشن و اسطوره‌های قهرمان، مطالب خود را با پرداختن به دیدگاه‌های اسطوره‌ای درمورد پیدایش انسان، تحولات مهم و تعیین‌کننده در پیشرفت انسان ابتدایی و تاریخچهٔ ارابه و چرخ و بارکش‌ها ادامه داده است. این کتاب در ادامه از اسطوره‌های سوارکاری ارابه و اسب، ارابه و گردونه در میان اسطوره‌ها و اسب و سوارکاری در میان اسطوره‌ها سخن گفته است. با مطالعهٔ این اثر با شخصیت‌هایی اساطیری مانند «اسوانتویت»، «پالامدس»، «لهراسب»، «لکشمی»، «شانگو ایزد توفان»، «سانتورها ـ کنتائورها» و «دوبرینیانیکی تیچ»‌ آشنا می‌شوید.

خواندن کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اسطوره و ورزش و مطالعه درمورد پیوند این دو پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسطوره های سوارکاری در جهان باستان

«دیگر این نگاه که اسطوره چیزی جز دروغ نیست، در بین صاحبان اندیشه در این حوزه، چندان جایگاهی ندارد و بررسی اسطوره‌ها برای درک بهتر عملکردهای اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است. این گفته‌ی الکساندر کراپ که: «در زمان‌های باستانی و حتی امروزه در جوامع نیمه متمدن، ادبیات شفاهی که اسطوره جزیی از آن است، زاده‌ی قوه و استعدادی انسانی و عمومی، مردمی و بسی اندک فردی است و اثری است که همگان، حس و درکش می‌کنند و گرچه بعضی از افراد با استعداد آن را آفریده‌اند، اما دیری نمی‌پاید که اثر (اسطوره‌ای) به مالکیت و تصرف مردمان قبیله و ملت درمی‌آید»، نشان از اهمیت شکل‌گیری اسطوره‌ها دارد. به‌نوعی می‌توان گفت که این دیدگاه بیانگر نوعی عمل اجتماعی در شکل‌گیری اسطوره‌ها است و بر این اساس توجه و دقت در آن می‌تواند بخشی از واقعیت‌های زندگی انسان در گذشته را روشن‌تر ساخته و چرایی رفتارهای امروزی و به‌ویژه آیین‌ها، هنرها و آنچه که برای ما اهمیت دارد یعنی ورزش را با زبان خاص خود بیان نماید. گرچه کراپ بر دروغین بودن برخی از اسطوره‌ها نیز اشاره دارد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۶۱,۵۰۰
۳۰,۷۵۰
۵۰%
تومان