دانلود و خرید کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین علی اصغر ربیع پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین اثر علی اصغر ربیع پور

کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین

انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین

کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین نوشتهٔ علی اصغر ربیع پور و نیما نوروزی است و نشر گنجور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین

بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی، نام تازه‌ای است که این روزها بابت فرصت‌های زیادی که در عرصه‌های مالی و ارزهای دیجیتال ایجاد نموده، مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است. امروزه از فناوری بلاک‌چین، به‌عنوان یک فناوری انقلابی یاد می‌شود که پتانسیل تغییر‌ در بسیاری از امور متداول زندگی کنونی را خواهد داشت؛ حتی برخی انقلابی بودن این فناوری را‌ معادل ظهور اینترنت در قرن بیستم می‌دانند.‌ فناوری بلاک‌چین، ‌این قابلیت را داشته که بدون در خطر افتادن حریم خصوصی، امنیت دارایی‌های دیجیتال و طرف‌های درگیر، همهٔ سیستم‌های مالی و فعالیت بسیاری از صنایع، مؤسسات مالی، بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی سراسر دنیا را دستخوش تغییر کند. در حال حاضر، مطالعه ابعاد استفاده از این فناوری، در دستور کار بسیاری از ارگان‌ها و نهادهای سیاست‌گذاری ملی در کشورهای مختلف قرار گرفته است. به‌طور کلی، شرکت‌ها و دولت‌هایی که می‌توانند به‌سرعت روی امواج فناوری‌های جدید سوار شوند، پیش از همه دست به پیاده‌سازی بلاک‌چین زده‌اند.

برای مثال، دبی به‌تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰، اولین دولت توانمند شده با بلاک‌چین در جهان باشد. علاوه بر این، استفاده از فناوری بلاک‌چین و پیشرو شدن در آن، در نهادهای سیاست‌گذار دولتی بسیاری از کشورها، مورد بررسی قرار گرفته است. به‌عنوان مثال، کنگره و سنای آمریکا، پارلمان اتحادیه اروپا،‌ بانک مرکزی چین، نهادهای ملی روسیه و کارگروه دولتی زنجیره بلوکی روسیه، مجلس فرانسه، کره جنوبی، کانادا و غیره را می‌توان نام برد. علاوه بر این، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، نظیر سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی نیز در حال بررسی استفاده از کاربردهای این فناوری در حوزه‌های مختلف مورد نظارت خود هستند. کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین سعی دارد که این فناوری را از منظر حقوقی و قضایی مورد بررسی قرارداده و تاثیر این فناوری در آینده قضا و قانون گذاری نیز مورد بررسی قرار میگیرد.

خواندن کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های حقوق، اقتصاد نوین، رمز ارزها و کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقوق در عصر فناوری های پویا و غیرمتمرکز با نگاهی به رمزارزها و فناوری بلاک چین

«تکنولوژی بلاک چین، اختراع فوق‌العاده‌ای که در اکتبر ۲۰۰۸ توسط شخص یا اشخاصی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. این تکنولوژی از ترکیب دانش‌های مختلفی ازجمله ریاضیات (رمزنگاری)، علوم کامپیوتر، اقتصاد و کسب‌وکار به وجود آمده است. فناوری بلاک چین از طریق ایجاد امکان توزیع اطلاعات دیجیتال بدون کپی کردن آن، ستون فقرات نوع جدیدی از اینترنت را ایجاد کرد. در ابتدا برای پول دیجیتال بیت کوین طراحی شد، اما در حال حاضر جامعه فناوری در حال پیدا کردن دیگر کاربردهای بالقوه برای این فناوری است.

بیت کوین، طلای دیجیتال نام‌گذاری شده است و دلایل خوبی نیز برای این امر وجود دارد. بلاک چین می‌تواند انواع دیگری از ارزش دیجیتال را ایجاد کند؛ مانند اینترنت (یا خودرو)، شما برای استفاده از بلاک چین لازم نیست بدانید چگونه کار می‌کند. بااین‌حال، داشتن دانش اولیه در مورد این فناوری جدید به شما نشان خواهد داد که چرا انقلابی محسوب می‌شود. بلاک چین یک دفترکل دیجیتالی غیرقابل‌تخریب از معاملات اقتصادی است که می‌تواند نه تنها برای ضبط معاملات مالی بلکه تقریباً برای ثبت هر دارایی ارزشمندی استفاده شود. رمزارزهایی نظیر بیت کوین یا اتریوم، تنها یکی از کاربردهای بلاکچین هستند که به عنوان نسل جدید پول تلقی می‌شوند و برخلاف پول رایج کشورها که به پشتوانه دولت اعتبار دارند، تنها بر پایه اثبات‌های رمزنگارانه ارزشمند بوده و مبادله می‌شوند. گفته می‌شود تکنولوژی بلاکچین یکی از در هم گسیخته ترین تکنولوژی‌های دهه اخیر است. یک بلاکچین ذاتاً یک پایگاه داده توزیع شده از رکوردها یا اطلاعاتی است که از یک بخش به بخش دیگر بدون ذخیره در یک مرکز مجاز شده و از قبل تعیین شده است. بدون داشتن درک درست در رابطه با مفهوم بلاکچین، پتانسیل‌های عمومی این تکنولوژی به درستی درک نشده یا نادیده گرفته می‌شوند. مسائلی در رابطه با پیچیدگی‌های فنی، خطرات، مسائل امنیتی و تناسب استفاده به عنوان یکی از موانع برای دولت‌های رسمی برای بکارگیری واقعی با این تکنولوژی تازه پدیدار شده است.

بیت‌کوین موفق‌ترین نمونه از میان صدها ارز رمزنگاری شده است که اصطلاحاً در زبان عامیانه  به آن‌های ارزهای مجازی و یا حتی پول مجازی هم گفته می‌شود؛ اما چیزی که این روزها بیشتر از خود بیت‌کوین مورد توجه قرار گرفته و درهای جدیدی را به روی صنایع مختلف باز کرده است، تکنولوژی بلاک چین است  که در زبان فارسی اصطلاحاً به آن تکنولوژی زنجیره بلوک هم می‌گویند.

تکنولوژی بلاک چین برای اولین بار به طور گسترده در بیت‌کوین مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از یک بلاک چین، افراد زیادی می‌توانند گزارشات مختلفی را به یک نوع بایگانی اطلاعات وارد کنند و همچنین کاربران می‌توانند چگونگی ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات را کنترل کنند.

وقتی شما پول خود را به صورت سپرده در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنید یک برگه ای به شما می‌دهند که شامل یک سری اطلاعات در مورد سپرده شما و حساب شما و موارد دیگر است که پس از تکمیل آنها در یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می‌کنند.

بیت کوین هم کار مشابهی را برای حفظ اطلاعات حساب‌های کاربران انجام می‌دهد اما برخلاف یک بانک در بیت کوین با توجه به ماهیتی که دارد نمی‌توان به یک قدرت مرکزی که پایگاه داده را برای کاربران مدیریت و ذخیره کند، اعتماد کرد. بیت کوین برای حل این مشکل، پایگاه داده را به مجموعه‌های کوچکتری به نام بلاک‌ها تقسیم کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۳۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان