دانلود و خرید کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه پل استراترن ترجمه فرزین هومانفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه اثر پل استراترن

کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه

نویسنده:پل استراترن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه

کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه نوشتهٔ پل استراترن و ترجمهٔ فرزین هومانفر است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه

میشل فوکو، متفکر، باستان‌شناس اندیشه و تاریخ‌دان فرانسوی با وجود اینکه در برهه‌ای از زندگی‌اش گریزهایی به آرای نوکانتی زد، هیچ‌گاه به مفهوم دقیق و سنتیِ کلمه فیلسوف نبود. او در خانواده‌ای متمول بالید. پدرش جراحی مشهور بود. میشل که رابطهٔ خوبی با پدر نداشت، آرزوی او برای پزشک‌شدنش را با تحصیل و فارغ‌التحصیل‌شدن از مدرسه‌ٔ فلسفه‌ٔ دانشگاه اکول نرمال سوپریور نقش بر آب کرد. گفته شده است که نظریات و دیدگاه‌های فوکو با تناقض عجین است. او فردی دمدمی و ملون‌الفکر بود. نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر تأثیر شگرفی بر زندگی‌اش گذاشت. ۲۰ سال عضو حزب کمونیست بود، اما به‌یک‌باره تغییر جهت داد و از استالین و افکارش تبری جست. برخی از اهل نظر او را نوساختارگرا نامیده‌اند، اما میشل فوکو خود را نیچه‌گرایی دو‌آتشه می‌دانست. یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت دقیق او مطالعهٔ کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه است.

پُل میشِل فوکو در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ به دنیا آمد و در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۴ درگذشت. او فیلسوف، روان‌شناس، تاریخدان، باستان‌شناس اندیشه و متفکر فرانسوی و صاحب کرسی «تاریخ نظام‌های فکری» در کالج دو فرانس بود و در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و دانشگاه کالیفرنیای برکلی تدریس کرد. به‌خاطر نظریات عمیق و دیدگاه انقلابی دربارهٔ جامعه، سیاست و تاریخ از سرشناس‌ترین متفکران قرن بیستم محسوب می‌شود؛ همچنین فوکو جزو رهبران نظری پساساختارگرایی محسوب می‌شود. از مشهورترین آثار او می‌توان به نظم اشیا، نظم گفتمان، دیرینه‌شناسی دانش، مراقبت و تنبیه، پیدایش کلینیک، تاریخ جنون و تاریخ جنسیت اشاره کرد. پل استراترن، پژوهشگر و استاد رشتهٔ فلسفهٔ دانشگاه کینگستون، در کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه تلاش کرده است تا در ۲ بخش از پست و بلند زندگی و دستاوردهای این متفکر که فرزند زمانهٔ پر‌آشوب دههٔ ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی بود، تصویری روشن و صادق به دست دهد. نویسنده در بخش نخست به پس‌وپشت زندگی فیلسوف فرانسوی نفوذ کرده و آن را کاویده است. از آرزوی‌ دیرینه‌اش که زندگی در شهر لس‌آنجلس بود می‌گوید که شاد و آرامش کرد، اما عجل به او مهلت‌ نداد و بیماری ایدز جانش را گرفت. در بخش دوم، زیر عنوان «از فوکو و دربارهٔ فوکو» دیدگاه‌ها و نظریات او (زبان بیان‌گر حقیقت جهان نیست، بلکه تنها وسیله‌ای برای ابراز تجربهٔ شخصی است یا زبان جنبه‌ا‌ی ابزاری برای استفاده و حمایت از پایگاه‌های اجتماعی و سیاسی صاحبان قدرت است.) را به‌دقت تجزیه‌وتحلیل و نقد کرده است.

خواندن کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد فیلسوفی به نام «میشل فوکو» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فوکو در ۹۰ دقیقه

«در ادامه فوکو، به نمایشِ زادوولدهای پی در پیِ علومِ اجتماعیِ پی‌آمدِ تولدِ زندان، می‌پردازد؛ که جرم‌شناسی، جامعه‌شناسی، و روان‌شناسی، نمونه‌هایی از آن است. حالا دیگر درونباش‌های (زندانیانِ) سیستم کیفری نیز، مورد بررسی و شناسایی قرار می‌گرفت، دقیقاً به همان‌گونه‌ای که مفاهیم بهنجاری، بعد از محدودیت جنون، دامنه یافت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان