دانلود و خرید کتاب مردانی در آفتاب غسان کنفانی ترجمه احسان موسوی خلخالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردانی در آفتاب اثر غسان  کنفانی

کتاب مردانی در آفتاب

نویسنده:غسان کنفانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردانی در آفتاب

کتاب مردانی در آفتاب نوشتهٔ غسان کنفانی و ترجمهٔ احسان موسوی خلخالی است. انتشارات نیلوفر این رمان فلسطینی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مردانی در آفتاب

گفته شده است که ادبیات عرب چهره‌های شاخصی دارد. وزنه‌ٔ شعرا در مقایسه با نویسندگان سنگین‌تر است، اما غسان کنفانی، یکی از ۳ شخصیت برتر رمان عرب، شرایط را تعدیل کرده است. او در خانواده‌ای کرد‌تبار در شهر عکا به دنیا آمد. در مدرسه‌ٔ فرانسوی‌زبان شهر یافا مقطع ابتدایی را به پایان رساند. جنگ سال ۱۹۴۸ میان بریتانیا و اعراب باعث شد همراه خانواده به لبنان و سوریه کوچ کند. در حین تحصیل در رشتهٔ ادبیات عرب به جبههٔ مردمی برای آزادی فلسطین پیوست. کویت را به‌عنوان محل زندگی برگزید. روزنامه‌نگاری پیشه کرد و سردبیری چندین مجلهٔ سیاسی ـ ادبی را بر‌ عهده گرفت. در مقالات، گزارش‌ها، ترجمه‌ها و کتاب‌هایی که می‌نوشت، به ساخت هویت فلسطینی در قالب واژگان می‌پرداخت.

کتاب مردانی در آفتاب، بهترین اثر غسان کنفانی، جزو ۱۰۰ رمان برتر ادبیات عرب قرار دارد. نویسنده که از ماکسیم گورکی و رئالیسم سوسیالیستی متأثر است، سرگذشت ۳ مرد فلسطینی، از ۳ نسل متفاوت را تعریف می‌کند که قصد دارند به‌صورت غیر‌قانونی به کویت سفر کنند؛ شخصیت‌های مفلوکی که به جای ماندن، طغیان‌کردن، مخالفت‌کردن و کارکردن تلاش می‌کنند مختصات سکونت‌گاهشان را تغییر دهند. کنفانی در این کتاب با استفاده از زبان عربی معیار درباره‌ٔ فلسطینیان نوشته است. او تلاش می‌کند با سرخوردگی‌ها، ناامیدی، حس شکست و سردرگمی هموطنانش در حین اقامت در سرزمین‌های اشغالی مقابله کند.

احسان عباس، منتقد ادبی، درباره‌ٔ رمان مردانی در آفتاب نوشته است که توجه‌کردن به رابطهٔ افراد با زمین و آرزوی رهایی و نجاتْ نشان‌دهنده‌ٔ رویکرد رمانتیسیستی در این رمان است. او گفته است که این رمان را می‌توان ملغمه‌ای از سبک‌های رئالیسم، سمبولیسم و رمانتیسیسم دانست.

خواندن کتاب مردانی در آفتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فلسطین و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره غسان کنفانی

غسان کنفانی با نام کامل «غسان فائز کنفانی» در ۹ آوریل ۱۹۳۶ در عکا به دنیا آمد. او نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و یکی از اعضای رهبری جبههٔ مردمی برای آزادی فلسطین بود. غسان کنفانی از نویسندگان توانای حوزهٔ اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بود که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را دربارهٔٔ زندگی بیان می‌کنند. او سومین فرزند «فائز عبدالرزاق» بود که در جنبش ملی بر ضد اشغال بریتانیا فعالیت داشت. تحصیلات اولیه را در مدرسهٔ فرانسوی‌زبان میسیونرهای کاتولیک در شهر یافا سپری کرد. به‌دلیل جنگ عرب‌ها و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ غسان همراه با خانواده مجبور به مهاجرت شد و پس از اقامت کوتاهی در لبنان، به سوریه رفتند و در دمشق به‌عنوان پناهندهٔ فلسطینی سکنی گزیدند. دورهٔ متوسطه را آنجا سپری کرد. در سال ۱۹۵۲ در رشتهٔ ادبیات عرب دانشگاه دمشق ثبت‌نام کرد. غسان کنفانی در ۸ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ در یک حادثهٔ تروریستی موساد، در بیروت، با انفجاری بمبی که در ماشینش قرار داده بودند، همراه با خواهرزاده‌اش ترور شد. رمان «مردانی در آفتاب»‌ یکی از آثار داستانی اوست.

بخشی از کتاب مردانی در آفتاب

«نزدیکش رفت، صورتش سرخ بود و معلوم بود با فکرکردن به قصه‌ای که حاج رضا برایش پای تلفن تعریف کرده اوقات خوشی را گذرانده است... خم شد و درِ گوشش نجوا کرد:

- تو خیلی مَردی؟ یا مرد گیر نمی‌آید؟»

نظرات کاربران

همچنان خواهم خواند...
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

به نام خدا مدت‌ها بود که می‌خواستم این کتاب را بخوانم. کتابی از پایان چهار رانده از وطن به ظلم. عاقبت وانهادن و ترک خاک و دل سپردن به غربت و آینده‌ای نامعلوم. داستانی نمادین از سرنوشت مردم مظلوم فلسطین به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان