دانلود و خرید کتاب کیمیاگر معرفت فریدالدین رادمهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیمیاگر معرفت اثر فریدالدین رادمهر

کتاب کیمیاگر معرفت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کیمیاگر معرفت

کتاب کیمیاگر معرفت نوشتهٔ فریدالدین رادمهر است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به زندگانی، گفته‌ها و اندیشه‌های «ذوالنون» پرداخته است.

درباره کتاب کیمیاگر معرفت

فریدالدین رادمهر مترجم و مؤلف ایرانی‌تبار است. او در سال ۱۳۳۸ چشم به جهان گشود. رادمهر را معمولاً با ترجمه‌های دقیق و ظریفش می‌شناسند. کتاب کیمیاگر معرفت از معدود آثار تألیفی اوست. او در این کتاب درمورد «ذوالنون» نوشته است. ذوالنون از صوفیان بزرگ مصر بود. او در قرن دوم قمری در نزدیکی رود نیل متولد شد. ذوالنون از صوفیانی بود که در زمان خود بسیار نامهری دید. بسیاری پیش خلیفه‌ٔ آن زمان از او بدگویی می‌کردند. در نهایت خلیفه متوکل او را به بغداد احضار کرد و ۴۰ روز در زندان نگاه داشت. پس از چند جلسهٔ مباحثه، متوکل از کارش توبه کرد و ذوالنون را با احترام به مصر بازگرداند. آثار انگشت‌شماری درباره‌ٔ ذوالنون تألیف شده است.

کتاب کیمیاگر معرفت از مفصل‌ترین و کامل‎ترین آن‌ها است. این کتاب در ۳ بخش، زندگانی، اندیشه‌ها و آثار و سخنان ذوالنون را به‌تفصیل شرح داده است. بخش اول کتاب با عنوان زندگانی ذوالنون شامل فصل یک تا ۲۵ است. در این بخش تمام اطلاعات موجود از زندگی ذوالنون از تولد تا مرگ گردآوری شده است. در انتهای بخش اول، نظرات دیگران پیرامون این صوفی بزرگ آورده شده است. بخش دوم با عنوان اندیشه‌های ذوالنون فصل‌های ۲۶ تا ۳۷ را در بر گرفته است. فریدالدین رادمهر در این بخش، اندیشه‌های ذوالنون را شرح داده است. نظرات و عقاید این صوفی درباره‌ٔ مسائلی مانند سماع، معرفت، محبت، شریعت و… در این بخش بررسی شده‌اند. عنوان بخش آخر مرقومات ذوالنون است و فصل‌های ۳۸ تا انتها را شامل می‌شود. این بخش به آثار مکتوب ذوالنون اختصاص دارد.

خواندن کتاب کیمیاگر معرفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد صوفیان و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کیمیاگر معرفت

«ابن‌عربی یگانه عارفی است که از جغرافیای الهی سخن می‌گوید و حدود و ثغور آن را توضیح می‌دهد. او این مطلب خویش را مسبوق به ذوالنون می‌داند و فاش اعلام می‌کند که ذوالنون در این سرزمین واقعی اما بسیار دور از انتظار، می‌زیست و توصیف آنجا را کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان