دانلود و خرید کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی اثر ولی‌الله درودیان

کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی

کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی حاصل کوشش ولی الله درودیان است. انتشارات نیلوفر این کتاب را در حوزهٔ ادبیات معاصر ایران روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی

کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی، حاصل کوشش ولی الله درودیان است. «ابوالقاسم انجوی شیرازی» معروف به «نجوا» یا آن‌طور که دوستان نزدیک صدایش می‌کردند «سید ریش»، در خانواده‌ای دین‌باور در شیراز به دنیا آمد و بالید. او بنیان‌گذار مرکز فرهنگ مردم وابسته به تلویزیون ملی ایران و محقق فرهنگ عامه بود. علاقه به ادب و فرهنگ باعث شد از نوجوانی در محضر بزرگانی چون ملک‌الشعرا بهار، جلال همایی، سید کاظم عصار و… حاضر شود و درس فرا گیرد. پس از پایان تحصیلات متوسطه به سوئیس رفت و از دانشگاه ژنو فارغ‌التحصیل شد. نقطهٔ عطف زندگی اِنجویِ شیرازی آشنایی و دوستی عمیق با «صادق هدایت» بود که تأثیر بسزایی بر زندگی‌اش گذاشت. انجوی پس از بازگشت به ایران علاوه بر مطالعه و پژوهش بر فولکلور، قصه‌ها، افسانه‌های کهن پارسی و به‌طورکلی فرهنگ مردم، دیوان حافظ را تصحیح و منتشر کرد. او که روزنامه‌نویسی برجسته بود، سردبیری روزنامهٔ «نبرد امروز» و مجلهٔ «آتش‌بار» را بر عهده داشت. در اواخر دههٔ ۱۳۳۰ و اوایل دههٔ ۱۳۴۰، دعوای آشنایان بر سر صادق هدایت به صفحات مجلات ادبی جنجالی کشید. شوق و اشتیاق نسل تازه‌ای از روزنامه‌نویسان باعث شد به این مناظره دامن زده شود. تقریباً همهٔ اطرافیانِ اهل قلم او در این دام افتادند، به یکدیگر تهمت زدند و نگفته‌هایی را فاش کردند، نقل‌قول‌هایی از او آوردند و… . در همین مجادله‌ها بود که نام سید انجوی به میان آمد. او تهمت می‌شنید و دم برنمی‌آورد. تنها کسی بود که در دام گفت‌و‌گوها بر سر صادق هدایت نمی‌افتاد و این، گرچه از جهت انسانی و اخلاقی پسندیده شمرده می‌شد، برای روزنامه‌نویسان که می‌خواستند همه چیز را دربارهٔ هدایت بدانند، خوشایند نبود. انجوی و «یزدانبخش قهرمان»، دیگر یار صادق هدایت، یاد او را همچون گنجینه‌ای گران‌بها با خود نگه داشته و هر روز آن را زنده می‌کردند، ولی از اینکه آن را با دیگران تقسیم کنند معذور بودند.

انجوی شیرازی در کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی، با نثری جذاب، پرکشش و جان‌دار که از دوران روزنامه‌نویسی‌اش باقی مانده، راوی صادقی است که صادق هدایت واقعی را بی‌کم‌و‌کاست معرفی می‌کند. او خاطره‌هایش را می‌تکاند و خاطرات معاشرت با رفیق دیرین‌ را عمومی می‌کند. این کتاب دربرگیرندۀ یادداشت‌هایی از زنده‌یاد انجوی شیرازی است که منتشر می‌شوند تا نخست یادی شده باشد از انجوی و در ثانی امید است که هدایت‌شناسان و دوست‌داران آثار صادق هدایت را به کار آید. بخش اول کتاب به آشنایی نویسنده با انجوی اختصاص یافته و بخش بعدی که در واقع هستۀ اصلی کتاب را شکل می‌دهد، یادداشت‌هایی است از انجوی شیرازی دربارۀ صادق هدایت. انجوی در این سلسله مقالات دربارۀ خلق‌وخوی صادق هدایت و چگونگی روابط عاطفی او با یکایک افراد خانواده‌اش نوشته و با نام و نشان از آنان نام برده است. این یادداشت‌ها تا پایان سال ۱۳۵۰ ادامه داشت و ناگهان قطع شد.

خواندن کتاب صادق هدایت به روایت انجوی شیرازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۹۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
۴۵,۶۰۰
۲۰%
تومان