دانلود و خرید کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن ملیسا هلسترن ترجمه یاسمن رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن اثر ملیسا هلسترن

کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

امتیاز:
۳.۵از ۲۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن نوشتهٔ ملیسا هلسترن و ترجمهٔ یاسمن رضایی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

وقتی نوبت به برازندگی می‌رسد، کمتر زنی از آدری هپبورن پیشی می‌گیرد. آدری آن‌قدر زیبا و منحصربه‌فرد بود که وقتی می‌خواهیم از کسی تعریف کنیم، می‌گوییم چقدر «آدری‌وار» است و درواقع با بیان این عبارت داریم ترکیبی از ظرافت، برازندگی، جذابیت و خرد را توصیف می‌کنیم.

سبک آدری در لباس پوشیدن تأثیر عمیقی بر دنیای مد و فشن گذاشته، اما این شخصیت یگانهٔ او بوده که در گذر زمان کم نیاورده و با قدرت بر جای مانده است. ما از آدری درس بزرگی آموخته‌ایم: اینکه بدانیم زن بودن یعنی خودت را خوب بشناسی.

و این‌گونه است که فکر می‌کنیم اگر قرار باشد کسی به این سؤال خودشناسی درست پاسخ بدهد، قطعاً آن شخص آدری خواهد بود: «از آدم‌هایی مثل ما چیزهای جالبی می‌پرسند؛ از عشق و ستاره‌بودن گرفته تا عقاید سیاسی‌مان سؤال می‌کنند. اما من همینی هستم که می‌بینید: یک بازیگر معصوم کوچک که تلاش می‌کند کارش را بکند و برای بقیهٔ دنیا این‌طور به‌نظر می‌رسد که عقایدم دربارهٔ سیاست در خاورمیانه اهمیت دارد. من نمی‌گویم نظر و عقیده‌ای ندارم. موضوع این است که شک دارم نظرم در این زمینه مهم باشد.»

آدری برای تمام دنیا نمایندهٔ کمال یک زن است و هنوز که هنوز است زنان زیادی می‌خواهند مثل او باشند.

آدری دربارهٔ زندگی خود می‌گوید: «زندگی‌ام طبق قاعده و فرمول خاصی نیست. بخشی از آن غریزی است و احساسات معمول بخش دیگری از آن را تشکیل می‌دهد. منطق هم در زندگی‌ام وجود دارد، منطقی که مثل خیلی چیزهای دیگر خوب است. من در طول زندگی‌ام از افراد و چیزهای مختلفی منطق آموخته‌ام و انگار این افکار در من جذب شده‌اند: از مادرم، معلم باله‌ام، مجلهٔ ووگ، قوانین زندگی، سلامتی و طبیعت چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام.»

کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن راجع‌به درس‌های شیرین زندگی‌ است. درس‌هایی که آدری هپبورن، یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینما و چه‌بسا، محبوب‌ترین زنان دنیا، از زندگی پر فراز و نشیبش یاد گرفته و او را به پرنسس بی‌نظیر تاریخ سینما تبدیل کرده است. رمز این زیبایی باوقار و این ظرافت پرعطوفت چیست؟ این‌همه وقار و سادگی درخشان از کجا می‌آید؟ از تربیت دقیق و اشرافی مادرش؟ یا از سختی‌های زمان جنگ جهانی و معلم باله‌اش؟ آدری، این بانوی باوقار دوست‌داشتنی، به زندگی چطور نگاه می‌کرد و نهایت آرزویش چه بود؟

مادرش، دوستانش، بزرگان دنیای سینما، از پیتر باگدانوویچ و بیلی وایلدر گرفته تا گری کوپر و گرگوری پک راجع‌به آدری چه گفته‌اند و او را چطور توصیف می‌کنند؟ از کودکی بانوی باوقار سینما چه می‌دانید؟ از احساسات و عقایدش نسبت به همه چیز، از جنگ گرفته تا سینما و شهرت و حتی شکلات؟

ملیسا هلسترن در این کتاب، با نثری صمیمی، همچون دختر باهوشی که می‌خواهد رمز محبوبیت و برازندگی بانوی سینما را بداند، از جنبه‌های مختلف زندگی آدری هپبورن نوشته و گفته‌های آدری و نظرات اطرافیانش درباره این هنرپیشهٔ مطرح را در ۱۰ فصل جمع‌آوری کرده است. شادی، موفقیت، سلامتی، عشق، خانواده، دوستی، رضایت، سبک، شهرت و انسانیت عناوین این ۱۰ فصل هستند، ۱۰ فصلی که شما را صدها قدم به آدری هپبورن واقعی نزدیک‌تر می‌کند و راه و روش برازندگی ماندگارش را نشان‌مان می‌دهد.

خواندن کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به همهٔ آن‌هایی که می‌خواهند راه و رسم دوست‌داشتنی‌شدن را بدانند، پیشنهاد می‌کنیم؛ به طرفداران آدری هپبورن که با فیلم‌هایی همچون تعطیلات رمی و صبحانه در تیفانی و سابرینا، زندگی می‌کنند و به همهٔ آن‌ها که می‌خواهند بدانند یک ستارهٔ واقعی، چطور فکر می‌کند، می‌اندیشد و به اندیشه‌هایش عمل می‌کند.

بخشی از کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

«به مادرت گوش بده

مادر آدری، بارونس الا فُن هیمسترا، «بیش‌تر از هر چیزی دلش می‌خواست یک هنرپیشهٔ انگلیسی باریک و بلند باشد.» اما میراث اشرافی‌اش او را از چنین حماقت‌هایی بر حذر می‌داشت. ازدواج و مادری از وظایف او بود.

مادر آدری ترجیح می‌داد بارونس صدایش کنند. ازدواج کرد. طلاق هم گرفت، چون «او هم مثل خیلی‌ها عشق را ترجیح می‌داد.» آن زمان طلاق گرفتن خیلی رایج نبود، اما بارونس تمام‌قد ایستاد و به‌عنوان یک زنِ تنها از دو پسرش، الکساندر و این، مواظبت کرد.

اما یک سال بعد با جوزف هپبورن ـ روستن ازدواج کرد. گرچه آن دو باهم آدری را به این دنیا آوردند، تنها مادرش بود که او را در طی زندگی‌اش همراهی کرد.

همیشه به‌وضوح صدای مادرم را می‌شنوم که به من می‌گفت: «وقت‌شناس باش. اول به دیگران فکر کن و زیاد راجع به خودت حرف نزن. تو جالب نیستی، دیگران‌اند که اهمیت دارند.»

ـ آدری

به قول آدری

این‌که دختر یک بارونس باشی باعث هیچ تفاوتی نمی‌شود جز این‌که مادرم در سال ۱۹۰۰ به دنیا آمده و طبق قوانین سخت و خشک بزرگ شده است، یک تربیت ویکتوریایی. به همین دلیل هم مادرم به آداب اجتماعی من و برادرانم خیلی اهمیت می‌داد و همیشه می‌گفت مهربانی یادتان نرود، شما باید همیشه مهربان باشید. باز کردن در برای خانم‌های مسن برایش کاری عادی بود و همیشه با جدیت به این کار تشویق‌مان می‌کرد.

«مادرم به من آموخت چطور راست بایستم، روی صندلی قوز نکنم، در استفاده از نوشیدنی‌ها و مواد شیرین نظم داشته باشم و در روز فقط شش نخ سیگار بکشم.»

«قواعد مادر مخالف این بود که اول به دیگران فکر نکنی یا منظم نباشی.»

«این یک رفتار قدیمی فوق‌العاده است، این‌که دیگران همیشه مهم‌ترند و تو در مرتبهٔ بعدی قرار می‌گیری. این تمام آن چیزی بود که من با آن بزرگ شدم. دیگران از تو مهم‌ترند. پس خیلی هیاهو نکن و با آن کنار بیا عزیزم.»

«در کودکی یاد گرفته بودم جلب‌توجه دیگران کار بدی است. پس هیچ‌وقت خودت را نمایش نده... همهٔ آن چیزی که من با آن زندگی‌ام را گذرانده‌ام.»

واقعاً نمی‌توانم بگویم استعدادهای آدری به‌خاطر من است. اگر این یک استعداد واقعی است، نعمت خداوند است. من همان‌قدر می‌توانم به این استعدادها افتخار کنم که به آسمان آبی یا نمایشگاه نقاشی فلمیش در رویال آکادمی.»

نظرات کاربران

saana
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

این کتاب جزو شیرین ترین کتاب های دنیا،درباره فرشته هالیووده.. ب هر کسی پیشنهادش میکنم:)

کاربر 5521708
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

کتابی از زندگی یک سلبریتی در هالیووده که خب تو نگاه اول اینجوری به نظر میرسه که خوندن این به منی که یه آدم معمولیم چه کمکی میتونه بکنه ولی اگه بخونیدش میفهمید ادری با اینکه یه سلبریتی فوق العاده

- بیشتر
mahnaz
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

جذبم نکرد.

kimia
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

چقدر قشنگ بود این کتاب راحت می شد عشق ازش دریافت کرد ❤️

الیزابت دارسی
۱۴۰۲/۰۹/۱۰

آدری قشنگ و دوست داشتنی🌱

kosar
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

یک کتاب خوب و جذاب برای عاشقان آدری هپبورن.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
«شادی چیست به‌جز یک هارمونی ساده میان انسان و داشته‌هایش؟» ـ آلبر کامو
fateme
بزرگ‌ترین پیروزی زندگی‌ام این بوده که توانستم با خودم زندگی کنم و کمبودهای خودم و دیگران را بپذیرم. از آن‌چه دوست دارم باشم خیلی دورم، اما بالاخره به این نتیجه رسیده‌ام که آن‌قدرها هم بد نیستم.
fateme
«بی‌غذایی، نگران جان دیگری بودن و بمباران، همه‌شان به من آموختند چطور قدر امنیت و آزادی را بدانم. درواقع، تجربه‌های بد در زندگی من به یک نقطهٔ مثبت تبدیل شدند.» «این تجربیات از من فردی انعطاف‌پذیر ساخت که قدر همهٔ چیزهای خوبی را که بعد از این اتفاقات تلخ به دست آمده می‌داند. من برای غذا، آزادی، سلامتی و خانواده، برای زندگی انسان، احترام بسیار زیادی قائلم.»
mitra
موفقیت این است که خودت، کارت و شیوهٔ انجامش را دوست داشته باشی.
Zara
آدری همیشه می‌دانست در زندگی چه می‌خواهد: امنیت، غذا، خانواده. باقی چیزها، مثل خامهٔ روی کیک، تزئینی است.
Zara
مصاحبه‌کننده: شهرت چه سودی برای شما داشته؟ آدری: بهم آموخته چگونه بدون بعضی چیزها زندگی کنم. مصاحبه‌کننده: مثل چی؟ آدری: ازدواج.
mitra
«شادی چیست به‌جز یک هارمونی ساده میان انسان و داشته‌هایش؟»
Zara
شادی یعنی سلامتی و داشتن یک حافظهٔ کوتاه‌مدت!
reyhaneh_sm
به آن‌چه در ذهن مردم است فکر نمی‌کنم؛ من فقط کار خودم را می‌کنم.
fateme
یک ضرب‌المثل هلندی می‌گوید: «ترشرویی نکن، به‌هرحال یک جور دیگری اتفاق می‌افتد.»
fateme

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان