دانلود و خرید کتاب مناجات نامه و الهی نامه خواجه عبدالله انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مناجات نامه و الهی نامه اثر خواجه عبدالله انصاری

کتاب مناجات نامه و الهی نامه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مناجات نامه و الهی نامه

چاپ دوم کتاب مناجات نامه و الهی نامه نوشتهٔ خواجه عبدالله انصاری است. انتشارات آوای منجی این ۲ کتاب عارفانهٔ کهن را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مناجات نامه و الهی نامه

مناجات نامه و الهی نامه آثاری به‌نثر از خواجه عبدالله انصاری ملقب به «پیر هرات» هستند. در میان نثر این کتاب‌ها، گاه ابیاتی هم سروده شده است. مضمون «مناجات‌نامه»، مناجاتی است که انصاری داشته و شامل خداشناسی، اخلاق و… است. مضمون این اثر تغزلات مسجع عارفانه و نیایش است. «الهی‌نامه» یکی از آثار خواجه عبدالله انصاری است و حاوی نیایش و مناجات است. این اثر به نثر آمیخته با شعر (نظم) است. این کتاب را با متنی به خط نستعلیق بخوانید.

خواندن کتاب مناجات نامه و الهی نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران متون عارفانهٔ کهن پارسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره خواجه عبدالله انصاری

ابو اسماعیل عبدالله بن منصور محمد در ۲ شعبان ۳۹۶ ه‍.ق/ ۱۰۰۶ م. در شهر هرات به دنیا آمد و در ۲۲ ذی‌الحجهٔ ۴۸۱ ه‍.ق/ ۱۰۸۸ میلادی در هرات درگذشت. او معروف به «پیر هرات» و «پیر انصار» و «خواجه عبدالله انصاری» و «انصاری هروی»، دانشمند و عارفی صوفی‌مسلک بود. خواجه عبدالله انصاری به‌عنوان یکی از نوابغ ادبی و چهره‌های شاخص و خراسان قدیم در قرن ۱۱ میلادی/ ۵ ه‍جری قمری شناخته می‌شود که به‌عنوان مفسر قرآن، محدث، اهل فن جدل و استاد اخلاق، دستی بر آتش داشت. عمده شهرت او به‌خاطر فن سخنوری، اشعار و متون نغزش، به‌ویژه در مدح و ثنای خداوند و به زبان‌های عربی و فارسی بوده است. «مناجات نامه» و «الهی نامه» از کتاب‌های مشهور او هستند.

بخشی از کتاب مناجات نامه و الهی نامه

الهی! تقوایی ده که از دنیا ببریم، روحی ده که از عقبی برخوریم. یقینی ده که در آز بر ما باز نشود و قناعتی ده تا صعوه حرص ما باز نشود.

*

ای خداوند من! ای کارساز مردم بی کس و ناتوان و ای سنگر حوادث سهمناک... چون ما را تنها گذاری که تواند یاریمان کند و چون تو ما را ناتوان خواهی کیست که ما را نیرومند گرداند؟ رشتهٔ همهٔ این‌ها در دست توست و گریزگاه همهٔ ما سوی تو. ما به ناتوانی خود اقرار می‌کنیم. پس به آنچه وعده داده‌ای عطا فرما و آنچه را عطا کرده‌ای کامل کن که تو بر هر چیز توانایی و این‌ها بر تو آسان است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان