دانلود و خرید کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب توماس مارا ترجمه احمد کربلایی محمد میگونی
کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب اثر توماس مارا

کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب

معرفی کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب

کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب نوشتهٔ توماس مارا و ترجمهٔ احمد کربلایی محمد میگونی و طاهره باغانی است و نشر ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب

اگر‌چه مقابله با افسردگی و اضطراب خیلی سخت نیست، پژوهش‌های بالینی تخمین زده‌اند که بیشتر از ۶۰درصد از افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، هم‌زمان ممکن است برخی از اختلال‌های اضطرابی را نیز تجربه کنند. اگر شما در این گروه قرار دارید، کاملاً معمولی است که عمیقاً احساس بی‌انرژی و بی‌انگیزه بودن کنید و استرس و اضطراب قابل‌توجهی را نیز تجربه کنید. با گرفتارشدن بین فشار و کشش این دو وضعیت، درمی‌یابید که شناخت و مقابله با هیچ‌یک از آنها آسان نیست. کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب با استفاده از فنون مؤثر رفتاردرمانی دیالکتیکی و انطباق آن با نیازهای خاص افرادی که از هم‌زمانی افسردگی و اضطراب رنج می‌برند، ابزار قدرتمندی برای بیرون آمدن از این شرایط را پیشنهاد می‌دهد.

رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افرادی طراحی شده است که امید و معنا را در زندگی ازدست ‌داده‌اند، افرادی که خودکارآمدی‌شان را در زندگی زیر سؤال می‌برند، کسانی که هیجان‌های خود را غیرقابل‌تحمل می‌دانند و خود را در حال فرار یا اجتناب از جنبه‌های مهمی از زندگی درمی‌یابند. رفتاردرمانی دیالکتیکی ممکن است همان ابزاری باشد که شما برای رهایی از اضطراب و افسردگی به دنبال آن بوده‌اید. تمرین‌های گام‌به‌گام، فنون و کاربرگ‌های این کتاب کار، تعارض‌های درونی دردناکی را که ممکن است تحت شرایط اضطراب یا افسردگی به وجود آیند را شناسایی می‌کنند. سپس با کمک مذاکره با یکسری از سازش‌ها، به شما کمک می‌شود تا توانایی تأثیر این تعارض‌ها و گستره هیجان‌هایی که کار و زندگی شما را تحت تسلط گرفته‌اند، به صورت مؤثری کاهش دهید.

این کتاب فنون ذهن‌آگاهی را که به افراد اجازه می‌دهد تا در دنیا بهتر با تغییرات سازگار شوند، توضیح می‌دهد. همچنین تفاوت بین نشانه‌های تهدید و نشانه‌های ایمنی و شناسایی و واکنش به آنها را که به‌صورت سازنده‌ای می‌تواند اثر اضطراب یا افسردگی را کاهش دهد، آموزش می‌دهد. این کتاب از طریق اینکه به چه صورتی خودارزیابی‌های منفی را پایش و محدود کنید و چگونه بهترین مقابله را با تجربه منفی داشته باشید، مجموعه ابزار مؤثری را برای کنترل همبودی اضطراب و افسردگی به شما می‌دهد.

دکتر توماس مارا (.Ph.D) رئیس مرکز رفتاردرمانی دیالکتیکی در مونتری کالیفرنیا و مؤسس و مدیر شبکه سلامت روانی و مرکز سلامت روان‌پزشکی مونتری است.

دکتر احمد کربلایی محمد میگونی، عضو هیئت ‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج و دکتر طاهره باغانی، مدرس دانشگاه این کتاب را ترجمه کرده‌اند و دکتر سیدمجتبی جزایری ویراستاری کرده است.

مجوز رسمی کپی‌رایت ترجمهٔ فارسی این کتاب از سوی انتشارات نیوهاربینگر به کتاب ارجمند واگذار شده است.

خواندن کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ روان‌شناسی و کسانی که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب

«اگر این احساس‌ها را همزمان دارید، احتمالاً دچار اضطراب و افسردگی مختلط هستید، نه‌فقط افسردگی یا اضطراب، بلکه هر دو را به‌طور همزمان تجربه می‌کنید. در گذشته، ما این حالت را افسردگیِ آشفته می‌نامیدیم. این اصطلاح، به معنی از دست دادن انرژی و ابتکار عمل همراه با فشار روانی و اضطراب قابل‌توجه است. هنگامی‌که هر دو اختلال را در یک زمان داشته باشید، کارشناسان این حالت را افسردگی و اضطراب مختلط می‌نامند.

به دلیل اینکه افسردگی و اضطراب، نشانه‌ها و علائم مشترک فراوانی دارند، می‌توانند به‌راحتی غلط تعبیر شوند: از آینده وحشت دارید، پیش‌بینی و انتظاراتتان از آینده منفی است و نتیجه این وضعیت به فلج رفتاری می‌انجامد (نمی‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید، هر کاری نیاز به تلاش زیادی دارد و نمی‌توانید کاری انجام دهید) و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهید. فکر می‌کنید مشکلی دارید اما دقیقاً نمی‌دانید مشکل چیست، می‌دانید مشکل در درون شماست (حتی اگر مشکلات قابل‌توجهی در محیط وجود داشته باشد که برای شما رنج‌آور است).

اضطراب و افسردگی مختلط، دردآور است چرا که هیجان‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب می‌شود اثربخشی کمتری بر محیط و تجارب پیرامونتان داشته باشید. این اختلال، شما را از دیگران بیگانه می‌سازد، لذت زندگی روزمره را می‌گیرد و شما را سردرگم می‌کند زیرا قوانین زندگی را که قبلاً به آن متعهد شده بودید، تغییر می‌دهد.

خوشبختانه، پاسخی برای این رنج هیجانی وجود دارد که «رفتاردرمانی دیالکتیکی» (DBT) نامیده می‌شود. این کتاب نحوۀ استفاده از DBT را برای کمک به خود، آموزش می‌دهد. حال پرسش این است که اگر فقط افسرده باشید یا فقط از اضطراب رنج برید، باز هم این کتاب مفید خواهد بود؟ بله، DBT برای هر کدام از این شرایط به تنهایی هم مفید است اما هنگامی‌که افراد نشانه‌ها و علائم مختلط را دارند، مجموعۀ خاصی از استراتژی‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. چون این تمرین‌ها و روش‌ها می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند. DBT برای افرادی که امیدواری و احساس معنا در زندگی را از دست داده‌اند، طراحی شده است. این افراد، توانایی خود را برای مؤثر واقع شدن در جهان زیر سؤال می‌برند، هیجان‌های خود را غیرقابل‌تحمل می‌دانند و سعی می‌کنند ابعاد و جوانب مهم زندگی را نادیده بگیرند. به‌طور خلاصه، DBT برای افرادی که هر دو اختلال اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنند، می‌تواند فوق‌العاده مفید واقع شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان