دانلود و خرید کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم) مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم) اثر مسعود  عالی

کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم)

معرفی کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم)

کتاب سرنوشت انسان؛ بهشت و جهنم به ضمیمه معراج و اعراف (جلد پنجم) نوشتهٔ مسعود عالی و ویراستهٔ رامین بابازاده است و نشر معارف آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم)

بحث و گفت‌وگو دربارهٔ عالم آخرت و زندگی پس از مرگ، تنها کنکاش از موضوعی دینی و اعتقادی نیست؛ بلکه علاوه بر آگاهی از بخش اصلی و عمیق زندگی و خارج‌ساختن آن از چهره‌ای مخوف و وحشت‌آور، می‌تواند بازدارندهٔ نفس از آلودگی‌ها و طغیان‌ها، کنترل‌کنندهٔ جامعه از ناهنجاری‌ها، نیروبخش انسان در تحمل مصائب و سختی‌ها و در یک کلام، مربّی و مهذّب فرد و جامعهٔ انسانی باشد و هدف یادشده وقتی عملی‌تر می‌گردد که این مباحث با رویکردی اخلاقی، با مستندات قرآنی و روایتی توأم شود.

به همین منظور گفتارهای پیش رو با عنوان «سرنوشت انسان» توسط حجت الاسلام و المسلمین، استاد مسعود عالی، تهیه و تدوین شده است.

این مجموعه، سلسله‌مباحثی است که طی حدود یک سال و نیم در روزهای یکشنبه در برنامهٔ سمت خدا در شبکهٔ سه سیمای جمهوری اسلامی با عنوان «یاد مرگ» مطرح شده و به درخواست بسیاری از بینندگان محترم به صورت کتاب به نگارش درآمده است.

این دوره که تمامی مباحث پس از مرگ، از هنگام احتضار و قبض روح تا عالم قبر و برزخ و مراحل قبل از قیامت (ظهور و رجعت) تا علائم قیامت و نفخ صور و مواقف و عقبات آن را شامل می‌شود، در عین عمق و اتقان با بیانی ساده و گویا و با استفادهٔ فراوان از آیات و خصوصاً روایات اهل‌بیت (ع) که تنها راه اطمینان‌بخش شناخت جزئیات زندگی اخروی است، مطرح شده و از گریزها و نکته‌های اخلاقی و خاطرات عالمان و عارفان نیز بهرهٔ فراوان برده است.

خواندن کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران برنامهٔ «سمت خدا» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرنوشت انسان (جلد پنجم)

«درک بهشت و جهنم

این‌ها برخی از سؤالاتی هستند که به تدریج به آن‌ها خواهیم پرداخت. منتها همان‌طور که بارها تکرار کرده‌ایم، درک ما نسبت به حقیقت عالم آخرت، به‌خصوص قیامت بسیار ضعیف و نارساست. به ناچار حقایق آخرتی را با همین عالم دنیا مقایسه می‌کنیم.

وقتی می‌شنویم بهشت باغی است که انواع میوه‌ها و درختان و نهرهای جاری و حور و قصور در آن وجود دارد، همین باغ‌های دنیا و میوه‌های آن به ذهن می‌آید.

وقتی از نغمه‌ها و آهنگ‌هایی که در بهشت نواخته می‌شود سخن به میان می‌آید، همین موسیقی‌هایی که در دنیا هست فهمیده می‌شود.

چاره‌ای هم نداریم. ذهنمان بیش از این کشش ندارد. طور دیگر و به زبان دیگر هم نمی‌توانستند به ما بگویند. فقط جسته و گریخته در لابه‌لای آیات و روایات قرائن و شواهدی گذاشته‌اند که بدانیم مطلب فوق این چیزهایی است که ما تصور می‌کنیم.

مثلاً در برخی از روایات آمده است: اگر مردم دنیا یک حوریهٔ بهشتی و یا حتی یک لباس اهل بهشت را می‌دیدند، یا یک نغمه و آهنگ از آهنگ‌های بهشت را می‌شنیدند، جان می‌دادند و قالب تهی می‌کردند.

همهٔ این‌ها به خاطر این است که موجود مُلکی، تحمل ملکوت را ندارد.

- عظمت نعمت‌های بهشتی

در عظمت منزلگاه بهشتی‌ها آمده است: یکی از فرشتگان الهی خواست وسعت بهشت را بفهمد. چندین هزار سال بر فراز بهشت پرواز کرد. وقتی از خداوند پرسید: خدایا، آیا از نیمهٔ بهشت گذشته‌ام یا نه؟ حوریه‌ای به او جواب داد: ای مَلَک الهی! چرا خودت را خسته می‌کنی؟ چندین هزار سال در حال پرواز هستی، هنوز از منزل و مِلک مؤمنی که من متعلق به او هستم خارج نشده‌ای!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۱۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۹۰۰
تومان