دانلود و خرید کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی سید محمدمحسن حسینی طهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی اثر سید محمدمحسن حسینی طهرانی

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

معرفی کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی، در حجیت فعل و کلام ولیّ الهی و اتکاء بر آن در مقام عمل و اتخاذ آن به‌عنوان روش و سنت و سیره می‌باشد. این کتاب را که همزمان با نسخه چاپی در طاقچه منتشر شده، حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی نوشته است و انتشارات مکتب وحی آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی، به روش سیر و سلوک و زندگی صالحان می‌پردازد که با زندگی خود ثابت کردند، رفتار و گفتار اولیای الهی، حجیت دارد. در این کتاب، مخاطب برای داشتن یک زندگی برا ساس روش سیر و سلوک صالحان راهنمایی می‌شود تا بتواند مصداق آیه‌ی زیر شود:

یا فَتحُ، کما لا یوصَفُ الجلیلُ جَلَّ جَلالُه و لا یوصَفُ الحُجَّةُ، فکذلک لا یوصَفُ المؤمِنُ المُسلِمُ لِأمرِنا.

«ای فتح، همچنان که خدای جلیل جلّ جلاله به وصف و شرح نیاید، و همان‌طور که حجت او نیز به وصف و بیان نیاید، همین‌طور مؤمنی که تسلیم امر ما شده باشد و خود را با تمام وجود در اختیار ما قرار داده باشد و حقیقت ولایت ما را به نحو اتمّ و واقع قبول داشته باشد نیز به وصف و شرح نخواهد آمد.»

کتاب  سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی برای افراد علاقه‌مند به مطالعه آثار دینی و به خصوص مبانی تفکر اسلامی و شیعی، جذاب و خواندنی است.

درباره‌ی حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی 

سید محمدمحسن حسینی طهرانی، فیلسوف، عارف و فقیه شیعی است. او پس از پایان تحصیلات ابتدایی خود به تحصیل به رشته‌ی مکانیک و ماشین‌سازی روی آورد و بعد از مدتی وارد علوم حوزوی گشت. سید محمدمحسن حسینی طهرانی برای تکمیل آموزش خود مدتی را در قم و نجف سپری کرد. وی در سال ۱۳۷۴ در مشهد در گذشت.

جملاتی از کتاب  سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

عقل که موهبتی است الهی، از آن جهت دارای شرافت و کرامت است که نفس را در موارد شبهه و ابهام از تردید و سرگشتگی درمی‌آورد و حق و باطل را به او می‌نمایاند؛ و بدین جهت، حکم و اجتهاد او هم از جهت شرع و هم از نظر عرف مورد پذیرش و قبول است.

کلام انبیاء الهی و اولیاء پروردگار نیز به‌جهت حکایت از متن واقع و حقیقت نفس‌الأمر دارای حجیت ذاتیه است؛ و به این علت، عقلْ حکم به لزوم متابعت از آنان را دارد؛ یعنی پیش از اطاعت و انقیاد نسبت به احکام و تکالیف شرع، این حکم و الزام عقل است که انسان را مجبور به پذیرش اوامر و نواهی صادره از انبیاء الهی و معصومین علیهم السّلام می‌نماید؛ و اگر در این الزام و اجبار اختیار تام و حکم قطعی نداشت، انسان ملزم به اطاعت نبوده و در پیشگاه عدل الهی محکوم نمی‌گردید.

در تمامی کتب آسمانی به‌خصوص قرآن کریم و آثار حضرات معصومین علیهم السّلام، هیچ‌گاه و در تحت هیچ شرایطی لزوم متابعت از انبیاء و معصومین علیهم السّلام به شخص و سلیقه و طرز فکر و نظر خاص آنها برنگشته است؛ بلکه فقط‌ و فقط به‌جهت حکایت و نقل سخن آنان از عالم واقع و انطباق کلام آنان با واقعیات عوالم ربوبی بوده است، و در واقع هیچ خواست و اعمال سلیقه‌ای از آنان صادر نمی‌شود تا موجب ابهام و شبهه گردد.

مبانی تشیع (ابحاث اعتقادی)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
به سوی دوست
جواد آقاملکی تبریزی
سیری در تاریخ پیامبر اکرم؛ جلد اول
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
نفحات انس: انسان کامل در فرهنگ شیعه
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
تفسیر آیه نور
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد دوم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
کلمات مکنونه
امیر اسماعیلی
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی
احمد نثاری
مهر تابناک
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، مقدمه شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد سوّم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
همراه با نسیم و لبخند
سیدناصر هاشمی
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه
آیت‌الله العظمی مظاهری
سرالفتوح: ناظر بر پرواز روح
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
انوار ملکوت؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

نظرات کاربران

سیره صالحان
۱۳۹۸/۱۰/۰۵

بسیار عالی حقیقتا این کتاب در کنار کتاب اسرارملکوت جلد دوم خیلی از حقائق پیرامون اولیا الهی را روشن کرده است و جلوی بسیاری از انحرافات را گرفته است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اکثر افراد در امور روزمرّهٔ شخصی و مسائل اجتماعی و سیاسی، به‌جای رعایت عقل و سداد و انطباق قضایا و حوادث با مبانی عقلانی و بینش واقع‌گرایانه، به پیروی از تخیّلات و اوهام و امور اعتباری و بچه‌گانه روی می‌آورند؛ و بسیار اندک‌اند اشخاصی که اگرنه صددرصد مسائل خود را با مبانی منطقی و قواعد متقن تطبیق نمایند، بلکه تلاش و کوشش آنان بر وصول به حدّاکثری از امور واقعی و حقیقی است و سعی بر آن دارند که از هر فرصتی برای ادراک حقایق و واقعیات در عالم وجود استفاده نمایند.
Mohammad Ali Zareian
نفس انبیاء و معصومین علیهم السّلام صرفاً نقش اراده و مشیّت پروردگار را در خود جای می‌دهد و آن را به مردم ابلاغ می‌نماید، لاغیر. مریضی که به طبیب مراجعه می‌کند، پزشک برای نوشتن نسخه و دستور دارو از او دربارهٔ قوم‌وخویش و حسب‌ونسبش نمی‌پرسد؛ بلکه صرفاً به شخص او و بیماری و شرایط خود او می‌نگرد. بنابراین، هیچ نیازی نیست که انسان در مقام اطاعت از پیامبر الهی و یا معصوم علیه السّلام سؤال کند: «آیا این دستور شما ناشی از نظریهٔ شخصی و رأی فردی شما است، یا دستور و امر پروردگار؟»، زیرا فرض صحت این سؤال، موجب سقوط حجیت و الزام کلام آن نبی و دستور آن معصوم خواهد بود؛ و دیگر نه‌تنها اطاعت از آن پیامبر و آن معصوم واجب و الزامی نخواهد بود، بلکه شرعاً حرام و مستوجب عقوبت است.
Mohammad Ali Zareian
در روایات بسیاری از معصومین علیهم السّلام، میزان ارزش و مرتبهٔ هر شخصی را به عقل او منوط و مربوط دانسته‌اند، نه به کمّیت عمل و کثرت کارها و افعال او. عقل که موهبتی است الهی، از آن جهت دارای شرافت و کرامت است که نفس را در موارد شبهه و ابهام از تردید و سرگشتگی درمی‌آورد و حق و باطل را به او می‌نمایاند؛ و بدین جهت، حکم و اجتهاد او هم از جهت شرع و هم از نظر عرف مورد پذیرش و قبول است.
Mohammad Ali Zareian
نیکوترین روش و عمل در زندگی شخصی و اجتماعی، انطباق آن عمل بر متن واقع؛ و در صورت عدم یقین به انطباق، نزدیک‌ترین مسیر و گزینش به‌سمت واقع است و دور بودن از گزینش توهّمات و تخیّلات و اعتباریات.
Mohammad Ali Zareian
اگر قطع به عدم وصول شخصی به مرتبهٔ ولایت یا شک در آن وجود داشته باشد، عمل به دستورات او بدون رعایت ضوابط و انطباق با مبانی متقن شرع حرام می‌باشد. در اینجاست که مسئلهٔ تقلید از مجتهد و کیفیت التزام به آن و رعایت جوانب تقلید و مقدار التزام به فتاوای یک مجتهد، و معیارهای گزینش یک مجتهد به‌عنوان مرجع و مفتی، و اینکه انسان نمی‌تواند از هر شخصی تقلید کند و به هر مرجعی روی‌آورد و طوق تقلید هر مفتی و صاحب‌رأیی را به گردن آویزد، شکل و صورت حقیقی خود را بازمی‌یابد.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۸۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

حجم

۸۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان