دانلود و خرید کتاب مدیریت خشم دویل جنتری ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت خشم اثر دویل جنتری

کتاب مدیریت خشم

معرفی کتاب مدیریت خشم

خلاصه‌کتاب مدیریت خشم؛ خرد تسلط بر خشم نوشتهٔ دویل جنتری و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است.

درباره خلاصه‌کتاب مدیریت خشم

چگونه خشم خود را تحت کنترل گرفته و با وجود عقاید مخالف دیگران از کوره در نروید؟

یک روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، احساس می‌کنید که اتفاقات خوبی پیش رو دارید. درحالی‌که فنجان چای‌ خود را با لذت می‌نوشید، به این فکر می‌کنید که زندگی‌کردن چه تجربه لذت‌بخشی است. پیراهن سفیدی را که با دقت اتو کشیده‌اید، بر تن می‌کنید و با عطری که به خود می‌پاشید، یک صحنه‌ زیبا از صبحتان را خلق می‌کنید. همه چیز طبق روال در جریان است تا اینکه در داخل آسانسور، پسربچه‌ همسایه سکانس زیبایتان را با بستنی شکلاتی که در دستش دارد، تبدیل به یک فیلم جنایی می‌کند. پسرک ناخواسته بستنی شکلاتی‌اش را روی پیراهن شما می‌ریزد و لکه‌ شکلات همچون خونِ روی جسد مقتول، شما را دچار وحشت می‌کند!

شما با یک نعره وحشیانه و تهدید به تنبیهی که در انتظار اوست، از آسانسور خارج می‌شوید، اما لحظاتی نمی‌گذرد که از رفتارتان پشیمان می‌شوید. هنگامی که پشت فرمان اتومبیل می‌نشینید، به خودتان گوشزد می‌کنید که می‌شود کمی ملایم‌تر با بچه‌ها برخورد کرد. اینجاست که دوباره بوی عطری که به مشام می‌رسد، حالتان را خوب می‌کند. مسیر محل کارتان را در پیش می‌گیرید و این بار با واکنش غیرحرفه‌ای یک راننده‌ ناشی، افسار حال خوبتان را از دست می‌دهید. داد زدن بر سر راننده و حواله کردن چند ناسزای رکیک به او، کمی آرامتان می‌کند؛ اما پس از رسیدن به محل کار دوباره ورق برمی‌گردد و از عکس‌العمل هیجانی و عصبانیت خود پشیمان می‌شوید. این وضعیت در تمام طول روز ادامه دارد تا وقتی که به خانه می‌رسید و بر سر یک موضوع کوچک با همسرتان به مشاجره می‌پردازید. باز هم عصبانیت و خشمتان بر شما غلبه می‌کند و به اندازه کافی خسته می‌شوید!

شاید اینگونه تجربیات بین اغلب افراد مشترک باشد. موضوع این نیست که ما فردی عصبانی و پرخاشگر هستیم؛ چراکه حتی آرام‌ترین افراد نیز با دیدن یک لکه شکلات روی پیراهن سفیدشان ممکن است از کوره در بروند، اما تفاوت ما با کسانی که محتاطانه و‌ آرام‌تر رفتار می‌کنند در کنترل خشم‌‌ است. به عنوان یک انسان، خشم نیز بخشی از ویژگی‌هایی است که در طول زندگی همیشه با ماست، اما نحوه واکنش و مدیریت خشم از هر فردی تا فرد دیگر کاملاً متفاوت است.

ابراز خشم هم به روابط خانوادگی آسیب می‌زند و هم در محیط کار تصویری از یک فرد ناسازگار و بداخلاق را برای دیگران به نمایش می‌گذارد. اگر فکر می‌کنید که احساسات منفی از قبیل خشم، شما را تحت کنترل خود گرفته‌اند، مطالعه‌ این خلاصه کتاب می‌تواند به شما در مدیریت احساساتتان کمک زیادی کند.

خواندن خلاصه‌کتاب مدیریت خشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند خشم خود را مدیریت کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مدیریت خشم

«اجداد غارنشین ما وقتی با تهدید انسان‌های دیگر یا حیوانات وحشی روبه‌رو می‌شدند، احساسی مانند خشم به کمکشان می‌شتافت. خشم مکانیسمی بود که آن‌ها را به واکنشی مناسب در مقابل خطرات مجهز می‌ساخت. آن‌ها چه فرار را بر قرار ترجیح می‌دادند یا به جنگ وادار می‌شدند، در هر صورت از طریق خشم به حفظ بقای گونهٔ خود می‌پرداختند؛ بنابراین خشم از بدو پیدایش انسان بر روی کره زمین در وجود او نهادینه شده و شانس او را برای بقا تضمین می‌کند.

عده‌ای اعتقاد دارند که مردان بیشتر از زنان خشمگین می‌شوند. بر اساس آمار، بیشترین خشم‌های شدید گزارش شده به مردان مربوط می‌شود، اما مدت زمانی که زنان در حالت خشم باقی می‌مانند طولانی‌تر از مردان است. علاوه بر این، زنان و مردان در دفعات خشمگین شدن با یکدیگر برابر هستند.

البته خشم فقط به مواردی که با واکنش‌های فیزیکی و یا لفظی همراه می‌شود، مربوط نمی‌شود. همچنین شاید تصور کنید خشم تنها زمانی اتفاق می‌افتد که فرد یا افرادی با به وجود آوردن موقعیتی آزار دهنده، تعادل دیگری را بر هم بزنند؛ اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث بر هم خوردن تعادل روحی انسان می‌شود، مانند خستگی، گرما یا سرمای زیاد و یا حتی بوی بد! همه این موارد نشان می‌دهد که خشم از هر روزنه‌ای می‌تواند وارد زندگی شما شده و به عصبانیت و واکنش‌های تند شما بیانجامد!

بنابراین تلاش برای مدیریت خشم و کنترل آن یکی از بهترین تغییراتی است که باید نسبت به انجام آن اهتمام ورزید. چنین تغییری یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و ممکن است سال‌ها شما را درگیر خود کند، اما خاطرتان آسوده باشد که در پایان راه به حس رضایت و آرامش درونی وصف‌ناپذیری دست خواهید یافت.

در ابتدا بهتر است بین واژه‌های خشم و خصومت تفاوت قائل شوید. در واقع این حالات با یکدیگر تفاوت اساسی دارند و در یک مقوله نمی‌گنجند. برای مثال بین کسی که نسبت به فردی خاص احساس کینه و دشمنی دارد با کسی که به دنبال آزار دیگران از طریق خشونت است، تفاوت وجود دارد.

علاوه بر این بسیار مهم است که میزان خشم خود را در طول روز یا ماه ارزیابی کنید. به این منظور از دیگران بخواهید که شما را صادقانه توصیف کنند. اگر فردی هستید که با وجود عصبانیت‌های گاه و بیگاه، همچنان فردی خوش برخورد و اجتماعی توصیف می‌شوید، نشان می‌دهد که میزان عصبانیت در زندگی شما از حد طبیعی خارج نشده است. حتی اگر با وجود واکنش‌های عصبی هنوز برای اطرافیان قابل تحمل هستید، باز هم جای امیدواری است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
به جای اینکه دنیا را سیاه و سفید فرض کنید، چالش‌ها و مشکلات را همچون آزمونی برای تکامل خود در نظر بگیرید.
نفس امانی
قدم‌هایتان را آرام بردارید و نسبت به چالش‌هایی که برایتان به وجود می‌آید با صبر و حوصله واکنش نشان دهید.
نفس امانی

حجم

۲۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان