دانلود و خرید کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد جان م. گاتمن ترجمه فاطمه نادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد اثر جان م. گاتمن

کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد

معرفی کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد

کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد نوشتهٔ جان م. گاتمن و نن سیلور و ترجمهٔ فاطمه نادری و عباس موزیری است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است. رهنمودهای کاربردی نام‌دارترین ارتباط‌پژوه جهان در این کتاب آمده است.

درباره کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد

آیا پژوهش‌های علمی دربارهٔ موضوع ناملموس، ذهنی و شخصی نظیر عشق می‌تواند توصیه‌های راه‌گشایی برای زوج‌ها در دنیای واقعی داشته باشد؟ کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد پاسخگوی این سوال است.

رابطهٔ متعهدانهٔ عاشقانه و جنسی بلندمدت بزرگ‌ترین موهبتی‌ است که زندگی می‌تواند به ما پیش‌کش کند. کتاب هفت خان رابطهٔ زناشویی کارآمد پیوند شما را حفظ و ریشه‌هایش را مستحکم می‌کند و با کمکش می‌توانید هدف و معنایی را چاشنی زندگی مشترک‌تان کنید.

فصل‌های این کتاب و البته هفت خان آن از این قرار هستند:

فصل ۱: آزمایشگاه عشق سیاتل: حقایقی دربارهٔ روابط زناشویی خوشبخت

فصل ۲: عوامل مؤثر بر کارآمدی رابطهٔ زناشویی

فصل ۳: پیش‌بینی طلاق

فصل ۴: خان اول: غنی‌سازی نقشهٔ عشق

فصل ۵: خان دوم: تقویت حس تحسین و احترام

فصل ۶: خان سوم: حرکت به سمت یکدیگر، اجتناب از روگردانی

فصل ۷: خان چهارم: نفوذپذیری از همسر

فصل ۸: دو دسته تعارض زناشویی

فصل ۹: خان پنجم: حل مشکلات قابل‌حل

فصل ۱۰: مقابله با مشکلات حل‌شدنی رایج

فصل ۱۱: خان ششم: غلبه بر بن‌بست‌ها

فصل ۱۲: خان هفتم: خلق معنای مشترک

خواندن کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

یکی از نقاط قوت «هفت خان رابطهٔ زناشویی کارآمد» انطباق‌پذیری آن برای اصلاح هر مرحلهٔ رابطهٔ زناشویی‌ست. این کتاب برای آن دسته از مجردهایی که می‌خواهند قبل از پذیرش تعهد بلندمدت در رابطه آن را سبک‌سنگین کنند مفید است. همچنین، به کار متأهل‌هایی می‌آید که مدت‌ها از رابطه‌شان می‌گذرد. اگر شما و همسرتان با تغییرات خیره‌کننده در زندگی یا با چالش روبه‌رو هستید، «هفت خان رابطهٔ زناشویی کارآمد» به شما کمک می‌کند ارتباط‌تان را حفظ کنید. با پیروی از اصول و توصیه‌هایی که در ادامهٔ کتاب آمده است قبل از اینکه در تهدید خانمان‌سوزی گرفتار شوید می‌توانید رابطهٔ زناشویی‌تان را نجات دهید.

بخشی از کتاب هفت خان رابطه زناشویی کارآمد

«دارا و الیور روبه‌روی هم در آزمایشگاه عشق می‌نشینند. هر دو در اواخر دههٔ سوم زندگی‌شان هستند و برای حضور در پژوهش تازه‌عروس‌ودامادها داوطلب شده‌اند. در این پژوهش گسترده ۱۳۰ زوج پذیرفته‌اند نه‌تنها ازدواج‌شان را زیر ذره‌بین ببرند، جلوی دوربین‌ها آن را به تصویر بکشند. دارا و الیور جزء همان ۵۰ زوجی بودند که شب را در آپارتمان- آزمایشگاه عشق گذراندند و تعامل‌هایشان مشاهده شد.

دارا و الیور می‌گویند زندگی پرتلاطم اما شادی دارند. دارا شب‌ها به کلاس پرستاری می‌رود و الیور مهندس نرم‌افزاری‌ست که ساعت‌های طولانی کار می‌کند. همانند بسیاری از زوج‌ها، چه زوج‌های راضی و چه زوج‌هایی که کارشان به طلاق ختم می‌شود، دارا و الیور تأیید می‌کنند رابطهٔ زناشویی‌شان بی‌عیب و نقص نیست، اما یکدیگر را دوست دارند و به ماندن در کنار هم متعهدند. وقتی دربارهٔ زندگی حرف می‌زنند که می‌خواهند بسازند انرژی مثبتی دارند.

از آنان می‌خواهم ۱۵ دقیقه سعی کنند یکی از اختلاف‌های پایدارشان را حل کنند تا من ویدئوی آن را ضبط کنم. همزمان که صحبت می‌کنند حسگرهایی نیز به بدن‌شان وصل شده است و سطح استرس‌شان را بر اساس سنجش‌های متعدد سیستم گردش خون مثل ضربان قلب اندازه می‌گیرد. انتظار دارم گفت‌وگویشان منفی باشد، چون از آنان خواسته‌ام با هم دعوا کنند. بعضی از زوج‌ها می‌توانند با حرف و لبخند اختلاف‌هایشان را رفع کنند، اما اغلب بین‌شان تنش وجود دارد. دارا و الیور نیز از این قاعده مستثنا نیستند. دارا فکر می‌کند الیور در کارهای خانه مشارکت نمی‌کند و الیور نیز معتقد است او زیاد غر می‌زند و همین انگیزه‌اش را برای مشارکت کمتر می‌کند.

بعد از اینکه به گفت‌وگوی زوج دربارهٔ این مشکل گوش کردم، با تأسف برای همکاران پیش‌بینی کردم که رضایت زناشویی دارا و الیور افت خواهد کرد. چهار سال بعد آنان اطلاع دادند در آستانهٔ طلاق‌اند. گرچه هنوز با هم زندگی می‌کردند، در پی جدایی بودند. آنان مثل ارواح شده بودند و زندگی‌ای را تسخیر کرده بودند که روزی به آنان احساس سرزندگی و شادابی می‌داد. پیش‌بینی من این است که ازدواج‌شان سست‌تر خواهد شد، البته نه به این دلیل که بگومگو می‌کنند؛ بلکه بعد از سؤال‌هایی که کردم به این نتیجه رسیدم که خشم بین زن و شوهر فی‌نفسه نابودی رابطهٔ زناشویی را پیش‌بینی نمی‌کند. سایر زوج‌هایی که در مطالعه روی تازه‌عروس‌ودامادها حضور داشتند بیش از دارا و الیور در آن ۱۵ دقیقه ضبط ویدئویی مشاوره مشاجره و دعوا کردند. با وجود این، پیش‌بینی می‌کنم بسیاری از این زوج‌ها رابطهٔ رضایت‌بخش خود را حفظ خواهند کرد. سرنخ‌های جدایی آتی دارا و الیور در نحوهٔ مشاجره و بگومگویی بود که آنان را در برابر افزایش هیجان‌های منفی و بی‌اعتمادی آسیب‌پذیر می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان