دانلود و خرید کتاب مقامات امامان (ع) مصطفی سلیمانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقامات امامان (ع) اثر مصطفی سلیمانیان

کتاب مقامات امامان (ع)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقامات امامان (ع)

کتاب مقامات امامان (ع) نوشتۀ مصطفی سلیمانیان است و انتشارات کتاب فردا آن را منتشر کرده است. این اثر نقدی بر کتاب «مکتب در فرایند تکامل» و نظریهٔ «علمای ابرار» است.

درباره کتاب مقامات امامان (ع):

امامت یکی از اصول دینی و از مهم‌ترین آموزه‌های معارف اسلامی است که از گذشته‌های دور زیر ذره‌بین تحقیق و مورد توجه دانشمندان و متفکران اسلامی چه شیعه و چه سنی بوده است. یکی از مسائل مهم پیرامون مبحث امامت ویژگی‌ها و مقاماتی است که شیعیان دربارهٔ ائمهٔ اطهار (ع) مطرح می‌کنند. در اثبات و تفسیر این مقامات اختلافات بسیاری هم درون‌گروهی میان شیعیان و هم برون‌گروهی میان شیعیان و اهل سنت (و به‌ویژه وهابیون) وجود دارد. تا‌جایی‌که اعتقاد به بعضی از این مقامات غلو، افراط یا حتی کفر و شرک دانسته می‌شود. از جمله منابعی که اعتقادات به‌حق شیعه را غلو می‌داند کتاب مکتب در فرآیند تکامل است. کتاب مقامات امامان (ع) به نقد و بررسی کتاب مکتب در فرآیند تکامل نوشتۀ آقای دکتر سید حسین مدرسی طباطبایی می‌پردازد و ۴ فصل دارد: بخش اول فهم شیعه از اصل امامت، بخش دوم فهم شیعه از احادیث فضائل اهل‌بیت (ع)، بخش سوم فهم شیعه از مقامات تکوینی اهل‌بیت (ع) و بخش چهارم فهم شیعه از مقامات علمی و تشریعی اهل‌بیت (ع). نویسنده بعد از بررسی تعریف شیعیان از واژۀ امامت به تقسیم‌بندی شیعیان به ۳ گروه مقصره، معتدله و غالیان اشاره می‌کند و سپس توضیح بیشتری در مورد غلو و غالیان می‌دهد. در بخش دوم نویسنده به بررسی سیر تدوین احادیث در بین علمای شیعه و بررسی اعتبار کتاب مهم کافی می‌پردازد. در ادامه نویسنده سعی دارد از منظر کلامی به سیر تاریخی آیات و روایات و سخنان بزرگان شیعه در قرون مختلف ثابت کند مقاماتی که در این پژوهش مطرح می‌شوند مقامات واقعی اهل بیت است. خوانندهٔ کتاب مقامات امامان (ع) با خلاصۀ زندگی بعضی از یاران ائمه (ع) نیز آشنا می‌شود.

خواندن کتاب مقامات امامان (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

اگر به مطالعۀ کتاب‌هایی در حوزۀ دین و مذهب علاقه‌مندید و در‌عین‌حال دربارهٔ کرامات و مقامات امامان (ع) در ذهنتان سؤالات و شبهاتی ایجاد شده است، با خواندن این کتاب می‌توانید پاسخی برای این سؤالات پیدا کنید؛ مثلا در این کتاب مقامات زیر مورد تحقیق قرار می‌گیرند: خلقت نوری، زندگی ویژه، عصمت، علم ویژه، وساطت اهل‌بیت در امور مختلف، شهادت بر اعمال و آگاهی به زبان موجودات. آیا واقعاً امامان چنین ویژگی‌هایی داشتند یا این‌ها ساخته و پرداختهٔ غالیان یا شیعیان در قرن‌های بعدی است؟ همین طور اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از زندگی بعضی از یاران ائمه (ع) را بخوانید؛ این کتاب برای شماست.

بخشی از کتاب مقامات امامان (ع)

«بررسی اصطلاح «امامت»

در این قسمت واژه امامت در لغت و قرآن و دیدگاه علمای شیعه با توجه به قرن‌های مختلف بررسی می‌شود.

امامت در قرآن و لغت

واژه «امام» بروزن فعال اسم مصدر است و از سه حرف اصلی (أم م) که مهموز و مضاعف است، گرفته شده و مصدر آن امامت و فعل آن «أمّ یوم» به معنی قصد کردن و جمع آن «ائمه (بروزن أفعله) می‌باشد و در لغت به هرکس یا هر چیز که مورد تبعیت و پیروی قرار گیرد یا سرپرست و رهبر گروهی شود امام گویند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان