دانلود و خرید کتاب ChatGPT برای مبتدیان پم بیکر ترجمه جواد وحیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ChatGPT برای مبتدیان اثر پم بیکر

کتاب ChatGPT برای مبتدیان

معرفی کتاب ChatGPT برای مبتدیان

کتاب ChatGPT برای مبتدیان نوشتهٔ پم بیکر و ترجمهٔ جواد وحیدی و حمیده جعفرپوریان است و انتشارات فناوری نوین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ChatGPT برای مبتدیان

با توجه به ظهور ناگهانی و هیجان‌انگیز آن درصحنه عمومی، به‌راحتی می‌توان ChatGPT را به‌عنوان یک پدیده یک‌باره یا یک روند جدید داغ در نظر گرفت. اما این فناوری منادی تغییرات عظیم و دائمی است. چه درنهایت موفق و چه با شکست روبه‌رو شود، ChatGPT نحوه کار، بازی، زندگی و تعامل ما با دنیای اطرافمان را تغییر می‌دهد. همچنین راه را برای پیشرفت هوش مصنوعی به‌عنوان یک وسیله ثابت و تأثیرگذار در تجربه انسانی هموار می‌کند.

ChatGPT به‌سرعت در حال پیشرفت است و درک و پیگیری پیشرفت سریع آن را برای هرکسی دشوار می‌کند. کتاب ChatGPT برای مبتدیان قصد دارد به شما کمک کند تا در مورد نحوه کار و نحوه استفاده از آن سریع‌تر آشنا شوید. بله، ChatGPT پس از انتشار این کتاب به پیشرفت خود ادامه خواهد داد، اما شما همچنان دانش کاری در مورد این فناوری خواهید داشت که می‌توانید در حین ادامه یادگیری با رخ دادن تغییرات، بر روی آن بسازید. علاوه بر این، شما مهارت‌هایی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا با سایر مدل‌های هوش مصنوعی سازگار شوید و از آن‌ها استفاده کنید، برخی از آن‌ها به‌ناچار با گذشت زمان بسیار پیشرفته‌تر می‌شوند.

اگر در مورد هوش مصنوعی به‌طورکلی و ChatGPT به‌طور خاص احساس ناراحتی می‌کنید، بدانید که واکنش شما معمول است و کاملاً بی‌دلیل نیست. این فناوری قطعاً ماهیت کار و نحوه انجام کار شما را تغییر خواهد داد. اما این را هم بدانید که هوش مصنوعی مشاغل را از بسیاری از مردم سلب نمی‌کند. کسی که در استفاده از هوش مصنوعی خوب است، این کار را خواهد کرد. آن شخص شما باشید!

اگرچه می‌توانید مطالب زیادی در مورد ChatGPT در یوتیوب و وبلاگ‌ها، مقالات، رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر بیابید، این کتاب یکی از اولین، (اگر نگوییم اولین) متن جامع در این زمینه است، به‌ویژه در سطح مبتدی یا مقدماتی. و اشتباه نکنید. در خارج از یک گروه منتخب از دانشمندان هوش مصنوعی، همه افراد مبتدی در مورد ChatGPT هستند. با دانستن اینکه در کنار میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر جهان در حال یادگیری هستید، احساس راحتی کنید.

اگر در حال آزمایش یا کار با ChatGPT هستید، چندین راه را در این کتاب خواهید یافت تا ازآنچه قبلاً می‌دانید و موارد جدیدی استفاده کنید تا در تلاش‌های خود برای استفاده بیش‌تر از ChatGPT نهایت بهره را ببرید.

توجه داشته باشید که بحث ChatGPT شامل توضیحات و ذکر مدل‌های GPT است که زیر چت GPT هستند اما به‌عنوان مدل‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌هایی غیرازاین چت بات نیز استفاده می‌شوند.

ارجاع به مدل‌های مشابه ChatGPT ممکن است به این معنا باشد که ازنظر فنی شبیه به ChatGPT هستند یا خیر. به‌عنوان‌مثال، مدل‌های رقیب ممکن است مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را به‌عنوان پایه و اساس خود داشته باشند یا نداشته باشند، همان‌طور که ChatGPT انجام می‌دهد، اما همچنان در اینجا به‌عنوان «مشابه» نامیده می‌شوند زیرا رابط کاربری و عملکرد آن‌ها بسیار شبیه به ChatGPT است. به‌این‌ترتیب، می‌توانید راحت‌تر چت‌ربات‌های مختلف هوش مصنوعی موجود در بازار را مقایسه و درک کنید.

برخی از آدرس‌های وب در دو خط متن شکسته می‌شوند. اگر در حال خواندن این کتاب به‌صورت چاپی هستید و می‌خواهید از یکی از این صفحات وب بازدید کنید، به‌سادگی آدرس را دقیقاً همان‌طور که در متن ذکرشده است تایپ کنید و خط شکستگی را نادیده بگیرید. اگر این را به‌عنوان یک کتاب الکترونیکی می‌خوانید، آن را آسان می‌کنید. فقط روی آدرس وب کلیک کنید تا مستقیماً به صفحه وب منتقل شوید.

خواندن کتاب ChatGPT برای مبتدیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی نوشته ‌شده است که به دنبال درک و استفاده از ChatGPT در کار و زندگی روزمره خود و همچنین آماده شدن برای تغییرات اجتناب‌ناپذیری هستند که ChatGPT معرفی خواهد کرد.

این یک کتاب مرجع است، بنابراین لازم نیست آن را پشت سر هم بخوانید مگر اینکه بخواهید ChatGPT را با جزئیات بیش‌تر بدانید. همچنین با خیال راحت فصول را به هر ترتیبی می‌توانید بخوانید زیرا هر فصل به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که برای درک فصلی که می‌خوانید، لازم نیست مطالب فصل‌های قبلی را بدانید. از هرجایی شروع کنید و زمانی به پایان برسانید که احساس کردید تمام اطلاعاتی را که برای هر کارتان نیاز هست، در دست دارید.

بااین‌حال، اگر هدف شما این است که به‌سرعت با ChatGPT راه‌اندازی و اجرا کنید، باید فصل ۳ را بخوانید که در مورد دستورات نوشتن است تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند. حتماً فصل ۵ را نیز بخوانید، جایی که به شما در مورد چندین موضوع هشدار داده شده است که باید قبل از شروع استفاده از ChatGPT بدانید.

فصل ۲ نحوه عملکرد ChatGPT را به شما نشان می‌دهد، بدین ترتیب بینش بیش‌تر ی در مورد کاری که بعد از واردکردن یک درخواست انجام می‌دهد، خواهید داشت. اگر نگران این هستید که هوش مصنوعی شغل شما را بگیرد یا اینکه چگونه زندگی خصوصی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در فصل‌های ۶ و ۸ برای شما خبر خوبی وجود دارد.

با خیال راحت ChatGPT را باز کنید و هر چیز جدیدی را که در این کتاب یاد می‌گیرید آزمایش کنید. هر طور که انتخاب کنید ChatGPT را یاد بگیرید و آزمایش کنید، احتمالاً به سرعت متوجه خواهید شد استفاده از آن بسیار آسان است. سخت‌ترین قسمت این است که تخیل خود را گسترش دهید تا به خودتان اجازه دهید با هر پروژه جدید به پیشرفت بیشتری برسید.

نظرات کاربران

روزبه
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

متاسفانه ترجمه ۱۰۰ درصد گوگل ترنسلیتی. حتی برخی اصطلاحات رو هم که گوگل ترنسلیت اشتباه ترجمه کرده، اصلاح نکردن.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۱۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۵۸,۹۰۰
تومان