دانلود و خرید کتاب ذهن توسعه یافته آنی مورفی پال ترجمه فاطمه امیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن توسعه یافته اثر آنی مورفی پال

کتاب ذهن توسعه یافته

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۶از ۵۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ذهن توسعه یافته

کتاب ذهن توسعه‌یافته نوشتهٔ آنی مورفی پال با ترجمهٔ فاطمه امیدی در نشر نوین چاپ شده است. این کتاب قدرت تفکر خارج از چارچوب مغز را به شما آموزش می‌دهد.

درباره کتاب ذهن توسعه یافته

مغزت را به کار بینداز!

احتمالاً این جمله را شنیده‌اید یا شاید در حین سروکله‌زدن با مسئله‌ای دشوار یا زمانی که سعی داشته‌اید به خودتان توصیه کنید که فردی منطقی باشید، آن را زیر لب زمزمه کرده‌اید. این جمله فرمانی رایج است که در میان گرفتاری‌های زندگی روزمره صادر می‌شود.

فرهنگ ما بر این موضوع اصرار دارد که مغز تنها جایگاه تفکر است. اما آنی مورفی پال در این کتاب بیان می‌کند که ذهن شبیه پرندۀ آشیانه‌سازی است که چوب‌ها و شاخه‌ها را جمع می‌کند و از مصالحِ دردسترس، یک کلِ واحد می‌سازد. این مصالح شامل احساسات و حرکات بدنی ما، فضاهای فیزیکی که در آن یاد می‌گیریم و کار می‌کنیم و ذهن‌ افراد دیگری است که با آن‌ها تعامل داریم.

تا زمانی که به فکر‌کردن در درون مغز بسنده کنیم، محدودیت‌های این اندام دست و پای ما را می‌بندد. اما اگر بخواهیم و مهارت آن را کسب کنیم که به بیرون از این چارچوب برسیم، تفکر ما نیز می‌تواند دگرگون شود. تفکر ما می‌تواند به اندازۀ بدنمان پویا، به اندازۀ فضاهای پیرامونمان دلباز و به اندازۀ روابطمان غنی باشد؛ همچنین می‌تواند به اندازۀ کل جهان هستی وسیع و پرظرفیت باشد.

کتاب ذهن توسعه یافته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ذهن توسعه یافته

«در اینجا به معضلی می‌رسیم که همهٔ ما با آن مواجه هستیم: جهان مدرن فوق‌العاده پیچیده و مملو از اطلاعاتی است که حول ایده‌های غیرشهودی ایجاد شده و تمرکز آن بر مفاهیم و نمادهاست. موفقیت و پیشرفت در چنین جهانی مستلزم توجه متمرکز، حافظهٔ فوق‌العاده، ظرفیت زیاد برای تبادل اطلاعات، انگیزهٔ پایدار، دقت منطقی و مهارت در سر و کار داشتن با مفاهیم انتزاعی است. میان آنچه مغز بیولوژیکی ما قادر است انجام دهد و آنچه زندگی مدرن می‌طلبد، شکاف بزرگی وجود دارد که هرروز بزرگ‌تر می‌شود. با هر اکتشاف تجربی، شکاف میان گزارش‌های علمی جهان و درک شهودی «عامیانهٔ» ما آشکارتر می‌شود. با هر ترابایت داده‌ای که به ذخیرهٔ دانش بشریت اضافه می‌شود، توانایی‌های ذاتی ما نیز بیشتر عقب می‌مانند. با پیچیده‌تر شدن مسائل جهان، مغز هم در برابر حل آن مسائل بیش از پیش احساس عجز می‌کند.

پاسخ ما به چالش‌های شناختی ناشی از زندگی معاصر این بوده است که به آنچه اندی کلارک تفکرِ «وابسته به مغز» می‌نامد، بیش از پیش پایبند باشیم -منظور همان ظرفیت‌هایی است که به‌تنهایی اصلاً و ابداً کفایت نمی‌کنند. ما خود و دیگران را به حل کردن مسائل دشوار، تحمل کردن سختی‌ها، انجام دادن کارها و بیشتر فکر کردن ترغیب می‌کنیم. اما اغلب ناامید می‌شویم، زیرا مغز علی‌رغم انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزش، چندان هم نفوذپذیر نیست و با اعمال فشار کارایی چندان متفاوتی از خود نشان نخواهد داد. در مواجهه با محدودیت‌های مغز، ممکن است به این نتیجه برسیم که ما (یا فرزندان یا دانش‌آموزان یا کارمندانمان) به اندازهٔ کافی باهوش یا «سرسخت» نیستیم. در واقع، این همان راهی است که برای مواجهه با کمبودهای ذهنی خود از آن استفاده می‌کنیم -که شایان ذکر است چنین عملکردی مختص گونهٔ ماست- مسئله این است. رویکرد ما (همان طور که ویلیام باتلر ییتس -شاعر- در زمینهٔ دیگری این‌طور آن را بیان می‌کند) شامل نمونه‌ای است از «اراده‌ای که سعی دارد کاری خیال‌پردازانه انجام دهد.» کار هوشمندانه این نیست که بیش از پیش به مغز تکیه کنیم، بلکه بهتر است یاد بگیریم از چارچوب مغز فراتر برویم.»

نظرات کاربران

storyteller
۱۴۰۲/۰۲/۲۴

میشه به طاقچه بی نهایت اضافه بشه لطفا🙈

سعید آ
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

بسیار جالب و خواندنی. نگاهی متفاوت به ذهن و هوش. با راهکارهایی برای استفاده در زندگی روزمره برای افزایش خلاقیت.

Alireza
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

خیلی کتاب خوبیه و با راهکار های کاربردی

shobair
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

وقتتون رو تلف نکنید اصلا اصلا به درد نمیخوره توضیحات زیاد از حد تازه سطح کتابم پایین باشه دیگه وا ویلا

absolute darkness
۱۴۰۲/۰۹/۱۰

توضیحات زیاد از حد و خسته کننده من که کم اوردم و نتونستم ادامه بدم

پرنیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

کتاب بسیار مفیدیه برای ارتقا مهارتهای زندگی و توانایی توجه به زوایای مختلف تجربه های زیستی واقعایه سری قفلهای ذهنی رو باز میکنه👏👏👏👏

🌸📚💖Shamim💖📚🌸
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

💯کتابی کاربردی برای بررسی توانایی‌های ذهن انسان و نحوه استفاده صحیح از آنها برای رسیدن به موفقیت است.‌..👌🏻🌸🌿 ✨📚✨ 🔶♦️وقتی تمرین می کنید و مطالب جدید یاد می گیرید، بخش هایی از مغزتان تغییر می کند و بزرگ تر می شود ؛

- بیشتر
reyhaneh1
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

کتاب خوبی بود ولی خیلی طولانی بود

فرشاد بهرام پوری
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

متن کتاب شامل توضیحات زیاد و بی خودی هستش، از حوصله من خارج بود تمامش کنم.

کاربر ۲۲۲۵۸۰۰
۱۴۰۳/۰۱/۲۸

نویسنده این کتاب انگار خیلی ایده و تجربه ای از خودش طبق موضوعی که مطرح میکنه نداره ، بیشتر نتایج آزمایشات دیگران رو برای اثبات ادعایی که داره مطرح میکنه دوست نداشتم خیلی به آزمایشات دیگران اشاره کنه میخواستم اونهایی که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
«بسیاری از مردم بر این باورند که یک شخص، یا باهوش یا متوسط یا خنگ به دنیا می‌آید و همین طور باقی می‌ماند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مغز بیشتر شبیه عضله است و می‌توان آن را تغییر داد و با کار کشیدن آن را تقویت کرد.»
🌸📚💖Shamim💖📚🌸
پژوهش‌ها نشان می‌دهند بچه‌ها بعد از یک جلسه بازی کردن در زمین بازی بهتر می‌توانند توجه خود را متمرکز کنند و از کارکردهای اجرایی خود بهرهٔ بیشتری ببرند. با این حال، در مدارس سراسر کشور، مدت‌زمان زنگ تفریح کاهش یافته و حتی حذف شده است تا بچه‌ها در طول دورهٔ تحصیلی، زمان بیشتری را «روی صندلی» بنشینند.
SaNaZ
فعالیت بدنی حواس ما را جمع‌تر می‌کند، حافظه را بهبود می‌بخشد و خلاقیت را افزایش می‌دهد
forugh
«به نوشتن یادداشت‌های فراوان عادت پیدا کنید، نه اینکه بخواهید همه را منتشر کنید، بلکه به عنوان راهنمایی برای خودتان از آن‌ها بهره بگیرید.»
SaNaZ
«اینکه مردم احساس کنند در مکان اشتباهی هستند که متعلق به آن‌ها نیست، شدیداً عملکرد آن‌ها را تضعیف می‌کند.»
SaNaZ
«اما بیشتر مردم نمی‌دانند که وقتی تمرین می‌کنند و چیزهای جدید یاد می‌گیرند، بخش‌هایی از مغزشان تغییر می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود؛ تقریباً شبیه عضله‌هایشان هنگام ورزش کردن.»
🌸📚💖Shamim💖📚🌸
آگاه شدن نسبت به دریافت‌های درونی می‌تواند به ما کمک کند تا احساساتمان را کنترل کنیم.
SaNaZ
گروس ادامه می‌دهد که بدنِ در حال راه رفتن شرایط مساعدتری برای خلق و آفرینش فراهم می‌سازد. به گفتهٔ او «بدن گره‌خورده و منقبض در فضاهای باز شکوفا می شود؛ مثل گلی که در برابر خورشید می‌شکفد.» او به ما یادآوری می‌کند که نیچه نوشته است باید «تا حد امکان کمتر بنشینیم. هرگز ایده‌هایی را باور نکنید که در فضای باز و طی حرکت آزادانهٔ بدن متولد نشده‌اند.»
Elham khodadadi
«اراده‌ای که سعی دارد کاری خیال‌پردازانه انجام دهد.»
SaNaZ
«در کدام نقطه ذهن متوقف و باقی جهان آغاز می‌شود؟»
SaNaZ

حجم

۴۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۳۹,۵۰۰
۵۰%
تومان