دانلود و خرید کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری (جلد اول) ترزا لیبی ترجمه امید فرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری (جلد اول)

کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری (جلد اول)؛ مباحث میان رشته‌ای نوشتهٔ ترزا لیبی و لیندا ثورن و ترجمهٔ امید فرجی و محمد جندقی قمی و فروزان فتاحی است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری (جلد اول)

با گذار مطالعات حسابداری از پژوهش‌های سنتی بازار سرمایه، اکنون پژوهش‌های حسابداری رفتاری در کانون توجه محافل دانشگاهی و پژوهشی حسابداری قرار گرفته است. در سال‌های اخیر، پژوهش‌های حسابداری رفتاری سهم فزاینده‌ای در نشریه‌های معتبر حسابداری جهان پیدا کرده‌اند. به تبع این امر، سهم رویکردهای پژوهش رفتاری در مقاله‌ها و رساله‌های دانشگاهی ایران نیز رو به افزایش گذاشته است. پژوهش‌های رفتاری با تأکید بر پارادایم پژوهش عمل‌گرایانه، می‌توانند دستاوردهای سودمندی برای حرفهٔ حسابداری و جامعه فراهم آورند. افزون بر آن، پژوهشگران حسابداری می‌توانند با دستیابی به تبحر و تجربه لازم در پژوهش حسابداری رفتاری، به چرخه‌ای دائمی از دانش‌افزایی‌های ممتاز و برجسته در سطح جوامع پژوهشی تراز اول جهان دست یابند. باوجوداین، پژوهش‌های رفتاری از ماهیتی بین‌رشته‌ای برخوردار بوده و این امر مطالعات رفتاری را با پیچیدگی بیشتری نسبت به پژوهش‌های سنتی بازار سرمایه مواجه می‌سازد. بنابراین، انجام یک پژوهش آگاهانه، سودمند و با کیفیت در حوزهٔ مطالعات حسابداری رفتاری نیازمند شناخت و یادگیری عمیق و کسب تجربه در زمینهٔ پیچیدگی‌های نهفته در روش‌شناسی پژوهش‌های رفتاری می‌باشد.

در راستای برآورده‌کردن این نیاز حیاتی جامعهٔ دانشگاهی و پژوهشگر کشور، هدف کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری ارائهٔ ترجمه‌ای دقیق و با کیفیت از کتاب پیش به سوی پژوهش حسابداری رفتاری همراه با روتلدج و با ویرایش پژوهشگران توانمند و با تجربه، ترزا لیبی و لیندا ثورن است. در کتاب مذکور منظومه‌ای منحصر به فرد از دانش‌افزایی و تجارب اغلب پژوهشگران و صاحب‌نظران تراز اول جهان در حوزهٔ حسابداری رفتاری گردآوری شده و اساسی‌ترین تئوری‌ها و روش‌های پژوهش حسابداری رفتاری بطور عمیق مورد بررسی، بحث، نقد و پیشنهاد قرار می‌گیرند.

کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری دارای ۸ بخش و ۳۲ فصل است. در جلد اول کتاب، ۱۴ فصل نخست پوشش داده می‌شود که حاوی مفاهیم پایه و اساسی پژوهش حسابداری رفتاری است. در این قسمت از کتاب، بطور عمده بر مهم‌ترین دیدگاه‌های تئوریک مطرح در حسابداری رفتاری و چالش‌های روش‌شناسی نهفته در طراحی، پیاده‌سازی و اجرای موفقیت‌آمیز یک پژوهش حسابداری رفتاری با کیفیت و با دانش‌افزایی بالا پرداخته می‌شود. جلد دوم کتاب حاوی موضوعات اخلاق در پژوهش حسابداری رفتاری، کاربرد فناوری در مطالعات پژوهشی، فنون‌های آماری و تحلیل داده‌ها، نگرانی‌ها پیرامون روایی بیرونی مطالعات و نیازمندی‌های نگارشی پژوهش حسابداری رفتاری است.

خواندن کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان اصلی این کتاب پژوهشگران سطوح پیشرفتهٔ حسابداری بوده و این کتاب درصدد برآورده‌کردن مهم‌ترین نیازهای پژوهشی دانشجویان سطح دکتری در حوزهٔ حسابداری رفتاری است.

بخشی از کتاب پژوهش های حسابداری رفتاری (جلد اول)

«شما احتمالاً از بینشی کلی نسبت به حسابداری برخوردار می‌باشید، مثلاً اینکه جهان حسابداری چگونه کار می‌کند، چه عواملی علت چه پدیده‌هایی می‌باشند و یا اینکه چگونه مسائل پیش آمده را باید حل نمود. اما در حوزهٔ پژوهش حسابداری، چگونه می‌توانید دیگران ـ شامل مصرف‌کنندگان پژوهش و منتقدانتان (سردبیران، داوران و حریفان)- را قانع نمایید که حق با شماست؟ شما به چه شواهدی نیاز دارید که بطور قانع‌کننده‌ای استحکام ایده‌های شما را بیازمایند و اینکه چگونه باید آنچه را که انجام داده‌اید (و یافته‌اید)، ضرورت و اهمیتش را بیان نمایید؟

این فصل می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک دانشجو یا پژوهشگری تازه‌کار بوسیلهٔ سه پاراگراف ساختار یافته به این سؤالات پاسخ دهید. شما با استفاده از این رویکرد، متناسب با اهداف پژوهش خود، سه پاراگراف منسجم استاندارد را بطور کارا و اثربخش تعدیل می‌نمایید تا عناصر ضروری مطالعه شما در بر گیرد. پاراگراف‌های مذکور بطور پیش‌فرض با رویکردی نسبتاً جهان شمول تدوین شده‌اند تا بتوانند تمامی پرسش‌های اساسی مخاطبان یک پژوهش را پاسخ دهند. با استفاده از این رویکرد، نه تنها شما به برنامه‌ای برای آنچه باید انجام دهید، دست می‌یابید، بلکه به برنامه‌ای برای انجام موفق پژوهش نیز نائل می‌گردید، زیرا بطور پیش‌فرض در آن تمامی ابعاد و مسائل بالقوه و اساسی مورد توجه مخاطبان پژوهش شما و چگونگی پاسخگویی موفق به آنها تعبیه شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان