دانلود و خرید کتاب نامه هایی به شاعر جوان راینر ماریا ریلکه ترجمه غزاله شکرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه هایی به شاعر جوان اثر راینر  ماریا ریلکه

کتاب نامه هایی به شاعر جوان

انتشارات:نشر سیزده
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه هایی به شاعر جوان

کتاب نامه هایی به شاعر جوان نوشتهٔ راینر ماریا ریلکه و ترجمهٔ غزاله شکرابی است. نشر سیزده این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی ۱۰ شعر و ۱۰ نامه است.

درباره کتاب نامه هایی به شاعر جوان

کتاب نامه هایی به شاعر جوان مجموعه‌ای از نامه‌ها و شعرهای «راینر ماریا ریلکه» را در بر گرفته است. نامهٔ اول از پاریس و در تاریخ ۱۷ فوریهٔ ۱۹۰۳ خطاب به «دوست و آقای عزیزم» نوشته شده است. این بخش از کتاب حاضر، ۱۰ نامه را در بر گرفته است. بخش دوم کتاب که حاوی اشعار نویسنده است، ۱۰ شعر را در خود گنجانده که عنوان برخی از آن‌ها «چشمانم را از حدقه درآور»، «ترانهٔ عاشقانه»، «گربهٔ سیاه» و «تو ای تاریکی» است.

خواندن کتاب نامه هایی به شاعر جوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر و نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره راینر ماریا ریلکه

راینر ماریا ریلکه در ۴ دسامبر ۱۸۷۵ به دنیا آمد و  ۲۹ دسامبر ۱۹۲۶ درگذشت. او از مهم‌ترین شاعران آلمانی‌زبان در سدهٔ ۲۰ میلادی بوده است.

بخش‌هایی از کتاب نامه هایی به شاعر جوان

«آقای کاپوس عزیز، باید بدانید از دریافت نامهٔ دوست‌داشتنی شما حس نشاط زیادی دریافتم. خبرهایی که از خودتان داده‌اید بسیار خوب است و هرچه بیشتر در آنها دقیق می‌شوم، بهتر هم به نظرم می‌آیند. می‌خواستم برای شب کریسمس این نامه را بنویسم اما این زمستان بسیار مشغول و پر از دغدغه هستم و احساس می‌کنم این تعطیلات باستانی بسیار زود شروع شدند، هنوز آمادگی آن را نداشتم و مجال نوشتن هم نبود.

در این روزهای عید، بسیار به شما فکر کرده‌ام و اندیشیده‌ام که در جایگاه مخصوص نظامی خودتان میان کوه‌هایی که باد احاطه‌شان کرده نشسته‌اید، بسیار آرام و پذیرا. سکون در میان این همهمه بسیار ارزشمند است. در اندیشهٔ من، دریا هم هست، اگرچه دور از شما، اما صدای امواج آن، بر شما طنین‌انداز است. آرزومندم شما با صبوری و اطمینان، تسلیم محض این خلوت باشکوه باشید. حالا شاید چیزی وجود نداشته باشد که مانع حضور واقعی شما در این خلوت شود. درست به‌سان خونی که از درگذشتگان در رگ شما باقی‌ست و با خون شما ترکیب وصف‌ناپذیر جدیدی ساخته است، این خلوت نیز در سراسر وجود شما اثر خواهد کرد.»

*

«"صبر"

زندگی‌ام به‌کندی می‌گذرد

قلب من در خلاف جهت می‌تپد

چیزی بیشتر از یک امید؛

خیلی زیاد و به یک‌باره خیلی کم

زندگی‌ام قطاری‌ست که ناگهان

بی‌نیاز به هیچ ایستگاهی توقف می‌کند

و صدای جیرجیرک‌ها به‌گوش می‌رسد

وقتی خود را به بیرون کش می‌دهم

درها به هم کوبیده می‌شوند

با باد خیالی که بیهوده فکر می‌کنم می‌وزد

چمن‌زارها چه شکوفا شده‌اند

با این توقف خیالی ما»

نظرات کاربران

کاربر ۱۸۰۲۷۳۹
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

این کتاب را به تمام کسانی که قصد خلق یک اثر هنری دارند پیشنهاد می کنم. توصیه های خوبی به هنرمندان کرده است توصیه ریلکه به شاعر جوان این است که از تنهایی خودش لذت ببرد

Lain
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

کوتاه ولی عمیق! کتاب‌ها در مورد "نوشتن" معمولا تاکید دارند که از چه تکنیکی استفاده کنیم؛ چطور قلم جذابی داشته باشیم؛ چطور مخاطب رو جذب کنیم و... و برای خواننده سوال‌هایی مطرح میشه؛ مثل اینکه اساسا چرا باید نوشت؟ نوشتن چه تاثیری در

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
چیزی که ضروری است خلوتی درونی و ژرف است؛ به درون خود فرورفتن و ساعت‌ها همان‌جا ماندن
Lain
ستاره‌ای که حالا بر من نور می‌تابد هزاران سال است که مرده
Lain
آثار هنری یک تنهایی بی‌نهایت هستند
soroush vazzani
اینکه هنر چطور پیدا می‌شود است که اهمیت دارد، بنابراین دوست عزیزم، جز اینکه بگویم باید به درون خودتان فرو بروید، پند دیگری ندارم. به درون بروید و ژرفای خود را بسنجید، پاسخ این سؤالتان را که می‌باید شعر بگویید یا نه هم همان‌جا خواهید گرفت و سپس باید درست تعبیر و تفسیرش کنید. شاید معلوم شد که شما یک هنرمند هستید و هنر طالب شماست و پس آن سرنوشت را بپذیرید و بار و عظمتش را بر دوش بگیرید، بدون اینکه هرگز بپرسید چه پاداشی ممکن است در انتظارتان باشد. زیرا خالق هنر باید برای خود یک جهان باشد و هرچیزی را در خود و طبیعتی که به آن دلبسته است بیابد.
Amir Hossein Rezaei
درنهایت، در عمیق‌ترین و مهم‌ترین مسائل، ما به‌طور کامل تنها هستیم و برای اینکه یک نفر بتواند به دیگری نصیحت کند، یا حتی به دیگری کمک کند، باید خیلی اتفاق‌ها بیفتد، خیلی چیزها باید خوب پیش بروند، مجموعه‌ای از چیزها باید درست عمل کنند تا یک‌بار موفق شوی.
soroush vazzani
به‌شخصه معتقدم، تمام اندوه ما ناشی از لحظات پرتنشی است که چون دیگر زندگانی را درست درک و لمس نمی‌کنیم، احساس فلج‌شدن داریم. سپس با این عنصر ناشناس که درون‌مان جای گرفته است تنها می‌مانیم و از هرآنچه بدان عادت داشته‌ایم و برای خود تکیه‌گاهی ساخته بودیم، دور می‌مانیم. گویی در مسیر سیل قرار گرفته و ناچاریم لطمات آن را پذیرا باشیم. اندوه نیز به‌سان همان سیل است. حالا به ما ورود کرده و در زوایای پنهانی وجودمان، لایه‌لایه در قلب و پوست و خون‌مان خانه کرده و حالا حتی نمی‌دانیم چه بر ما گذشته است؟
ali73
چوبی که مدت‌ها درمقابل شراره‌های آتش ایستادگی می‌کرد؛ شراره‌هایی که تو شعله‌ور کردی، حال بی‌تفاوت ایستاده تا سوختنم را نظاره‌گر باشد
Lain
باید تنهایی را آموخت، به‌سان کودکان که تنهایند و بزرگ‌ترانشان را از نظر می‌گذرانند، که می‌آیند و می‌روند درحالی‌که به کار خودشان مشغولند، کارهایی که در نظر یک کودک بزرگ می‌نمایند زیرا بزرگ‌ترها با آنها سروکار دارند و کودک از آن سر در نمی‌آورد.
Lain
سؤالات خود را دوست داشته باشید؛ آنها درست مثل کتاب‌هایی که به زبان خارجی نوشته شده‌اند یا اتاقی که دربسته است هستند. به دنبال پاسخ برای پرسش‌هایی که هنوز وقت آن نرسیده نباشید زیرا به کارتان نمی‌آید. باید بتوانید در آنها زیست کنید. نکتهٔ اصلی همین است، اینکه بتوانید همه‌چیز را زندگی کنید...
Lain
اجازه دهید هر تأثیر و هر احساس مانند یک جوانه به طور کامل در ضمیر ناخودآگاه، در تاریکی، در عالم بیان‌ناپذیر و هر عالمی که راهش بر عقل بسته است، تکامل یابد و به بار بنشیند. با فروتنی و شکیبایی عمیق منتظر متولدشدن هنرتان باشید، این همهٔ زندگی هنرمند است: درک و خلق.
Lain

حجم

۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
۷,۰۰۰
۵۰%
تومان