دانلود و خرید کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی عباس قاسم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی اثر عباس قاسم زاده

کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی

معرفی کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی

کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی نوشتهٔ عباس قاسم زاده و پوریا فرح گل است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی

بحران‌هایی از قبیل جنگ، تهدید تروریسم و... مفهوم تاب‌آوری ملی را به چالش کشیده‌اند که نشان می‌دهد واژه تاب‌آوری نه تنها در ادبیات روان‌شناسی، بلکه در گفتمان سیاسی معاصر حائز اهمیت است. تاب‌آوری، پیامد سازگاری فردی موفق و توانایی عمل کردن به‌طور اثربخش در وقایع آسیب‌زا است. تاب‌آوری، توانایی به‌دست‌آوردن مجدد تعادل درونی و عملکردی باثبات در شوک‌ها، ناملایمات یا شکست تعریف می‌شود. روان‌شناسان تاب‌آوری را مجموعه‌ای از اعمال تعریف می‌کنند که به افراد در جهت غلبه بر ناملایمات از طریق مسیر مثبتی از سازگاری پس از ناآرامی و استرس کمک می‌کند. براساس چنین تعریفی، تاب‌آوری صرفاً برون‌داد سازگاری مناسب در برابر ناملایمت‌ها نیست، بلکه فرآیندی است که هنگام مواجهه با تهدید مستمر یا بعد از تجربه کردن یک حادثه نامعمول و استرس‌زا اتفاق می‌افتد. یکی از عرصه‌هایی که مفهوم تاب‌آوری ملی نمود و مصداق می‌یابد، دستیابی به امنیت داخلی است.

امنیت داخلی نیز یکی از سطوح امنیت ملی است. در این سطح هرگونه اقدام، قصد و نیتی که با هدف سرنگونی، ضربه زدن و توقف توانایی‌های ملی در کشور صورت گیرد یا موجب بروز زمینه‌های عدم وفاداری در شهروندان و تبدیل آن به یک حرکت جمعی مخالف شود، به عنوان تهدید علیه امنیت داخلی اطلاق می‌شود. هرچند امنیت داخلی، خود بیشتر به حوزه‌های دیگری از امنیت تقسیم می‌شود، ولی باید یادآور شد که امنیت داخلی در درون یک حوزه ملت- دولت خود متأثر از امنیت فرد، امنیت رژیم، امنیت جامعه و امنیت در حوزه‌های دیگر است.

خواندن کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ امنیت ملی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علم سنجی فراگیر دفاع مقدس در نشریات معتبر داخلی

«با اندک تأملی می‌توان دریافت که وضعیت و حالت امنیت داخلی متقوّم به عوامل مقوّمی است که این عوامل در ایجاد انسجام سیاسی و اجتماعی و مدنی ملت و کشوری، از ضریب تأثیرگذاری بالایی برخوردار خواهند بود. طبیعی است که در صورت ایجاد تزلزل در این عوامل، وضعیت امنیت داخلی نیز متزلزل شده و ثبات سیاسی و اجتماعی درون آن ملت و نظام با خطرات جدی مواجه خواهد شد (زمانی، ۱۳۸۷: ۳۵). از برهه‌هایی که این رویکردهای تزلزلی، ملت ایران را تحت شعاع و چالش‌هایی قرار داد، دوران هشت ساله دفاع مقدس می‌باشد. از آنجا که یکی از ابعاد دفاع بُعد امنیتی آن است، برقراری امنیت فراگیر برای سیاستمداران کشورهای درگیر جنگ و دفاع ناشی از آن، در صدر اولویت‌ها قرار دارد. در واقع مهم‌ترین عامل ضدامنیتی، جنگ محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، هویت و حیثیت یک کشور تا حد بسیار زیادی با امنیت داخلی آن ارزیابی می‌شود. در حفظ امنیت داخلی، تشکیلات مختلفی سهم دارند. هنگامی که امنیت داخلی با تهدید، مخاطرات، ناملایمتی‌ها و تزلزلات مواجه می‌شود، بحث دفاع و سازوکارهای ناشی از آن به پیش می‌آید. بنابراین امنیت پیش‌زمینه تصمیم دفاعی است. کشور ایران با وجود تهدیدات و هم‌افزایی کشورهای قدرت‌طلب در دوران هشت ساله دفاع مقدس، توانست با تاب‌آوری‌های گوناگون و با استفاده از رویکردهای سخت و نرم بر روندهایی که ضد امنیت داخلی بود، فائق آید. ازجمله این دستاورد، می‌توان به حفظ ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های دین‌محور و ممانعت از تصرف اراضی اشاره کرد. صحیح است که کشور ایران در دوران دفاع مقدس افرادی را با شهادت و اسارت از دست می‌داد و با تحریم‌ها و مسائل ناشی از آن، چالشی پیش می‌رفت و با کارشکنی‌هایی دچار آسیب‌هایی هم شد، اما با استعانت از رویکرد نتیجه‌گرایی و سیستمی می‌توان به‌خوبی وجود امنیت داخلی در دوران دفاع مقدس را استنباط کرد. پرواضح است با اینکه مفهوم امنیت داخلی دارای تعاریف و پژوهش‌های متعددی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۲۰۰
تومان