دانلود و خرید کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و شرکای تجاری حسن ثاقب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و شرکای تجاری اثر حسن ثاقب

کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و شرکای تجاری

معرفی کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و شرکای تجاری

کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران شرکای تجاری (مطالعه موردی اندونزی) نوشتهٔ حسن ثاقب است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران شرکای تجاری (مطالعه موردی اندونزی)

مهم‌ترین واقعهٔ دهه‌های اخیر در عرصهٔ علم اقتصاد، اهمیت‌یافتن تجارت در اقتصاد بین‌الملل و نقش مثبت آن در رشد و توسعهٔ اقتصادی کشورهای موفق بوده است. شاهد این مدعا، فزونی رشد تجارت جهانی کالا از رشد تولید جهانی کالا در طی سالیان اخیر است. امضای موافقت‌نامه‌های دوجانبه با سایر شرکای تجاری نه‌تنها گسترش و تقویت مناسبات اقتصادی را به همراه دارد، بلکه بر تحکیم روابط سیاسی فیمابین نیز تاثیر مثبتی بر جای می‌گذارد. هر میزان که کشور ایران در انعقاد موافقت‌نامه‌های تجاری با دیگر کشورها پیشتاز باشد، میزان حضور و ماندگاری کالاهای ایرانی در بازارهای هدف افزایش خواهد یافت، بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ایران با چالش‌ها و دشواری‌های بسیار جدی روبه‌رو خواهد بود. اگرچه ایران، کشوری با منابع انسانی و فیزیکی و توان بالقوه ارزشمند برای رشد اقتصادی است و تجربهٔ طولانی در تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی دارد، اما موقعیت جغرافیایی ایران (منطقه پر تنش خاورمیانه)، جمعیت جوان (باعث چالش اشتغال برای عرضه فراوان نیروی کار تحصیل‌کرده که سهم زنان نیز در آن روز به روز در حال افزایش است) و تورم بالا (در شرایطی که در اکثر نقاط جهان تورم تحت کنترل در آمده است) رشد و توسعه ایران را با دشواری روبه‌رو می‌کند. لذا تداوم رشد کند درآمد سرانهٔ کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای در حال توسعه موقعیت ایران را در عرصهٔ بین‌المللی روز به روز ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌سازد. حال آنکه اقتصادهای کوچک‌تر و ضعیف‌تر از ایران با قرار گرفتن در زنجیرهٔ تولید جهان و همسازی با فرایند جهانی‌شدن اقتصاد و صنعت، هر روز گامی به پیش می‌نهند و رفاه بیشتری را برای شهروندان به ارمغان می‌آورند. پیوستن به سازمان جهانی تجارت برای هر کشوری و از جمله ایران می‌تواند انگیزه و نیروی محرکه لازم را در راستای انطباق با نیازها و الزامات بازارهای جهانی به وجود آورد و سبب شود که بنگاه‌های اقتصادی با هدف کسب موقعیت بهتر در این بازارها به تلاش‌های گسترده‌تری دست بزنند.

کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران شرکای تجاری (مطالعه موردی اندونزی) می‌گوید با تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع مزیت‌دار از جمله صنایع شیمیایی، معدنی، فلزی و دیگر صنایع وابسته نسبت به متنوع‌سازی صادرات و کسب منافع مورد انتظار از این همگرایی اقدام کند.

فهرست مطالب کتاب از این قرار است:

مقدمه

فصل اول: الزامات همگرایی‌های منطقه‌ای در شکل موافقت نامه‌های تجارت آزاد

فصل دوم: سوابق مطالعات امکان سنجی موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد

فصل سوم: نظام‌ها و سیاست‌های بازرگانی طرفین

فصل چهارم: بررسی فضای اقتصادی و اجتماعی دو کشور

فصل پنجم: کامل‌کنندگی تجاری یا رقابت‌پذیری صنایع دو کشور

فصل ششم: تعیین فهرست منفی در موافقت‌نامه تجارت آزاد

فصل هفتم: تحلیل پتانسیل‌ها و فرصت‌های تجارت کالایی در بازار شریک تجاری

فصل هشتم: تعیین اثرات FTA روی کالاهای عمده تجاری (یا صنایع رقابتی) طرفین

فصل نهم: آثار تجاری و رفاهی موافقت‌نامه

فصل دهم: نتایج، پیشنهادها و توصیه‌های سیاستی

منابع و مراجع

خواندن کتاب امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران شرکای تجاری (مطالعه موردی اندونزی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزه‌های کسب‌وکار، اقتصاد و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۵۰۰
تومان