دانلود و خرید کتاب حکایت خوبان رضا بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکایت خوبان اثر رضا بابایی

کتاب حکایت خوبان

نویسنده:رضا بابایی
انتشارات:نشر مهرستان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حکایت خوبان

کتاب حکایت خوبان نوشتهٔ رضا بابایی است. نشر مهرستان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی داستان‌هایی از زندگی اهل‌بیت (ع) است.

درباره کتاب حکایت خوبان

کتاب حکایت خوبان با این پیش‌فرض نوشته شده است که گفتار و رفتار امام‌ها و پیامبرها سرشار از آموزه‌ها و درس‌هایی است که می‌تواند به همهٔ انسان‌ها در مسیر زندگی یاری برساند. این کتاب حاوی داستان‌هایی است که ریشه‌هایی روایی و یا تاریخی دارند. نویسنده این داستان‌ها را اندکی پردازش ادبی و روایی هم کرده است، اما در نهایت دخل و تصرفی در اصل داستان، عبارات کلیدی و حدیث‌ها نکرده است. «خرافه‌ستیزی پیامبر» عنوان نخستین داستان و «خیانت، هرگز!» عنوان آخرین داستان از این مجموعه است.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب حکایت خوبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حکایت خوبان

«روزی حضرت عیسی علیه‌السلام به حواریین خود گفت: «از شما خواهشی دارم. اگر قول می‌دهید که با خواهشم مخالفت نمی‌کنید، بگویم.»

گفتند: «هر چه گویی، اطاعت می‌کنیم.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان