دانلود و خرید کتاب ختامه مسک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ختامه مسک اثر مسعود دلاور

کتاب ختامه مسک

معرفی کتاب ختامه مسک

کتاب ختامه مسک، مجموعه ای از بیانات و ارشادات عارف کامل، سالک واصل، شیخ الفقهاء والمجتهدین مرحوم حضرت حضرت آیت الله العظمی بهجب (رضوان الله تعالی علیه) است که در طول سال های متمادی در کرسی تحقیق و تدرسی برای اساتید و فضلای حوزه علمیه قم ایراد شده است. این کتاب را مسعود دلاور که توفیق شرکت در درس آیت الله العظمی بهجت را داشته‌اند و از کلمات درربار و نورانی حضرت آقا که معمولاً خارج از بحث بیان می‌فرمودند ضبط و جمع‌آوری شده است.

درباره کتاب ختامه مسک

حضرت آیت الله بهجت در خلال مباحث علمی و در درس خارج فقه و اصول به مناسبت، مطالبی را در اعتقادات و اثبات ولایت و وصایت حضرات معصومین (علیهم السلام) به خصوص مولی الموحدین حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) و وجود مقدس صاحب العصر والزمان(عج) ایراد می‌فرمودند و اظهار می داشتند: «موضوع بحث ما این ها نیست لکن از باب درد دل این جملات معترضه را می گوییم.» یا اینکه می فرمودند: «غرض اقامه برهان است و الا ما نمی خواهیم به وحدتی که حضرات معصومین(علیهم السلام) به آن امر کرده اند، خللی وارد کنیم...»

ایشان در مسائل سیاسی و اجتماعی با ژرف اندیشی و کیاست خاصی در رابطه با چگونگی عملکرد استعمار در مورد مسلمانان و ایجاد شکاف و رخنه در میان آنان مطالبی را بیان داشته و به پیشامدهایی مانند حمله نظامی امریکا به افغانستان و... اشاره می نمودند.

هم چنین در مورد عبرت و تجربه آموزی از تاریخ گذشتگان و گرفتاری ها و ابتلائات آنها، به خصوص در تاریخ اسلام و تشیع و تاریخ زندگانی علما و زحماتی که آن بزرگان برای اعتلای کلمۀ الله و حقانیت شیعه متحمل شده اند، بیاناتی ایراد می فرمودند.

بعضی از مباحث ولایت را کراراً بیان می فرمودند با این که همه می دانستند ایشان به قدر ضرورت و موجز صحبت می کردند. طوری که روزی یکی از دوستان بعد از درس به ایشان عرضه داشتند: در صورت امکان توضیح بیشتری در مورد این بحث بفرمایید. ایشان در جواب فرمودند: «من از یک بار حرف زدن اباء دارم تا چه رسد به تکرار آن.» لذا با شناختی که از حضرت استاد داشتیم؛ می دانستیم ایشان تعمدی در این کار دارند.

بعضی از این تکرارها لطایف، ظرایف و تأکیداتی همراه دارد که بدین وسیله می خواهند مطالب را روشن، بدیهی و یقینی کنند. بیانات مرحوم استاد در جلسات درس خطاب به فضلا و اساتید حوزه علمیه قم مطرح شده است و به صورت گفتاری بوده و بعضاً کلمات و عبارت های سنگین و اصطلاحات علمی به کار برده اند. مطالب حاضر از بیانات و ارشادات عمومی ایشان گرفته شده، از این رو از درج تذکرات خصوصی و موردی ایشان که جنبه عمومی نداشته و برای افرادی با شرایط و ویژگی‌های خاص ایراد نموده اند، خودداری شده است. چنان که گفته شد بیانات ایشان به طور شفاهی و در ضمن درس خارج فقه و اصول انجام شده لذا به منظور استفاده بیشتر از بیانات مرحوم استاد سعی شده پاورقی هایی در اختیار علاقه مندان و اهل تحقیق قرار گیرد. مسعود دلاور سعی کرده است به خوبی تمام مطالب را گردآوری و مدون کند و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. 

خواندن کتاب ختامه مسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حضرت آیت الله العظمی بهجب (رضوان الله تعالی علیه) پیشنهاد می‌کنیم. 

ذکرها فرشته‌اند
سیده زهرا برقعی
این بهشت، آن بهشت
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
به سوی دوست
جواد آقاملکی تبریزی
باران فیض
واحد پژوهش نشر نور معارف
صحیفه علویه؛ گزیده‌‌ای از ادعیه‌ی امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام
فاطمه هنزایی زاده
دیوان نیر
میرزا محمدتقی حجت‌الاسلام
بهجت الدعاء
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
افلاکیان خاک‌نشین
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
خانه فراموشان
طلا معتضدی
شیطان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
نکته ها از گفته ها؛ دفتر دوم
عبدالله فاطمی‌نیا
ردپای سپید
اعظم ایرانشاهی
پندهای آسمانی
واحد پژوهش نشر نور معارف
یوسف پیامبر
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
تفصیل هدایت در زندگی؛ سوره‌های جزء ۲۹ و ۳۰
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
فیض روح القدس
سیدمحمدجواد وزیری فرد
درگاه گشایش
سیدمحمدجواد وزیری فرد
آیینه رخ دوست
سیدمحمدجواد وزیری فرد
هنر و زیباشناسی از منظر قرآن
علی نصیری

نظرات کاربران

کاربر ۱۱۹۸۸۰۷
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

خیلی خوب

وحید
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

کتاب خوبی است، بالاخره سخنرانی‌های آقای بهجت را که نمی‌شود گفت بد است, اما در گردآوری سخنرانی‌ها به نظرم خوب عمل نشده است، بعضی مطالب که علی‌القاعده به دلیل تفاوت مخاطب در سخنرانی‌های مختلفی تکرار شده است همگی در کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۱۴ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۱۴ صفحه

قیمت:
۱۶۳,۰۰۰
تومان