دانلود و خرید کتاب سیره اقتصادی امام علی (ع) سید رضا حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره اقتصادی امام علی (ع) اثر سید رضا حسینی

کتاب سیره اقتصادی امام علی (ع)

معرفی کتاب سیره اقتصادی امام علی (ع)

«سیرۀ اقتصادی امام علی (ع)» نوشته سید رضا حسینی(-۱۳۴۴)، روحانی و پژوهشگر دینی است. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «انسان برای کسب موفقیت اقتصادی همان‌گونه که نیازمند الگوهای نظری در باب اهداف، اصول و روش‌های صحیح است، به الگوهای عینی و علمی که مصادیق جزئی و تطبیق عملی آن اهداف و روش‌ها را نشان دهد نیز نیاز دارد. به همین دلیل قرآن کریم برای هدایت انسان در مسیر پرپیچ و خم زندگی از سویی با بیان واقعیت‌ها و ارزش‌های حاکم بر انسان و جهان به آموزش علمی آدمی می‌پردازد و از سوی دیگر بر نقش امامت به عنوان راهنمای عملی انسان تأکید می‌ورزد. آیاتی مانند «لقد کان لکم فی رسول اللهِ اسوة حسنة» ـ که با ملاحظۀ روایات شامل ائمه (ع) هم می‌شود و «و أنَّ هذا صراطی مستقیماً فاتَّبعوه …» ـ که در روایات به شخصیت امام علی (ع) تفسیر شده است ـ نشانگر اهمیت و جایگاه ممتاز امامت در مکتب اسلام است. در حقیقت اگر بخواهیم تمامی ارزش‌های مکتب و معیارهای فضیلت و عوامل موفقیت را که در کلام الاهی بیان شده است به صورت عینی و یک‌جا مشاهده کنیم، باید به شخصیت انسان‌های کامل و گفتار و رفتار آن‌ها مراجعه کنیم. در این کتاب سعی بر آن است که با گزارش تاریخی و تحلیل فعالیت‌ها و سیره اقتصادی امام علی (ع) پرتوهای روشنی از سیمای اقتصادی آن امام بزرگ را فرا راه معتقدان به منزلت والای ایشان قرار دهیم. در مقدمه برخی مفاهیم، کلیات و ویژگی‌های تحقیق را بررسی خواهیم کرد.»
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
معنای‌ کار عاقلانۀ ‌اقتصادی‌ در نظر امام‌ هر کاری‌ است‌ که‌ جلب‌ رضایت‌ خداوند یا فرونشاندن‌خشم‌ او را در پی‌ داشته‌ باشد.
m sina
هیچ‌گاه‌ میان‌ دو کار، که‌ هر دو موجب‌ رضایت‌ پروردگارند، قرار نگرفت‌، مگر آن‌ را که‌ دشواری‌ جسمی‌ بیش‌تری‌ داشت‌، انتخاب‌ کرد.
m sina
[ برنامه‌ کار ]علی (ع) ‌ چنین‌ بود که‌ پس‌ از به‌جا آوردن‌ نماز صبح‌، تا طلوع ‌خورشید، پیوسته‌ به‌ تعقیبات‌ نماز مشغول‌ می‌شد. زمانی‌ که‌ خورشید طلوع ‌می‌کرد، فقیران‌ و بینوایان‌ و مردم‌ دیگر نزد او جمع‌ می‌شدند و او به‌ آن‌ها فقه ‌و قرآن‌ می‌آموخت‌ و زمان‌ مشخصی‌ از این‌ جلسه‌ برمی‌خاست‌.
m sina
ای‌ مردم‌ کوفه‌، اگر من‌جز با زیرانداز و مَرْکب‌ و خدمتکارم‌ از میان‌ شما خارج‌ شدم‌، خیانت‌کار خواهم‌ بود
m sina

حجم

۱۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان