دانلود و خرید کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س) محمدجواد گودینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س) اثر محمدجواد گودینی

کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س)

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س)

کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س) نوشتهٔ محمدجواد گودینی در انتشارات نظری منتشر شده است.

درباره کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س)

حضرت صدیقهٔ کبری (ع) که بانویی بی‌همتا در جهان اسلام بلکه همهٔ اعصار محسوب می‌شود، چهارمین دختر پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) (پس از زینب، رقیه و ام‌کلثوم) بوده است. فاطمهٔ زهرا (ع) ۵ سال پس از بعثت رسول گرامی اسلام (ص) دیده به جهان گشود و در کنار پدر بزرگوار و مادر گرامی‌اش تربیت یافت و دوران کودکی خود را سپری کرد. کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س) به ۴۰ حدیث مشهور و ماندگار دربارهٔ بزرگ‌ترین بانوی اسلام می‌پردازد.

خواندن کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بیشتر حضرت زهرا (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چهل حدیث در فضایل حضرت زهرا (س)

«یکی از برترین فضایل خمسهٔ طیبه (پیامبر گرامی اسلام «صلی‌الله علیه و آله»، امام علی «ع»، حضرت زهرا «س»، امام حسن «ع» و امام حسین «ع»)، آیهٔ مبارکهٔ تطهیر است که تنها مصادیق آن آیه، پنج تن آل عبا بوده و روایات فراوانی در این خصوص از رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) نقل گردیده و بسیاری از نزدیکان و اصحاب خاتم پیامبران (صلی‌الله علیه و آله) این دسته از روایات را نقل کرده‌اند و در بیشتر مجامع روایی شیعه و اهل سنت موجود است.

در این مختصر به نقل این روایت از کتاب "ینابیع المودة" (از کتب روایی معتبر اهل سنت) خواهیم پرداخت:

به روایت أم سلمة همسر پیامبر والامقام اسلام (صلی‌الله علیه و آله)، آیهٔ شریفهٔ "إنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهِیراً" در خانهٔ او بر قلب مطهر پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) نازل گردید.

پس از نزول این آیهٔ کریمه که به "آیهٔ تطهیر" شهرت یافته و بر پاکی، وارستگی و تطهیر خاندان وحی از هر گونه بدی، زشتی، پلشتی و آلودگی (ظاهری و باطنی) دلالت می نماید، پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) دخترش فاطمهٔ زهرا (علیهاالسلام)، پسر عمویش امام علی بن أبی طالب (علیه‌السلام) و نوادگانش امام حسن و امام حسین علیما السلام را فراخواند و آنان (علیه‌السلام) را زیر عبایی پوشاند. آنگاه فرمود:

"اللهمَّ هؤلاءِ أهلُ بَیتِی فَأذهِب عَنهُمُ الرِّجسَ وَ طَهِّرهُم تَطهِیراً".

ترجمه:

"خداوندا، اینان (علیه‌السلام) اهل بیت و خاندان من هستند؛ پس هر گونه بدی و آلودگی را از آنان (علیه‌السلام) دور کن و آنان را پاک و مطهر قرار ده".

ام سلمه که شاهد این ماجرا بود و این رویداد در خانهٔ او اتفاق می‌افتاد، به پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) عرض کرد: آیا من هم همراهشان هستم [و این آیهٔ شریفه شامل حال من می‌گردد] ای پیامبر خدا؟

خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله) نیز به همسرش ام سلمه فرمود:

"أنتِ عَلَی مَکَانِکِ وَ أنتِ الَی خَیرٍ".

ترجمه:

"تو در جایگاه خودت هستی و به سوی خیر پیش می‌روی [پایان و عاقبتت نیک و خوب است؛ اما این آیه شامل حالت نمی‌گردد و مخصوص اهل بیت (علیه‌السلام) است]".

علاوه بر ام سلمه، بسیاری دیگر از اصحاب رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) این روایت را نقل کرده و تصریح نموده‌اند: آیهٔ تطهیر در فضیلت حضرت زهرا (علیهاالسلام)، همسر و فرزندانش (علیه‌السلام) نازل گردیده است. به طور نمونه، ابو سعید خدری [از اصحاب رسول گرامی اسلام «صلی‌الله علیه و آله»] چنین گفته است:

"نَزَلَت هذِهِ الآیَةُ فِی خَمسَةٍ: النَّبیِّ «صلی‌الله علیه و آله» وَ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ رَضِیَ اللهُ عَنهُم".

ترجمه:

"این آیه دربارهٔ پنج تن نازل شده است: پیامبر «صلی‌الله علیه و آله»، علی، فاطمه، حسن و حسین که خداوند از آنان خشنود باد".

پس از نزول این آیه (آیهٔ تطهیر)، پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله) به مدت شش ماه هنگامی که برای نماز صبح از خانه خارج می‌گردید، از کنار خانهٔ دخترش فاطمهٔ زهرا (علیهاالسلام) می گذشت و سه بار می‌فرمود:

"الصَّلاةُ یا أهلَ البَیتِ یَرحَمُکُمُ اللهُ".۱۵

ترجمه:

"نماز ای اهل بیت «ع» [نماز را به پا بدارید]، خداوند بر شما رحمت آورد".»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان